- Hirdetés -

Szigoríthatnak a bankok, de az ügyfelek érdekében

|

- Hirdetés -

A bankolásnál ma már nem csupán a pénzügyi feltételek és a kamatok számítanak, hanem legalább annyira a gyors és egyszerű digitális ügyintézés is. Jól mutatja ezt, hogy a természetessé vált azonnali fizetésen és mobilalkalmazásban történő bankoláson túl már a mesterséges intelligencia mindennapi felhasználását is élvezhetik az ügyfelek. A legnagyobb kihívás azonban még csak most jön, ugyanis a visszaélések negyedéves szinten 1,1 milliárd forintos kárt okoznak a magyarországi ügyfeleknek – mutat rá a K&H IT vezetője. A bankok feladata pedig nem kisebb, minthogy úgy szigorítsák a belépést és azonosítást, hogy eközben az ügyfelek a lehető legkönnyebben, akadálymentesen intézhessék pénzügyeiket.

Az elmúlt években olyan technológiai ugrások sora történt a pénzügyi szektorban, mint előtte soha. „A mára teljesen természetessé vált azonnali fizetés mellett olyan piaci újítások is egyszerűbbé, gyorsabbá és élvezetesebbé tették a bankolást, mint a mobilbank új generációja, illetve Kate, az ország egyetlen hangalapú pénzügyi asszisztensének bevezetése. A hagyományos chatbotokon túlmutató, nagy nyelvi modell (LLM) segítségével működő funkció ugyanis már 200 élethelyzetben tud segíteni és gördülékenyen kommunikálni a pénzügyek intézésekor” – hangsúlyozta Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.

„Sőt, a legnagyobb technológiai lépéseket akár egyáltalán nem is látják az ügyfelek, vagy annak csupán egy nagyon kis szeletét. Így például az új mobilbank verzió esetében a letisztultabb, kényelmesebben használható alkalmazás mögött valójában egy új technológiájú, moduláris IT rendszer működik. Ez azt jelenti, hogy a korábban egyetlen szerveren futó mobilbank alkalmazás helyett most 10-15 szerveren futnak az alkalmazás különböző részei, amelynek informatikailag és a felhasználók számára is nagyon sok előnye van. Egy változtatás, rendszerfrissítés esetén például nem kell az egész alkalmazást leállítani, így a háttérben futó frissítés közben továbbra is képes zökkenőmentesen kiszolgálni az ügyfeleket. Mindezek a mérföldkőnek tekinthető technológiai fejlesztések persze csak azáltal jöhettek létre, hogy a bank ma már egy meghatározó IT szervezet is, ahol a rendszerek üzemeltetése mellett egy nagyon komoly innovációs munka is zajlik” – emelte ki az IT szakértő.

Nem az AI-tól, hanem a csalóktól kell tartani

A jelenlegi legnagyobb kihívás és a jövőbeli fejlesztések fő irányát is az határozza meg, hogy az ügyfeleket érő csalások száma egyre növekszik. Az MNB 2023 negyedik negyedévre vonatkozó adatai alapján a visszaélések 1,1 milliárd forint kárt okoztak Magyarországon a banki ügyfelek számára, főként az adathalászat, az adatlopás és a pszichológiai manipuláció következményeként. Ezalatt azokra a visszaélésekre kell gondolni, amikor a számlatulajdonos által megadott adatokkal férnek hozzá jogtalanul a csalók az ügyfelek pénzéhez. „Ennek kivédésére természetesen folyamatosan szigorítjuk a belépési és jóváhagyási azonosítást, egy határon túl azonban már akadályozná az ügyfelek számára a rendszer használatát, és azt az igényüket, hogy kényelmesen és azonnal intézhessék pénzügyeiket. Nagyon fontos ezért az edukáció, a rendszeres figyelemfelhívás a csalások jelentette veszélyekre. Technológiai oldalról pedig olyan védőbástyát építünk a rendszerbe, amely a mesterséges intelligencia segítségével is folyamatosan nyomon követi a szokatlan műveleteket” – mondta el Ozorai Dénes. „Emellett azonban továbbra is fontos, hogy a számlatulajdonosok is mindig legyenek éberek, és ha bármi kicsit is gyanús, azonnal szakítsák meg a tranzakciót vagy a beszélgetést, és mielőbb hívják fel a bankjukat a megszokott telefonszámán!” – hangsúlyozta ki a szakember.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újított a K&H

A hazai pénzintézetek között elsőként új vállalatirányítási rendszert vezetett be a K&H. Az újgenerációs, memóriaalapú SAP S/4HANA rendszer valós idejű adatelemzést és előrejelzést tesz lehetővé, a Fiori felhasználói felület pedig személyre szabható webes és...

Különleges programok az ország egyik legszebb helyén

Az ország talán legnépszerűbb kirándulóhelye minden évszakban izgalmas kalandokat, a nyugalomra vágyóknak pedig teljes kikapcsolódást kínál. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően megszámlálhatatlan lovasprogram, kerékpáros túrák, lebilincselő gyerekprogramok várják a látogatókat. Szeptemberben pedig 1984 után...

Legendás pankrátorok érkeznek a képernyőkre

Minden eddiginél több pankrációs doku-sorozat és a WrestleMania legendás részei is érkeznek a Network4 Media Group műsorára nyár közepétől. A műsorok mindegyike hazai premier, ráadásul magyar kommentárt vagy feliratot is kapnak. A World Wrestling...

Rengeteg ügyfelet veszíthetnek a bankok

Az új illetékintézkedésekkel a devizaügyletek mind nagyobb részét külföldi szolgáltatóhoz vihetik a privátbanki és affluens ügyfelek, ráadásul erre a nemzetgazdaságilag fontos ügyfélszegmensre a határon átnyúló vagyonkezelési szolgáltatók is kivethetik a hálójukat - hívja fel...

Milliós bírságot kaphatnak a cégek

Ugyan június 30-án lejárt Kiberbiztonsági tanúsításról és felügyeletről szóló törvényben meghatározott első fontos határidő, a cégvezetőknek azonban még van idejük pótolni a mulasztást, és időben megkezdeni a felkészülést a támadások elhárítására - nem mellesleg...

Olimpia a Maxon – egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

Magyarországon csak a WBD streamingplatformján, a Maxon érhető el mind a 762 sportesemény, 329 éremosztó versenyszám és a 19 versenynapon át tartó, 3800 órányi élő közvetítés. A Max technikai újításai közé tartozik a dedikált...

Ezt kínálja idén a Campus Fesztivál

Huszonegy programhelyszínen 295 zenei produkció várja majd a bulizni vágyókat az idei debreceni Campus Fesztiválon, amit július 24-27. között rendeznek meg a Nagyerdőben. Idén növekszik a külföldi előadók száma: 13 különböző országból, 16 nemzetközi...

Így látják helyzetüket és a piacot a PR-guruk – 1. rész

Összeállításunkban a top PR-cégek vezetői értékelik az előző évet, és mesélnek arról, mi jár most a fejükben, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozzák ki vállalkozásukból. Beszéltek még a hitelességről, a magabiztosságról és a közösségi...

Nem tudják elkölteni a pénzüket a SZÉP kártyások

Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még így sem tudják a kártyabirtokosok felhasználni a havi jóváírásukat. Így tovább emelkedett a K&H SZÉP kártyákkal felhasználható keret, ami csaknem eléri a 9 milliárd...

Hatalmas küzdelem volt a Balatonban

120 ezren nézték az élő közvetítést és több mint félmillióan látták a közösségi médiában az év legnagyobb és legrangosabb vitorlásversenyét, az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat, amelyet a Forma 1-es autóversenyekhez hasonlítható izgalmas csata végén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Milliókról dönthetnek a vásárlók

Emberek millióinak kezében van újra több millió forint és környékbeli lakos sorsa, melyről a Tesco üzletekben leadott szavazatukkal dönthetnek. Július 15-én indult ugyanis az áruházlánc „Ön választ, mi segítünk” közösségi programjának szavazási szakasza. A...

Újított a K&H

A hazai pénzintézetek között elsőként új vállalatirányítási rendszert vezetett be a K&H. Az újgenerációs, memóriaalapú SAP S/4HANA rendszer valós idejű adatelemzést és előrejelzést tesz lehetővé, a Fiori felhasználói felület pedig személyre szabható webes és...

Különleges programok az ország egyik legszebb helyén

Az ország talán legnépszerűbb kirándulóhelye minden évszakban izgalmas kalandokat, a nyugalomra vágyóknak pedig teljes kikapcsolódást kínál. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően megszámlálhatatlan lovasprogram, kerékpáros túrák, lebilincselő gyerekprogramok várják a látogatókat. Szeptemberben pedig 1984 után...

Legendás pankrátorok érkeznek a képernyőkre

Minden eddiginél több pankrációs doku-sorozat és a WrestleMania legendás részei is érkeznek a Network4 Media Group műsorára nyár közepétől. A műsorok mindegyike hazai premier, ráadásul magyar kommentárt vagy feliratot is kapnak. A World Wrestling...

Rengeteg ügyfelet veszíthetnek a bankok

Az új illetékintézkedésekkel a devizaügyletek mind nagyobb részét külföldi szolgáltatóhoz vihetik a privátbanki és affluens ügyfelek, ráadásul erre a nemzetgazdaságilag fontos ügyfélszegmensre a határon átnyúló vagyonkezelési szolgáltatók is kivethetik a hálójukat - hívja fel...

Don't Miss

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...