- Hirdetés -

Így áll a tematikus csatornák versenye

|

- Hirdetés -

Több népszerű televíziós tematika esetén is megnéztük, hogyan alakulnak a nézettségi erőviszonyok. A filmcsatornák összességében meglepően erősek, az ismeretterjesztő televízióknál elképesztően szoros a verseny.

A televíziós nézettség kapcsán leginkább az RTL Klubot és a TV2-t szoktuk emlegetni. Ez annyiból indokolt, hogy a nézettség fragmentálódása ellenére még mindig ez a két csatorna szállítja a legmagasabb nézőszámokat. A hét legnézettebb műsorait felsoroló listákat az RTL Klub és a TV2 tartalmai uralják, bármelyik célcsoportot is nézzük. Rajtuk kívül a műsoros top 10-be az M4 Sport egy-egy vonzóbb sportközvetítésének van esélye bekerülni, más csatorna nevét csak elvétve láthatjuk.

Ugyanakkor a szűkebb televíziós tematikáknál is sokszor egészen éles verseny zajlik, csak kevésbé vannak reflektorfényben. Ezért most sorra vettük néhány televíziós szegmens esetén a nézettségi verseny alakulását. Ennek során a teljes napi lineáris közönségarányt vizsgáltuk a 18–49 éves célcsoportnál az idei év első kilenc hetében.

Filmözön

Tíz-húsz éve a filmek még a műsorkínálat fontos elemeinek számítottak az RTL Klubnál és a TV2-nél is, mostanra viszont jelentősen csökkent a szerepük. A nagy tévéadók szinte amolyan tölteléktartalomként használják a filmeket azokban a hetekben, illetve műsorsávokban, amikorra nem jut saját gyártású tartalom.

Ettől függetlenül a filmcsatornák körében zajló verseny azt mutatja, hogy a filmek még most is hatalmas vonzerőt jelentenek. Annyi változás történt, hogy manapság ezt a keresletet az erre szakosodott tévéadók fölözik le. A filmcsatornák piacának két legerősebb szereplőjének a Film+ és a Mozi+ számít. Az idei év első kilenc hetében a két adó átlagos share-je öt százalék körüli szinten mozgott. Gyakorlatilag fej fej mellett haladtak, hetente változott, hogy a Film+ vagy a Mozi+ vonzott több nézőt.

A két említett csatorna dominanciáját jól mutatja, hogy utánuk a 1,5 és 2 százalék közötti sávban mozgó televíziók következtek, név szerint az AMC és a Moziverzum. 1-1,2 százalékos közönségarányt hozott a Film Café és a Paramount Network, a többi fi lmes adó pedig jellemzően egy százalék alatt teljesített. Ezek közül 0,72 százalékos átlagot hozott a Sony Movie Channel, amely hamarosan új nevet kap, a tavalyi tulajdonosváltás miatt elhagyják a Sony nevet, és március végétől Viasat Film néven működik tovább a televízió.

Minimális különbségek

Az ismeretterjesztő adók piacán nagyon éles a verseny. Kilenc csatornát gyűjtöttünk össze, ezeknek az együttes közönségaránya hét százalékot tett ki 2022 első heteiben. Akad még néhány televízió, de ezek közül több is olyan, ahol nincs reklámértékesítés, valamint adatok sem állnak rendelkezésre.

Mindenesetre ez a hétszázalékos együttes közönségarány nem túl komoly eredmény, gondoljunk csak a filmcsatornák együttes sharejére vagy arra, hogy az imént említett három humorcsatorna is összehoz a jobb heteiben ötszázaléknyi közönségarányt. A három „nagy öreg”, a Discovery, a Spektrum és a National Geographic közül az utóbbi tartja a legjobban magát, ami az év első kilenc hetében 1,1–1,2 százalékos közönségarányt jelentett.

Gyakorlatilag ugyanezt a szintet hozta az elmúlt évek feltörekvő csatornájának számító History
is. A 0,9–1 százalékos sávban sorakozik a NatGeo Wild és a TLC, míg 0,7–0,8 százalékos közönségaránnyal holtversenyben halad a Discovery és a Spektrum Home. Utóbbi egyik versenyelőnye, hogy a MinDig Tv hálózatán ingyenesen elérhető. A 0,6–0,7 százalékos share-szinten pedig a Spektrum és a Viasat History tanyázik.

Ahogy látható, egészen minimálisak a differenciák, ennek ellenére ezek az erőviszonyok viszonylag stabilak, tehát bármelyik hetet nézzük, nagy vonalakban a fenti sorrendet láthatjuk. A kis különbségek miatt viszont sokat módosíthat az erőviszonyokon, ha nem a klasszikus, 18–49 éves bontásban nézzük az adatokat, hanem például a kereskedelmi célcsoporton belül különvesszük a férfi és a női célcsoportot. A férfiak körében a Historynak masszív az előnye, ugyanakkor a 18–49 éves nőknél már a középmezőnybe csúszik vissza. Utóbbi célcsoportnál a TLC az éllovas, és jobban szerepel a Spektrum Home is, a NatGeo Wild pedig kicsit erősebb, mint a National Geographic.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. Tavaszi akciónkban most féláron, 19 900 forint helyett 9980 forintos reklámáron fizethet elő a Marketing&Media magazinra. Részletek itt találhatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...

Új PR menedzser a Porsche Hungariánál

PR szakembert igazolt a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatósága: június közepétől Uzoni Eszter csatlakozott az importőr PR kommunikációs csapatához. Eszter a Volkswagen, AUDI, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen Haszonjárművek, Das WeltAuto, MOON márkák, valamint a Porsche...

Zenés műsorral érkezik Budapestre a hollywoodi sztár

A kétszeres Oscar-díjra jelölt amerikai színművész október 2-án A zenekritikus című zenés stand-up nagyzenekari változatával áll az Erkel Színház színpadára. A formabontó előadás során a klasszikus zene legikonikusabb darabjait szedi ízekre a Malkovich által...

Nem befolyásolta az euró árfolyama a használtautó importot

A 400 forint körüli euró árfolyam ellenére továbbra is népszerűek az import használt autók, 2022 első félévében közel 70 ezer személyautó érkezett hazánkba. De keresettek voltak a kishaszonjárművek is, összesen 6.196 jármű jött ebben...

Szülinapi partival ünnepelt a Paprika Studios

15 éves a Paprika Studios. Kelet-Közép-Európa legnagyobb televíziós műsorgyártója június 28-án születésnapi partin ünnepelte az alapítás óta eltelt időszak sikereit.  Az ünnepi eseményen a hazai, valamint a nemzetközi média- és televíziós szakma képviseltette magát....

Annyit költünk nyaralásra, mint a járvány előtt

Az egy évvel korábbinál jóval többen mennének nyaralni belföldre vagy külföldre 2022-ben. Az idén közel 250 ezer forintot költenének a vakációra átlagosan a nyaralást tervezők - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Ez...

Változás az E.ON Hungáriánál

Július 1-től Guntram Würzberg váltja Kiss Attilát az E.ON Hungária Csoport élén. A szakember több mint 25 éve dolgozik a nemzetközi E.ON csoportnál, számos vezető pozíciót töltött be, legutóbb a cégcsoport legfelsőbb szintű jogi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....