Az internet után a második leggyorsabban növekvő hirdetési platform lehet idén a mozi, a WARC Global Advertising Trends tanulmány szerint 4,6 milliárd dollárt költhetnek el a filmek előtti reklámokra a hirdetők. Ez éves összevetésben 6,8 százalékos bővülést jelentene, ami jócskán felülmúlja a teljes reklámpiacra várt 4,6 százalékos fejlődést.
Azt ugyanakkor az előrejelzés készítői is megjegyzik, hogy a mozis hirdetési piac elenyésző részét adja a teljes reklámköltésnek, idén várhatóan 0,7 százalék lesz a részesedése. Érdekes azonban, hogy meglehetősen stabil ez a platformm és 1980 óta mindössze két alkalommal fordult elő – 1994-ban és 2013-ban -, hogy csökkent a részesedése a piacon.
A legnagyobb mozis hirdetési piac Kína, ahol idén 1,8 milliárd dollárt költhetnek reklámokra a filmszínházakban, ami a teljes mozis költés 47,3 százaléka. A távol-keleti ország jelentőségét mutatja, hogy a mozis reklámpiacon 2015 óta tapasztalt növekedés háromnegyede az ottani hirdetési kiadásoknak köszönhető.
A második legnagyobb mozis reklámpiac az Egyesült Államok, ahol idén 735 millió dollárt hagyhatnak a hirdetők a mozikban.
A népszerű folytatások, illetve a Disney szériáinak – mint a Marvel szuperhősfilmek, vagy a Star Wars újabb trilógiája – hatalmas sikere ellenére az idei első félévben a múlt évhez képest hat százalékkal csökkent a mozis jegybevétel, 19 milliárd dollár volt. A WARC tanulmányának készítői jelezték azt is, hogy a Netflix-hez hasonló streaming videószolgáltatások növekvő népszerűsége hatással lehet a mozik látogatottságára és ezzel összefüggésben a hirdetési bevételükre is. Ráadásul idén ősszel újabb nagyágyúk, a Disney és az Apple is elindítja saját streaming szolgáltatását, és dollármilliárdokat költenek majd egyedi tartalmakra.