- Hirdetés -

Hibrid munkarendre állt át az SAP

|

- Hirdetés -

Az elmúlt másfél év tapasztalatait, illetve a munkavállalók körében végzett kutatási eredményeket figyelembe véve alakította át a hazai üzleti informatikai szektor vezető szereplője a mindennapi működését. Az SAP budapesti irodáiban a dolgozók és vezetőik közösen alakíthatják ki, hogy az irodából, vagy akár teljes egészében otthonról szeretnék-e folytatni a munkát, ennek megfelelően rendezte át a vállalat a munkakörnyezetet is az egyes épületekben. A kollégák megelégedésére szolgálhat, hogy az új Flex Work modell és a szabad választás rendszere nem érintette a személyes juttatásokat, így például a céges autóhasználatot sem.

A legtöbb nagyvállalatnál – így az SAP-nál is – már a koronavírus előtti időkben is a mindennapok részét képezte az otthoni munka, a dolgozók jellemzően heti egy-két napon választhatták a távoli munkavégzést, ha az a munkakörükből fakadóan megoldható volt. A koronavírus hatására sok vállalat teljesen átalakította a munkarendet, az SAP Hungary szinte egyik napról a másikra állt át teljes egészében otthoni munkára. A gyors váltást többek között az is lehetővé tette, hogy a vállalat már korábban, 2018-ban elindította saját programjának előkészítését, amellyel a változó munkahelyi igényeket próbálta kiszolgálni úgy, hogy ez az üzleti elvárásoknak is megfeleljen.

Az elmúlt hónapokban végzett felmérésekből kiderült, hogy az SAP dolgozói továbbra is az otthoni munkavégzés mellett teszik le voksukat, erre a vállalatnál bizonyos esetekben akár 100%-ban is lehetőség van. A távmunka mellett szól, hogy a belső felmérések szerint a home office nem okozott visszaesést a hatékonyságban. A munkavállalók egy része már jelenleg is kizárólag otthonról dolgozik, legnagyobb előnyként az utazással járó stressz és időveszteség megspórolását, az egyéni időbeosztást és a maximális koncentrációt nevezték meg. Az összes munkavállaló tekintetében elmondható, hogy átlagosan csak munkaidejük ötödét szeretnék az irodában tölteni, amit főként kollaborációval, közös ötletelésekkel és a munkahelyi kapcsolatok ápolásával szeretnének tölteni. Az otthon dolgozók csaknem 70 százaléka hiányolta a nem munkához kapcsolódó beszélgetéseket, szintén ennyien pedig a rendszeres közös étkezéseket, illetve a személyes együttműködés lehetőségét. Az eredmények elemzése és az alapos tervezés után az SAP 2021 harmadik negyedévében vezette be új Flex Work modelljét, amely a munkavállalókat helyezi középpontba és ezzel nagy szabadságot biztosít számukra.

Az új modell bevezetése mellett a cég arra is figyelmet fordít, hogy a változáskezeléshez a dolgozók és a vezetők is megkapjanak minden segítséget. “Az új hibrid modellhez igazodnia kell a vállalati kultúrának is, a vezetők számára megváltozik a feladatkiosztás és számonkérés rendszere, más vezetői stílust, és másfajta kommunikációt kell alkalmazniuk. A dolgozók számára a csapatösszetartás, az egymástól tanulás, az információátadás hatékony működtetése jelenthet új kihívást. A tér és a szabályok átalakításával párhuzamosan az új munkarendhez szükséges vezetői és dolgozói készségek elsajátítását célzó képzéseket és tréningeket indítottunk” - mondta el Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

Az új hibrid munkavégzés miatt az irodatereket is átalakítja a cég a következő időszakban. A tesztelés jelenleg is zajlik, mintegy száz munkaállomás használatát elemzik folyamatosan, és gyűjtik a visszajelzéseket. A tereket a munkavégzés során váltakozó négyféle tevékenység – a koncentráció, a kollaboráció, a kommunikáció és a közösség – alapján négy kategóriába sorolták. Ennek megfelelően az irodából dolgozó munkaválllalók választhatnak munkavégzésre zártabb tereket az elmélyülést, csendet igénylő munkafolyamatokhoz, de létrehoztak csoportos együttműködésre optimalizált, nyitott térbe helyezett asztalcsoportokat, és természetesen hagyományos irodai munkaállomásokat is. Ezen felül az iroda biztosít közösségi tereket is, ahol akár mindhárom típusú munkavégzésre lehetőség nyílik.

A flexibilitáshoz hozzátartozik a napi munkaterületválasztás szabad lehetősége is. Ezt egy külön foglalási rendszer támogatja, itt előre kiválaszthatják a munkavállalók, hogy az adott napon az iroda melyik részén és a nap melyik időszakában szeretnének dolgozni. Az SAP Hungary továbbra is szeretné maximálisan támogatni a munkavállalókat az egészségmegőrzésben és mobilitásban, ezért a most bevezetett változások és a rugalmas munkavégzés rendszere nem érinti a vállalat által eddig kínált béren kívüli juttatásokat, így az eddigi cafeteria kerettel és céges autóhasználattal kínálja a Flex Work modellt a vállalat a régi és új dolgozóinak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fizetésemelésre számítanak a fiatalok

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre...

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA