Május 31-én 14 reklámügynökség nyitja ki a kapuját, és több mint 100 programmal várja a reklámszakma iránt érdeklődőket. Koncertek, workshopok, influencer-beszélgetések és színházi produkció is várja azokat, akik benéznének a reklámkészítés kulisszái mögé.
Idén is számtalan filmes és produkciós téma várható az este folyamán. A Mito-nál produkciós tarot est lesz, ahol ügynökségi és gyártóházi producer, rendező és operatőr jósok segítségével rántják le a leplet a reklámfilmgyártás jövőjéről – derül ki a szervezők közleményéből. Az ACG-nél Sallai Ervin beszélget neves filmipari szakemberekkel (többek között Deák Kristóffal, Kő Attilával és Gács Tamással) a képalkotás elmúlt 20 évéről, a technológiák és megoldások változásairól.
A Republic eseménye már most “SOLD OUT”, de csak a nevében, van még hely, de várható a teltház, hiszen a 21. századi merch kultúrát térképezi fel többek között Illés Richárd (DEPARTMENT), Blik Dani (235) és Miki357.
Cannes-kód, portfólió review, játékos networking
Minden ügynökség tele lesz kötetlen beszélgetős programokkal, ahol lehet majd tanulni és ismerkedni. A Kastner x Kommunity ugyanis freelancer Meet-up & portfólió reviewot tart, valamint improestet színészekkel a legviccesebb ügynökségi produkciókból, a DDB oroszlános kampányokat boncolgat, és megpróbálja feltörni a Cannes-i kódot, a VML kreatív-briefírásban segít, a Café-Besocial immerzív kampány élményt ígér, ahol átélheted a kampánytervezés pillanatait, a feat. pedig az egész estét az 5. szülinapi baráti hangulatú bulijának szenteli, míg a Publicisnél Career Day jegyében telik a nap nagyobbik része.
A kulisszák mögé is beleshetünk
A DDB-nél megnézhetjük, mi rejlik a Tuning Slam gépháza alatt Gegével (6363), Miki357-tel és Balogh Timivel a Telekomtól. A Mediatornál a sokszínűség van a zászlóra tűzve, és különféle társadalmi célú és szerelemprojektek mögé nyerhetünk betekintést, megismerkedhetünk az Egyesület az Inklúzióért kampány valós arcaival és történeteivel, megtudhatjuk, hogyan kapcsolja be a vidéket a Pinkponilo kreatív stúdió a divatipar vérkeringésébe, illetve hogyan veszi fel a harcot a Mátrából egy underground zenei fesztivál, a Fekete Zaj a nagyokkal.
Az Artificial Grouphoz is érdemes lesz belesni, hiszen a saját hiperkúl merch kollekciójának darabjait szerezheted be, és ezzel támogathatod a WWF munkáját.
Kihagyhatatlan téma az AI
A mesterséges intelligencia használata már egyre megkerülhetetlenebb a kreatív szakmában. Nem véletlen, hogy sok ügynökség programjában van terítéken az este folyamán. Az IPG Mediabrands-Greenroomnál megtudhatjátok, hogyan és mire használja a kreatív páros a gyakorlatban a mesterséges intelligenciát. A Dentsu vendégeivel arról beszélget majd, hogy az AI tényleg képes-e slágereket írni, vagy ahhoz még mindig elengedhetetlen az emberi művészet szerepe. Számos ügynökségnél lesz AI-alapú játék is, a Mito például egészen odáig megy, hogy az AI fog zsűrizni téged.
Zenészek, influencerek is felbukkannak
Celebek, creatorok és zenészek is vendégségbe érkeznek az Ügynökségek Éjszakájára.
A Republicban a hazai underground színtér egyik legfontosabb alkotójának, Nóvé Somának a szóló fellépése lesz hallható. Az Artificial Group Kontent divíziója @szialidia vezetésével nagy influencer kerekasztal-beszélgetéssel készül, ahol a digitális művészet és influencer lét kihívásait járják körbe. A Mitonál a COLLABOR - az első kreátor tehetségkutató műsor kulisszatitkaiba leshetünk bele, ahol többek között WhisperTon is ott lesz.
A Publicis Futureproof Academy kampányából megtudhatjuk, hogyan készítsünk GenZ tartalmat. A Progressive a (Meg)értő kommunikációt járja körbe a generációk között Trunk Tamással. Az IPG Mediabrands-Greenroomnál Lil Frakk zeneszerző, a Sávlekötő podcast műsorvezetője fog a brandépítésről beszélni. És talán az egyik legtitokzatosabb zenei produkciót az ACG hosztolja majd, hiszen programjába csak annyit írt bele, hogy meglepetés fellépő.
Diáktúra még több túravezetővel
A rendezvény nem csak a szakmabelieknek szól. Továbbra is fontos célkitűzése, hogy megmutassa a kreatívipar bennfenntes arcát azok számára is, akik épp pályaválasztás vagy -módosítás előtt állnak, és érdeklődnek a reklám iránt. Idén az ügynökségekbe látogató diáktúrák száma is nőtt, hiszen most hat túra indul az egyetemisták és főiskolások számára, hogy még többen belepillanthassanak az ügynökségi élet hangulatába. Az eddigi külkeres, corvinusos, visartos túrákon túl most sajátot indít a MOME, a Skvot és az ELTE is.
A vezetett diáktúrákhoz itt lehet csatlakozni egészen péntek 4 óráig, amikor is az Erzsébet téri Terminál előtt indulnak a túrák.
Buli a Turbinában
Az ügynökségi programokat követően, este tíztől pedig a szokásos reklámos bulizással zárul az este új helyszínen, a Turbinában, ahol az esemény afterparty-jaként a Reklámzaj különkiadásán ügynökségi dj-k és a legendás Tesco Disco pörgeti a zenét hajnalig. Mögöttük a látványvilágot különleges, AI-alapú VJ-szett fogja megteremteni. A tavalyi év sorbanállós sikere után pedig idén kibővül a ReklámKaszinó.
A teljes programnaptár több mint 100 programmal az Ügynökségek Éjszakája weboldalán, a rendezvény Facebook oldalán és eseményben található.