- Hirdetés -

Így áll a tematikus csatornák versenye

|

- Hirdetés -

Több népszerű televíziós tematika esetén is megnéztük, hogyan alakulnak a nézettségi erőviszonyok. A filmcsatornák összességében meglepően erősek, az ismeretterjesztő televízióknál elképesztően szoros a verseny.

A televíziós nézettség kapcsán leginkább az RTL Klubot és a TV2-t szoktuk emlegetni. Ez annyiból indokolt, hogy a nézettség fragmentálódása ellenére még mindig ez a két csatorna szállítja a legmagasabb nézőszámokat. A hét legnézettebb műsorait felsoroló listákat az RTL Klub és a TV2 tartalmai uralják, bármelyik célcsoportot is nézzük. Rajtuk kívül a műsoros top 10-be az M4 Sport egy-egy vonzóbb sportközvetítésének van esélye bekerülni, más csatorna nevét csak elvétve láthatjuk.

Ugyanakkor a szűkebb televíziós tematikáknál is sokszor egészen éles verseny zajlik, csak kevésbé vannak reflektorfényben. Ezért most sorra vettük néhány televíziós szegmens esetén a nézettségi verseny alakulását. Ennek során a teljes napi lineáris közönségarányt vizsgáltuk a 18–49 éves célcsoportnál az idei év első kilenc hetében.

Filmözön

Tíz-húsz éve a filmek még a műsorkínálat fontos elemeinek számítottak az RTL Klubnál és a TV2-nél is, mostanra viszont jelentősen csökkent a szerepük. A nagy tévéadók szinte amolyan tölteléktartalomként használják a filmeket azokban a hetekben, illetve műsorsávokban, amikorra nem jut saját gyártású tartalom.

Ettől függetlenül a filmcsatornák körében zajló verseny azt mutatja, hogy a filmek még most is hatalmas vonzerőt jelentenek. Annyi változás történt, hogy manapság ezt a keresletet az erre szakosodott tévéadók fölözik le. A filmcsatornák piacának két legerősebb szereplőjének a Film+ és a Mozi+ számít. Az idei év első kilenc hetében a két adó átlagos share-je öt százalék körüli szinten mozgott. Gyakorlatilag fej fej mellett haladtak, hetente változott, hogy a Film+ vagy a Mozi+ vonzott több nézőt.

A két említett csatorna dominanciáját jól mutatja, hogy utánuk a 1,5 és 2 százalék közötti sávban mozgó televíziók következtek, név szerint az AMC és a Moziverzum. 1-1,2 százalékos közönségarányt hozott a Film Café és a Paramount Network, a többi fi lmes adó pedig jellemzően egy százalék alatt teljesített. Ezek közül 0,72 százalékos átlagot hozott a Sony Movie Channel, amely hamarosan új nevet kap, a tavalyi tulajdonosváltás miatt elhagyják a Sony nevet, és március végétől Viasat Film néven működik tovább a televízió.

Minimális különbségek

Az ismeretterjesztő adók piacán nagyon éles a verseny. Kilenc csatornát gyűjtöttünk össze, ezeknek az együttes közönségaránya hét százalékot tett ki 2022 első heteiben. Akad még néhány televízió, de ezek közül több is olyan, ahol nincs reklámértékesítés, valamint adatok sem állnak rendelkezésre.

Mindenesetre ez a hétszázalékos együttes közönségarány nem túl komoly eredmény, gondoljunk csak a filmcsatornák együttes sharejére vagy arra, hogy az imént említett három humorcsatorna is összehoz a jobb heteiben ötszázaléknyi közönségarányt. A három „nagy öreg”, a Discovery, a Spektrum és a National Geographic közül az utóbbi tartja a legjobban magát, ami az év első kilenc hetében 1,1–1,2 százalékos közönségarányt jelentett.

Gyakorlatilag ugyanezt a szintet hozta az elmúlt évek feltörekvő csatornájának számító History
is. A 0,9–1 százalékos sávban sorakozik a NatGeo Wild és a TLC, míg 0,7–0,8 százalékos közönségaránnyal holtversenyben halad a Discovery és a Spektrum Home. Utóbbi egyik versenyelőnye, hogy a MinDig Tv hálózatán ingyenesen elérhető. A 0,6–0,7 százalékos share-szinten pedig a Spektrum és a Viasat History tanyázik.

Ahogy látható, egészen minimálisak a differenciák, ennek ellenére ezek az erőviszonyok viszonylag stabilak, tehát bármelyik hetet nézzük, nagy vonalakban a fenti sorrendet láthatjuk. A kis különbségek miatt viszont sokat módosíthat az erőviszonyokon, ha nem a klasszikus, 18–49 éves bontásban nézzük az adatokat, hanem például a kereskedelmi célcsoporton belül különvesszük a férfi és a női célcsoportot. A férfiak körében a Historynak masszív az előnye, ugyanakkor a 18–49 éves nőknél már a középmezőnybe csúszik vissza. Utóbbi célcsoportnál a TLC az éllovas, és jobban szerepel a Spektrum Home is, a NatGeo Wild pedig kicsit erősebb, mint a National Geographic.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. Tavaszi akciónkban most féláron, 19 900 forint helyett 9980 forintos reklámáron fizethet elő a Marketing&Media magazinra. Részletek itt találhatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...

Mentorprogrammal segítik a magyar e-kereskedőket

Több, mint százezer euró összértékű, cégekre szabott, egyedülálló szakmai programmal segíti az érett, nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket a Digitális Kereskedelmi Szövetség. A program célja, hogy a bekerülő cégek sikeres hazai szakértők segítségével...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....