Négy hölgy került fel idén a hazai digitális piac meghatározó személyiségeit bemutató TOP 25-ös listára, közülük Grósz Judit szerepel a legjobb helyen, a 7. a rangsorban.
Amiben nagyon kilóg a digitális TOP 25 a Marketing&Media magazin másik két listája – TOP50 marketingszakembere és TOP50 médiás - közül, az a hölgyek száma. A médiapiaci Top 50-nél a nők aránya 2021-ben 30 százalékot tett ki, a kora ősszel publikált marketinges Top 50-nél 46-ot. A digitális rangsor esetén ugyanez csak 16 százalék, azaz négy hölgy került fel a listára. Tavaly öten voltak, míg az azt megelőző években jellemzően ketten képviselték a nőket az összeállításban.
Ebben szerepet játszhat, hogy ezen a téren egész sok IT-s, vagy ahhoz erősen kapcsolódó szakterület képviselője szerepel, itt pedig hagyományosan férfi túlsúly van. A tavalyi rangsorunkhoz hasonlóan az idén is fent van a listán Grósz Judit, D. Tóth Kriszta, valamint Munk Veronika, rajtuk kívül Forgács Mariann került be összeállításunkba.
Az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója, Grósz Judit irányítása alatt megújították az RTL Most! platformot, valamint bevezették az RTL Most+ prémiumszolgáltatást. Ez utóbbi a tévés háztartások kétharmada számára hozzáférhető és a mérések szerint az előfizetők aktívan használják is.
D. Tóth Kriszta hat évvel ezelőtt indította el a WMN-t, amely a legkedveltebb női tematikájú szájtok közé nőtte ki magát. Az év eddigi részében a belföldi netezők körében a havi látogatószámuk jellemzően 800 ezer és egymillió között alakult.
Havonta 2,3-2,5 millió látogatót tud felmutatni a Telex, amelynek főszerkesztője, Munk Veronika a tavalyi évhez hasonlóan az idén is tagja lett a huszonötös rangsornak. A portál irányítója legfontosabb személyes eredményének a cégen belüli csapategység megőrzését tartja.
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezető igazgatója is felkerült a listára. A szakember a hazai piacon az egyik legismertebb közösségimédia-szakértőnek számít, cége pedig rendszeresen előáll iparági felmérésekkel, emellett Be Social Akadémia néven saját képzési programot is indítottak.
Baross Gábor
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.