- Hirdetés -

Idén nyáron is keresztbe tett a járvány a sörszakmának

|

- Hirdetés -

Noha az időjárás kedvezően befolyásolta a sörfogyasztás alakulását az iparág főszezonjának számító nyári hónapokban, a kiemelt fesztiválok és nagyobb rendezvények idei elmaradása miatt a söripar forgalma idén sem tudja majd megközelíteni a covid előtti időszakban tapasztalt szintet.

2020-ban a hazai sörgyártás volumene – döntő részben a koronavírusjárványnak köszönhetően – alig haladta meg a 100 milliárd forintot, ami közel 13 százalékos visszaesést jelentett a 2019-es 114,9 milliárd forintos szinthez képest. Az idei évben ugyan sikerülhet e lemaradás egy részét ledolgozni, a visszatérés a járvány előtti szint idén már biztos nem teljesül majd.

„Bár 2021-ben a hazai sörtermelés az igények növekedésével folyamatosan nőtt, annak mértéke az első félévben továbbra is 4 százalékkal elmaradt a 2019 hasonló időszakában tapasztalt mennyiségtől” – tájékoztatta az Agroinform.hu-t dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. A szakember tájékoztatása szerint különösen a hordós sör forgalmazási szintje maradt alacsony: ez a szint még a teljes újranyitást követően, júliusban is közel 24 százalékkal maradt el a tavaly júliusban mért értéktől. A csapolt sör nyári szezonban elmaradó értékesítését pedig az év későbbi részében már lehetetlen kompenzálni.

Az idei év kedvező trendje ugyanakkor, hogy tovább erősödött a prémiumszegmens és az alkoholmentes sörök forgalma, Ez utóbbi területen a termékválaszték gyors bővülésének eredményeképpen további gyors forgalomnövekedés várható a következő időszakban.

Helyzetbe kerülhetnek a kézműves sörfőzdék

A hazai sörgyártás ma alapvetően nagyipari sörfőzdékben zajlik: a KSH adatai szerint tavaly a kibocsátás 97 százaléka legalább 50 főt foglalkoztató sörgyárakból származott. A mintegy 80-90 kisüzemi, kézműves termékeket gyártó hazai sörfőzde pozícióit azonban jelentősen javíthatja a kereskedelmi törvény idén augusztustól hatályos módosítása, amely a hazai vendéglátóiparban visszaszorítja a kizárólagos italbeszerzési szerződéseket. A változások nyomán a vendéglátóhelyeknek egyes italkategóriákban legalább két különböző gyártó termékeit kell kínálniuk, italkészleteiknek pedig legfeljebb 80 százaléka származhat ugyanazon gyártótól az egyes italkategóriákban. Ettől csupán a csapolt sör esetében térhetnek el, ha az adott helyen biztosítják legalább egy kisüzemi sör folyamatos, csapon történő értékesítését.

Az igények fokozatosan tolódnak a prémium sörök felé

A hazai sörkínálatot jelentős részben a magyarországi termelés biztosítja: bár az az import aránya 2019-ben meghaladta a 25 százalékot, az elmúlt tíz év átlagában 20 százalék alatt alakult. Az elmúlt évtizedben fokozatosan erősödött az a fogyasztói réteg, amely prémium és szuper prémium söröket kereste, ennek hatására tavaly már e két kategória termékei tették ki a teljes sörértékesítés 25 százalékát a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint. A minőségi sörök felé történő elmozdulást az is elősegítette, hogy a KSH adatai szerint jelentősen szűkült az árkülönbség a világos és a minőségi sörök között. 2020-ban egy palack minőségi sör fogyasztói átlagára 255 forint volt, ami 15 százalékkal magasabb a világos sörök 222 forintos átlagáránál. 2010-ben e két árkategória között még 27 százaléknyi volt különbség.

Magyarországon 2019-ben 72,7 liter volt az egy főre eső sörfogyasztás, ezzel továbbra is a sör a legnépszerűbb alkoholtartalmú ital: ugyanebben az évben borból 21 liter, égetett szeszből pedig 6,3 liter fogyott egy főre vetítve.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...

Rangos kapott elismerést a Schneider Electric

Egymás után a negyedik évben is a Sokszínűségi Vezetők közé sorolta a Schneider Electric-et a Financial Times. Az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat ráadásul a Forbes és a Refinitiv...

Több tucatnyi díjat söpört be az LG

Az LG Electronics (LG) legújabb életmód-megoldásainak technológiai és dizájnbeli kiválóságát ezúttal is számos elismeréssel jutalmazták: a vállalat több mint két tucat CES 2023 innovációs díjat érdemelt ki. Ezek között az LG OLED készülékei a...

Rádiós pályázatról döntött a Médiatanács

A Médiatanács lezárta a Békéscsaba 98,4 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati eljárását is.A Médiatanács megszüntette a Békéscsaba 98,4 MHz frekvencia hasznosítására indított pályázati eljárást, mivel egyetlen pályázati ajánlat sem érkezett. A testületi pályázatkiírásra azért...

Sikeres volt a Nyitott Balaton kampány

A Balatoni Turizmus Szövetség sikeresnek tartja a Nyitott Balaton elnevezésű kampányt, amelynek célja az volt, hogy megmutassák milyen sokszínű a régió turisztikai kínálata az őszi időszakban. A kampány keretein belül megpróbálták népszerűsíteni azokat az...

Védtelenek a magyar háztartások az inflációval szemben

Miközben a vagyonosok egyre gazdagabbak, az alsóbb jövedelmi osztályok képviselőinek kasszája rendkívül sérülékeny ilyen magas inflációs környezetben. Jelenleg a hazai háztartások alig tizedénél lehet valós megtakarítási képességről beszélni, ezért felül kellene vizsgálni a megtakarításokkal...

Megdobja a nézőszámokat a foci VB

Több országban is kiugró televíziós nézettségi adatok hozott a katari világbajnokság első fele a FIFA közlése szerint. Japánban a Costa Rica elleni meccs, Hollandiában pedig az Ecuador elleni döntetlen produkált extra számokat. A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mélyponton a használtautó-import

Novemberben sem mozdult felfelé az itthon forgalomba helyezett külföldi használt személyautók száma: a Datahouse friss adatai szerint a használtimport volumene 9663 volt, ami 19 százalékkal marad el a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 11963 darabtól. Míg...

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....