- Hirdetés -

Idén is csatlakozhatunk a fenntartható divatforradalomhoz

|

- Hirdetés -

A Fashion Revolution egy globális mozgalom, mely az etikus, fenntartható és átlátható divatipar megvalósítását tűzte ki célul. Az általuk szervezett Fashion Revolution Week a világ legnagyobb divataktivista kampánya, amely minden évben a 2013-as bangladesi Rana Plaza textilgyár összeomlásának évfordulója köré szervez hétnapos programsorozatot. Idén viszont a mozgalom fennállásának 10. évfordulója alkalmából 10 napon keresztül lehet csatlakozni a FRW eseményeihez. 

 

A kampány április 15-24. között zajlik országszerte, és egy évtized munkásságát hivatott változatos programokba sűríteni. A programokhoz bárki csatlakozhat, akár online, akár személyesen. Az idei tematika arra bátorítja a globális közösséget, hogy megosszák az évtizednyi tapasztalatot arról, mit is jelent a divatforradalom részének lenni. Közösségépítők, kreatív gondolkodók és szervezők inspirálják a következő generációkat, hogy egy társadalmilag és környezeti szempontból igazságos irányba mozdítsák a divatipart. Az idei változatos és színes hazai programok a FRW2024 kampány három fő pillérére épülnek:

  • Légy kíváncsi! Hallgasd meg más divatforradalmárok történeteit vagy mondd el a sajátodat a #WeAreFashionRevolution hashtaggel!
  • Tanulj! Sajátíts el új készségeket a Hogyan Legyél Divatforradalmár? workshop sorozat keretein belül!
  • Cselekedj! Csatlakozz az első Nyilvános Javítási Naphoz, mely kiáll az eldobható divattal szemben és arra bátorít, hogy gondoskodj a ruháidról, hogy azok hosszú távon kitartsanak melletted!

 

„Mindenkinek megvan a maga szerepe a divatipar átalakításában, amelynek fontos célja, hogy fenntartható legyen, és elsősorban az embereket és a bolygónkat helyezze előtérbe. Ezek a szempontok a hazai gyakorlatban is irányadóak” - nyilatkozta Mányiné dr.Walek Gabriella, a Fashion Revolution Hungary ország-koordinátora.

 

Ezek a programok várnak az idei Fashion Revolution Week alatt

 

A Fashion Revolution Hungary programokban gazdag tíz napot szervezett, ahol lehetőség nyílik bepillantani a fenntartható divat világába.

 

Április 14-én a Wamp Design Vásárral kezdődik a programsorozat a Néprajzi Múzeumban. Az érdeklődők itt találkozhatnak először a FRH csapatával, akik hosszú távú együttműködést kezdtek a legnagyobb hazai alkotókat összefogó magánkezdeményezéssel annak érdekében, hogy még inkább elterjedjen és népszerűsödjön a lokális és fenntartható divat. 

 

Április 15-én a Revolutionary Diaries zártkörű rendezvényen a mozgalom mögött álló önkénteseket lehet megismerni. A FRH csapata motivációs videókat készít, amelyekben a tagok megosztják történetüket és azt, hogy miért csatlakoztak a Fashion Revolution mozgalomhoz. Ezek a videók az FRH Instagram és a Tiktok oldalán is elérhetőek lesznek, így bárki megtekintheti azokat. Aznap este pedig lehetőség lesz részt venni a Fashion Reimagined című inspiráló film hazai premierjén, amelyet a Stranger Caféban vetítenek. A film után az FRH csapata további a divatipar fenntarthatóságával kapcsolatos beszélgetésre invitál minden érdeklődőt (Jegyvásárlás itt, Facebook esemény itt.)

 

A következő napon egy tavaszi jótékonysági ruhacserével folytatódik a Fashion Revolution témahete. A Habitat Kreatív Központban fenntartható módon frissíthetik gardróbjukat a résztvevők, miközben egy jó ügyet is támogathatnak. A Habitat For Humanity Magyarország szervezete az esemény után megmaradt ruhákat rászoruló személyekhez juttatja el. (Facebook esemény itt.)

 

Április 26-án este 9-től pedig online előadáson vehetünk részt A divat és ami mögötte van témában. Fekete Ágnes motivációs tréner és Molnár Ági fenntartható divatmárka menedzser beszélgetnek arról, hogy milyen árat fizetünk valójában az olcsó ruhákért. A keddi Egész-ség Klub online eseményére bárki csatlakozhat az ország bármely részéről, csupán egy regisztráció szükséges hozzá.

 

Április 18-án a High Five Budapestben valósul meg a Divatforradalmárok című kerekasztal-beszélgetés, ahol divatszakemberek vitatják meg a fenntartható öltözködéssel kapcsolatos attitűd formálásának lehetőségeit, akadályait. Gózon Eszter, Fritzson-Bajdor Tünde és Majoros Zita elismert szakértők, akik a fenntartható divat terén is jártasak. A beszélgetést Pölz Klaudia moderálja, aki maga is érintett a fenntartható divat terén és önkéntesként aktívan részt vesz a Fashion Revolution Hungary munkájában. (Facebook esemény itt, regisztráció ezen a linken.) 

 

Április 19-én Adam X Atelier és NAVONA Mini couture workshoppal készül, Kulisszatitkok a couture világából címmel a Navona szalonban. Adam X a Navona alapítójával, Megla Rózsával közösen tartja a programot, illetve az eseményhez csatlakozik Szakács Gábor, blogger, haute couture szakértő. (Facebook esemény itt.) Pénteken 17 órától a Krisztina körút 7. szám alatt lévő stúdió nyitja meg kapuit az érdeklődők előtt – három hazai márka termékeit és egy divattanácsadással foglalkozó vállalkozás szolgáltatásait lehet megismerni az eseményen. A Bastion, az IWOLA és a Mojza Projekt ruhái között nézelődhetünk, miközben Duta Nicolette - Divatkaland segít a megfelelő ruhák kiválasztásában az egyéni stílushoz és testalkathoz igazodva. (Facebook esemény itt.)

 

Április 20-án országszerte megrendezésre kerül a Nyilvános Javítási Nap, más néven Rongyderbi. Ez a program közösségi tiltakozás a fenntarthatatlan divatrendszer ellen, ahol javításra, hímzésre és kötögetésre invitálják az embereket. Kocsis Angéla vezetésével megmutatják, hogyan őrizhetjük meg hosszú távon a szeretett ruhadarabjainkat, és hogyan teremthetünk új értéket a már kidobásra ítélt textilekből. (Jelentkezni egy űrlap kitöltésével lehet, Facebook esemény pedig ezen a linken található.)

 

Ugyanezen a napon Budapesten, Réti Éva tart előadást a Magyar hímzésvilág újrahasznosítása témában az Erdélyi Magyarok Egyesületében, ahol Sajtos Enikő, Magyarország első képzett mozgássérült modelljének és divattervezőjének a kiállítása is megtekinthető. Enikő édesanyja támogatásával egyedi, újrahasznosított, hagyományőrző népi hímzéseket is felhasználó ruhákat, praktikus kiegészítőket tervez, és évek óta csatlakozik a FR kiemelt kampányhetéhez. Réti Éva, a Réthy Fashion alapítója Magyarországon az elsők között kezdett az újrahasznosítással foglalkozni, kiemelten fontos számára a magyar hímzések értékmegőrzése, újrahasznosítása. Előadásában beszél a magyar hímzésvilág sokrétű felhasználásáról, és arról, hogyan lehet az újrahasznosítással a sokszor már kidobásra ítélt textilekből, ruhadarabokból új értéket teremteni. A program csatlakozik a Nyilvános Javítási Naphoz, ezért a résztvevők a programra elhozhatják saját ruhadarabjaikat javításra, foltozásra, hímzésre. (Facebook esemény itt.)

 

Az idei évben először, április 21-én valósul meg a Makers' Market Budán, a Fény utcai piacon. Ez egy kiváló alkalom arra, hogy a hazai alkotókkal találkozzanak az érdeklődők és megértsék, hogyan készülnek az egyes termékek. (Facebook esemény itt.)

 

Ugyanezen a napon Sopronban az első ReFashion Pop-Up vásárra kerül sor, ahol kizárólag újrahasznosítással foglalkozó hazai márkák mutatkoznak be, és számos kiegészítő program is várja az érdeklődőket, beleértve divatbemutatót, workshopot és kerekasztal-beszélgetést. Meghívott vendégek: Süle Kati, a fenntarthatóság hazai ikonja, stílus tanácsadó, oktató, Szakács Gábor, a nemzetközi haute couture és a divatmárkák szakértője, blogger, Mányiné dr.Walek Gabriella, a Fashion Revolution Hungary ország-koordinátora. A soproni használtruha piac helyzetéről Madarász Réka, a fiatalok edukálásáról Smuck Vivien, a Handler Nándor szakiskola igazgatóhelyettese fog beszélni. A vásár ideje alatt workshopokon újrahasznosítási technikákat tanulhatnak a látogatók. (Facebook esemény itt.)

 

Végül április 23-24-én a budapesti Dotti Varró Szalonban Mentsd meg a farmered! címmel újrahasznosító workshopra kerül sor, ahol farmernadrágokból készíthetünk táskákat. Ez egy kreatív és hasznos lehetőség arra, hogy új életet leheljünk régi ruhadarabokba, és közben tanuljunk új varrás- és tervezési technikákat. (Facebook esemény ezen a linken.)

A Fashion Revolution Hungary kiemelten foglalkozik az oktatással, a csapat az FRW idején is szervez ehhez kapcsolódó programokat. Nyíregyházán Edukációval a divatforradalomért - Diákok a Fenntartható Divat Útján címmel tartanak előadást, filmvetítést, illetve az egyik RecyCool oktatási anyagot is feldolgozzák. Ingyenesen hozzáférhető angol nyelvű leckék ezen a linken érhetőek el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan újra képernyőn az RTL társkereső realityje

A 7. évaddal tér vissza az RTL társkereső realityje, a Házasodna a gazda, a műsor szeptember 23-tól minden hétköznap este lesz látható a csatornán. Hat gazda párkeresését követhetik nyomon a nézők, a műsorvezető ezúttal is...

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...

Infláció: kellemes meglepetés

Közzétette a KSH az augusztusi fogyasztói inflációs adatokat. Az idei év nyolcadik hónapjában a fogyasztói árak stagnáltak az előző hónaphoz képest. Az éves inflációs ráta így csökkent: 3,4 százalékra a júliusi 4,1 százalékról. Az...

Befejeződött Nemes Jeles László új filmjének forgatása

Befejeződött az Oscar-, Golden Globe-, Bafta díjas Saul fiát, és a Napszálltát jegyző Nemes Jeles László legújabb filmjének forgatása. Az Árva című alkotást a forgatókönyvet is jegyző Nemes Jeles László rendező családjának története ihlette,...

Hosszú az út az ingatlanszektor karbonsemlegességéhez

Az ingatlanszektor a klímakrízis kezelésének egyik kulcsszereplője lehet, hiszen az új kivitelezések és a meglévő épületek fenntarthatóbbá tétele a teljes ÜHG kibocsátás több mint 40 százalékára kedvező hatást gyakorol. A Gránit Pólus Csoport ESG...

Díjazták a legjobb családi vállalatokat

Kilencedik alkalommal adták át a K&H családi vállalatok kiválósági díjat azoknak a családi tulajdonú magyar cégeknek, amelyek példamutató eredményeket értek el a hosszú távú stratégia, a generációváltás, a környezeti fenntarthatóság vagy az innováció területén....

Nehéz helyzetbe kerültek a lakásvásárlók

A Budapest belvárosának népszerűsége töretlen az ingatlanvásárlók között, azonban a kínálatban és a vásárlók összetételében is voltak változások az elmúlt években – derül ki a Duna House adataiból. A fővárosi ingatlan vásárlását tervezők között...

Itt van minden, amit az építkezésről tudni kell

Otthon trendek építkezéstől felújításig egy helyen! 2024. október 4-5-én a Millenáris B épület Nagycsarnokban várja látogatóit a BAU Budapest Expo lakásfelújítás, építés és design kiállítás.2024-ben immár harmadik alkalommal kerül megrendezésre az átfogó tematikájú kiállítás,...

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sok vállalkozás még nem érte el a szükséges digitális érettséget – interjú Szalkai Rékával

A Mastercard marketing csapatának egyik legfontosabb feladata a következő években is az lesz, hogy a sokszor ellentmondásos trendeket kiegyensúlyozott, integrált marketing stratégiába ágyazza – mondta el Szalkai Réka. A vállalat marketing igazgatója az mmonline.hu-nak...

Hamarosan újra képernyőn az RTL társkereső realityje

A 7. évaddal tér vissza az RTL társkereső realityje, a Házasodna a gazda, a műsor szeptember 23-tól minden hétköznap este lesz látható a csatornán. Hat gazda párkeresését követhetik nyomon a nézők, a műsorvezető ezúttal is...

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...

Infláció: kellemes meglepetés

Közzétette a KSH az augusztusi fogyasztói inflációs adatokat. Az idei év nyolcadik hónapjában a fogyasztói árak stagnáltak az előző hónaphoz képest. Az éves inflációs ráta így csökkent: 3,4 százalékra a júliusi 4,1 százalékról. Az...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...