- Hirdetés -

Hazai megoldás csökkentheti a klímaszorongást

|

Már letölthető a beeco alkalmazása, amely a régióban egyedülálló módon térképezi fel hazánk fenntartható pontjait, vagyis azokat a vendéglátóhelyeket, boltokat, kölcsönzőket, szervizeket, amelyek környezettudatosak. A start it @K&H inkubátorban fejlődött csapat egy olyan ökotérképet hozott létre, amelyet egy 60 lelkes fiatalból álló önkéntes csapat fejlesztett azért, hogy elérhetőbbé és ismertebbé tegyék a fenntartható helyeket és egy környezettudatos társadalmi közösség építését segítsék, ezáltal is csökkentve a klímaszorongást.

Az elmúlt néhány évben számos felmérés jutott arra az eredményre, hogy egyre többen küzdenek a klímaváltozás okozta aggodalmakkal. A jelenség olyannyira gyakori, hogy már nemzetközi szinten elterjedt kifejezés is van a klímaváltozás okozta szorongásos panaszok leírására, a klímaszorongás.

Így tehetünk a klímaszorongás ellen

Szerencsére több hatékony megoldás is létezik a klímaszorongás enyhítésére. A szakemberek szerint az egyik legfontosabb lépés, hogy kiszélesítsük ismereteinket a klímaváltozásról és annak hatásairól. Bár első hallásra azt gondolnánk, hogy a témában való további tájékozódás növeli az aggodalmakat, valójában minél több információval rendelkezünk, annál inkább megismerjük a környezetbarát alternatívákat és be tudjuk építeni a mindennapjainkba. A másik nagyon fontos lépés, hogy szövetségeseket találjunk. Egy zöldebb jövő felé vezető úton ugyanis egymást edukálva, motiválva és segítve több esélye van annak, hogy eredményt érjünk el.

A start it @K&H inkubátorprogram csapatának innovációja az információszerzésben és a közösségépítésben egyszerre nyújt segítséget. Az ingyenesen letölthető beeco applikáció ugyanis egyrészt egy olyan ökotérkép, ami pontos információt nyújt a környezetbarát helyekről, például a hulladékgyűjtők vagy a zöld üzletek elhelyezkedéséről. Az alkalmazásban lehetőség van véleményezni az ökohelyeket, meg lehet adni új környezetbarát pontot, és ajánlani is lehet a számunkra már jól bevált helyeket. Másrészt egy közösség is egyben, amely még inkább motivál egy fenntarthatóbb életvitelre.

„Az applikáció összeköti az ökotudatos felhasználókat a fenntarthatóságért küzdő cégekkel. Egy integrált, játékos és könnyen kezelhető platform, amely egy helyen gyűjti össze az edukatív tartalmakat. Emellett a jövőbeli terveink között van, hogy lehetőséget fog adni az ökolábnyom kiszámítására, sőt, közösségi funkciókra is, hogy a felhasználók együtt, összefogva is tehessenek egy zöldebb, fenntarthatóbb jövőért. Az ökofitying szintén egy jövőbeli funkció, amin jelenleg dolgozunk. Ez egy olyan valuta, ami akkor keletkezik, amikor valami apró, de annál fontosabb környezettudatos lépést teszünk és a térképen lévő partnereinknél lehet majd kuponok formájában elkölteni” – avatott be a tervekbe Hegedűs Kristóf, a beeco alapítója az új applikációt bemutató rendezvényen. A beeco-nak jelenleg több mint 40 partnere van, köztük csomagolásmentes boltok, vendéglátóhelyek, használtruha-boltok, edukatív és zöld workshopokat szervező művészek, valamint bringaszerviz is. Az applikációt már az elindulást követő napokban több mint 300 felhasználó töltötte le.

„A beeco egy olyan merész, innovatív megoldás, amely egyszerűen és könnyen elérhetővé, sőt még trendivé is teheti a környezetbarát gondolkodásmódot. Ez a szemlélet szorosan kapcsolódik a K&H-hoz, ugyanis felelős pénzügyi intézetként igyekszünk a lehető legtöbb módon tenni a környezetünkért. A szeptember hónapot például kifejezetten a fenntarthatóságnak szenteljük, amikor ráirányítjuk a fókuszt a környezetvédelemmel kapcsolatos törekvések fontosságára. Jelenleg pedig K&H állatbarát ligeteket létesítünk iskolák, óvodák udvarán, ahol a gyerekek nemcsak a faültetésbe kapcsolódnak be, hanem a környezetvédelem és a biodiverzitás fontosságát is megismerhetik. Azt tapasztaljuk ugyanis, hogy az Y és Z generáció már nemcsak hallani akar a környezetvédelemről, hanem aktívan tenni is érte. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a beeco applikáció létrejötte, ami 60 lelkes környezetvédő fiatal közös munkájának a gyümölcse. A K&H állatbarát ligetekkel pedig már az alfa generációnak is szeretnénk továbbadni ezt a szemléletmódot és bevonni őket ezekbe a tevékenységekbe” – mondta el Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...