- Hirdetés -

Idén is csatlakozhatunk a fenntartható divatforradalomhoz

|

A Fashion Revolution egy globális mozgalom, mely az etikus, fenntartható és átlátható divatipar megvalósítását tűzte ki célul. Az általuk szervezett Fashion Revolution Week a világ legnagyobb divataktivista kampánya, amely minden évben a 2013-as bangladesi Rana Plaza textilgyár összeomlásának évfordulója köré szervez hétnapos programsorozatot. Idén viszont a mozgalom fennállásának 10. évfordulója alkalmából 10 napon keresztül lehet csatlakozni a FRW eseményeihez. 

 

A kampány április 15-24. között zajlik országszerte, és egy évtized munkásságát hivatott változatos programokba sűríteni. A programokhoz bárki csatlakozhat, akár online, akár személyesen. Az idei tematika arra bátorítja a globális közösséget, hogy megosszák az évtizednyi tapasztalatot arról, mit is jelent a divatforradalom részének lenni. Közösségépítők, kreatív gondolkodók és szervezők inspirálják a következő generációkat, hogy egy társadalmilag és környezeti szempontból igazságos irányba mozdítsák a divatipart. Az idei változatos és színes hazai programok a FRW2024 kampány három fő pillérére épülnek:

  • Légy kíváncsi! Hallgasd meg más divatforradalmárok történeteit vagy mondd el a sajátodat a #WeAreFashionRevolution hashtaggel!
  • Tanulj! Sajátíts el új készségeket a Hogyan Legyél Divatforradalmár? workshop sorozat keretein belül!
  • Cselekedj! Csatlakozz az első Nyilvános Javítási Naphoz, mely kiáll az eldobható divattal szemben és arra bátorít, hogy gondoskodj a ruháidról, hogy azok hosszú távon kitartsanak melletted!

 

„Mindenkinek megvan a maga szerepe a divatipar átalakításában, amelynek fontos célja, hogy fenntartható legyen, és elsősorban az embereket és a bolygónkat helyezze előtérbe. Ezek a szempontok a hazai gyakorlatban is irányadóak” - nyilatkozta Mányiné dr.Walek Gabriella, a Fashion Revolution Hungary ország-koordinátora.

 

Ezek a programok várnak az idei Fashion Revolution Week alatt

 

A Fashion Revolution Hungary programokban gazdag tíz napot szervezett, ahol lehetőség nyílik bepillantani a fenntartható divat világába.

 

Április 14-én a Wamp Design Vásárral kezdődik a programsorozat a Néprajzi Múzeumban. Az érdeklődők itt találkozhatnak először a FRH csapatával, akik hosszú távú együttműködést kezdtek a legnagyobb hazai alkotókat összefogó magánkezdeményezéssel annak érdekében, hogy még inkább elterjedjen és népszerűsödjön a lokális és fenntartható divat. 

 

Április 15-én a Revolutionary Diaries zártkörű rendezvényen a mozgalom mögött álló önkénteseket lehet megismerni. A FRH csapata motivációs videókat készít, amelyekben a tagok megosztják történetüket és azt, hogy miért csatlakoztak a Fashion Revolution mozgalomhoz. Ezek a videók az FRH Instagram és a Tiktok oldalán is elérhetőek lesznek, így bárki megtekintheti azokat. Aznap este pedig lehetőség lesz részt venni a Fashion Reimagined című inspiráló film hazai premierjén, amelyet a Stranger Caféban vetítenek. A film után az FRH csapata további a divatipar fenntarthatóságával kapcsolatos beszélgetésre invitál minden érdeklődőt (Jegyvásárlás itt, Facebook esemény itt.)

 

A következő napon egy tavaszi jótékonysági ruhacserével folytatódik a Fashion Revolution témahete. A Habitat Kreatív Központban fenntartható módon frissíthetik gardróbjukat a résztvevők, miközben egy jó ügyet is támogathatnak. A Habitat For Humanity Magyarország szervezete az esemény után megmaradt ruhákat rászoruló személyekhez juttatja el. (Facebook esemény itt.)

 

Április 26-án este 9-től pedig online előadáson vehetünk részt A divat és ami mögötte van témában. Fekete Ágnes motivációs tréner és Molnár Ági fenntartható divatmárka menedzser beszélgetnek arról, hogy milyen árat fizetünk valójában az olcsó ruhákért. A keddi Egész-ség Klub online eseményére bárki csatlakozhat az ország bármely részéről, csupán egy regisztráció szükséges hozzá.

 

Április 18-án a High Five Budapestben valósul meg a Divatforradalmárok című kerekasztal-beszélgetés, ahol divatszakemberek vitatják meg a fenntartható öltözködéssel kapcsolatos attitűd formálásának lehetőségeit, akadályait. Gózon Eszter, Fritzson-Bajdor Tünde és Majoros Zita elismert szakértők, akik a fenntartható divat terén is jártasak. A beszélgetést Pölz Klaudia moderálja, aki maga is érintett a fenntartható divat terén és önkéntesként aktívan részt vesz a Fashion Revolution Hungary munkájában. (Facebook esemény itt, regisztráció ezen a linken.) 

 

Április 19-én Adam X Atelier és NAVONA Mini couture workshoppal készül, Kulisszatitkok a couture világából címmel a Navona szalonban. Adam X a Navona alapítójával, Megla Rózsával közösen tartja a programot, illetve az eseményhez csatlakozik Szakács Gábor, blogger, haute couture szakértő. (Facebook esemény itt.) Pénteken 17 órától a Krisztina körút 7. szám alatt lévő stúdió nyitja meg kapuit az érdeklődők előtt – három hazai márka termékeit és egy divattanácsadással foglalkozó vállalkozás szolgáltatásait lehet megismerni az eseményen. A Bastion, az IWOLA és a Mojza Projekt ruhái között nézelődhetünk, miközben Duta Nicolette - Divatkaland segít a megfelelő ruhák kiválasztásában az egyéni stílushoz és testalkathoz igazodva. (Facebook esemény itt.)

 

Április 20-án országszerte megrendezésre kerül a Nyilvános Javítási Nap, más néven Rongyderbi. Ez a program közösségi tiltakozás a fenntarthatatlan divatrendszer ellen, ahol javításra, hímzésre és kötögetésre invitálják az embereket. Kocsis Angéla vezetésével megmutatják, hogyan őrizhetjük meg hosszú távon a szeretett ruhadarabjainkat, és hogyan teremthetünk új értéket a már kidobásra ítélt textilekből. (Jelentkezni egy űrlap kitöltésével lehet, Facebook esemény pedig ezen a linken található.)

 

Ugyanezen a napon Budapesten, Réti Éva tart előadást a Magyar hímzésvilág újrahasznosítása témában az Erdélyi Magyarok Egyesületében, ahol Sajtos Enikő, Magyarország első képzett mozgássérült modelljének és divattervezőjének a kiállítása is megtekinthető. Enikő édesanyja támogatásával egyedi, újrahasznosított, hagyományőrző népi hímzéseket is felhasználó ruhákat, praktikus kiegészítőket tervez, és évek óta csatlakozik a FR kiemelt kampányhetéhez. Réti Éva, a Réthy Fashion alapítója Magyarországon az elsők között kezdett az újrahasznosítással foglalkozni, kiemelten fontos számára a magyar hímzések értékmegőrzése, újrahasznosítása. Előadásában beszél a magyar hímzésvilág sokrétű felhasználásáról, és arról, hogyan lehet az újrahasznosítással a sokszor már kidobásra ítélt textilekből, ruhadarabokból új értéket teremteni. A program csatlakozik a Nyilvános Javítási Naphoz, ezért a résztvevők a programra elhozhatják saját ruhadarabjaikat javításra, foltozásra, hímzésre. (Facebook esemény itt.)

 

Az idei évben először, április 21-én valósul meg a Makers' Market Budán, a Fény utcai piacon. Ez egy kiváló alkalom arra, hogy a hazai alkotókkal találkozzanak az érdeklődők és megértsék, hogyan készülnek az egyes termékek. (Facebook esemény itt.)

 

Ugyanezen a napon Sopronban az első ReFashion Pop-Up vásárra kerül sor, ahol kizárólag újrahasznosítással foglalkozó hazai márkák mutatkoznak be, és számos kiegészítő program is várja az érdeklődőket, beleértve divatbemutatót, workshopot és kerekasztal-beszélgetést. Meghívott vendégek: Süle Kati, a fenntarthatóság hazai ikonja, stílus tanácsadó, oktató, Szakács Gábor, a nemzetközi haute couture és a divatmárkák szakértője, blogger, Mányiné dr.Walek Gabriella, a Fashion Revolution Hungary ország-koordinátora. A soproni használtruha piac helyzetéről Madarász Réka, a fiatalok edukálásáról Smuck Vivien, a Handler Nándor szakiskola igazgatóhelyettese fog beszélni. A vásár ideje alatt workshopokon újrahasznosítási technikákat tanulhatnak a látogatók. (Facebook esemény itt.)

 

Végül április 23-24-én a budapesti Dotti Varró Szalonban Mentsd meg a farmered! címmel újrahasznosító workshopra kerül sor, ahol farmernadrágokból készíthetünk táskákat. Ez egy kreatív és hasznos lehetőség arra, hogy új életet leheljünk régi ruhadarabokba, és közben tanuljunk új varrás- és tervezési technikákat. (Facebook esemény ezen a linken.)

A Fashion Revolution Hungary kiemelten foglalkozik az oktatással, a csapat az FRW idején is szervez ehhez kapcsolódó programokat. Nyíregyházán Edukációval a divatforradalomért - Diákok a Fenntartható Divat Útján címmel tartanak előadást, filmvetítést, illetve az egyik RecyCool oktatási anyagot is feldolgozzák. Ingyenesen hozzáférhető angol nyelvű leckék ezen a linken érhetőek el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...