- Hirdetés -

Ide utaznak idén nyáron a magyarok

|

- Hirdetés -

Az Insura.hu legfrissebb felmérése szerint idén nyáron az ügyfelek 56 százaléka tervez külföldi utazást, többségük legalább egy hetes út keretében teszi majd ezt. A biztosításközvetítő társaság utasbiztosítási statisztikái szerint a nyaralási utazások az esetek felében Horvátországba, Olaszországba vagy Ausztriába irányulnak. Az utazni vágyók idén a tavalyinál 7-8 százalékkal magasabb utasbiztosítási díjakkal számolhatnak.

Az Insura.hu a nyári utazási tervekről végzett felmérést az ügyfélkörében. A több mint 2600 beérkező válaszból az derül ki, hogy az ügyfelek többsége a külföldi nyaralást részesíti előnyben, csupán a válaszadók 36 százaléka preferálja a belföldi helyszíneket. Az idei terveket illetően 39 százalék nyilatkozott úgy, hogy belföldi és külföldi nyaralást is tervez, csak belföldre 32, míg csak külföldre 17 százaléknyian utaznának el ezen a nyáron. A válaszadók 12 százaléka ugyanakkor idén nem tervez nyaralást.

A külföldre utazók 59 százaléka legalább egy hetes úttal kalkulál, 19 százalékuk egy hosszabb és egy rövidebb utazást is beiktatna ebben az időszakban. 14 százalékos az aránya azoknak, akik többször mennének néhány napra, a fennmaradó 8 százalék pedig csak egy-egynapos kiruccanásokban gondolkodik. Természetesen az anyagi helyzet alakulása is fontos szerepet játszik az utazási döntésekben: a válaszadók 11 százaléka jelezte azt, hogy idén egyáltalán nem tud nyaralásra költeni, és további 40 százaléknak is csak a megszokottnál szerényebb nyaralás fér bele a költségvetésébe.

A felmérés válaszadóinak kétharmada minden külföldi utazására köt biztosítást. Az Insura.hu utasbiztosítási adatai szerint az első négy hónapban megkötött utasbiztosítások átlagdíja 11 700 forint volt, szemben a tavaly ilyenkor tapasztalt 10 900 forintos átlaggal. Várhatóan a nyári szezonban is 7-8 százalékkal kell majd többet fizetni ezért a szolgáltatásért tavalyhoz képest.

A leggyakoribb félelem az utazásokkal kapcsolatban a hirtelen baleset vagy betegség bekövetkezését övezi: a válaszadók 67 százaléka tart kiemelt mértékben ezektől az eseményektől. A jármű útközben történő lerobbanását 41 százaléknyian említették. de komoly szorongást okoz a lopás vagy rablás bekövetkezése is (25%). További rizikófaktor az utazók szemében a repülőgép lekésése vagy a járattörlés (18%), illetve a poggyász elvesztése (17%).

Horvátország és Olaszország lesz a leggyakoribb úticél

Az Insuránál tavaly nyáron megkötött utasbiztosítások 26 százaléka horvátországi, 15 százaléka olaszországi, 9 százaléka pedig ausztriai utazásra szólt, vagyis az összes utazás 50 százaléka e három ország között oszlott meg. A lista következő országai Szlovénia (8%), Görögország (5%), valamint Románia (5%) voltak. Ezekben az arányokban várhatóan idén sem lesz jelentős elmozdulás.

A biztosított nyári utak hossza jellemzően 4-8 nap között mozog: az összes út 65 százaléka tartozik ebbe a körbe. Messze a leggyakoribb a 8 napos kiutazás, ami a hetes turnusokra jellemző 8 nap/7 éjszaka sémát követi.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...