- Hirdetés -

Így hat a gazdaságra a Huawei

|

A tavalyi évhez képest egytized százalékkal, 0,49 százalékra növelte hatását Magyarország GDP-jére a Huawei Technologies 2019-ben – derült ki az Oxford Economics most publikált tanulmányából. A tanácsadócég 12 európai országban vizsgálta meg, milyen hatással volt a vállalat tevékenysége a gazdaságukra, foglalkoztatásukra és adóbevételeikre a tavalyi évben. Ennek mértéke az európai országok közül a GDP-t és a foglalkoztatást tekintve Magyarországon volt a legnagyobb. Összességében a Huawei 2019-ben több mint 16 milliárd euróval járult hozzá az európai gazdaság teljesítményéhez, és közvetve, illetve közvetlenül 225 ezer munkavállaló foglalkoztatását segítette.

Az Oxford Economics idén második alkalommal elkészített elemzésében azt vizsgálta, hogy milyen közvetett, közvetlen, illetve indukált hatással volt a Huawei Technologies az európai GDP-re, valamint a foglalkoztatásra és az adóbevételekre. A nemzetközi tanácsadócég szerint a vállalat csak a tavalyi évben közvetlenül vagy közvetve Európa-szerte összesen közel 225 ezer ember foglalkoztatását segítette elő. Maga a vállalat 13.800 embert foglalkoztat, európai jelenlétével azonban közvetett módon több mint 112 ezer munkavállaló megélhetését biztosítja különböző európai vállalatok kötelékében, illetve tevékenysége további 98.500 munkahelyet indukált a 12 vizsgált európai országban. Országonként vizsgálva 2019-ben az Egyesült Királyság (51.100), Németország (44.800) és Magyarország (21.500) munkaerőpiacára volt a leginkább pozitív hatással a Huawei tevékenység. Relatív értelemben azonban a legtöbbet Magyarország profitált a vállalat foglalkoztatási „lábnyomából”, a Huawei tevékenysége által elősegített munkahelyek az összes foglalkoztatott 0,45%-át tették ki.

Jelentősen nőtt a Huawei gazdasági hatása Európában

A Huawei gazdasági hatása Európában folyamatosan és jelentősen nőtt az elmúlt öt évben. A GDP-hez való hozzájárulása reálértéken átlagosan 19,1%-kal nőtt 2015 és 2019 között, a tavalyi évben pedig meghaladta a 16 milliárd eurót. A vállalat európai tevékenységéhez kapcsolódó összes foglalkoztatási és reáladó-hozzájárulása éves átlagban 17,1% -kal és 16,8% -kal nőtt ugyanabban az időszakban. A Huawei csak tavaly 6,6 milliárd euró adóbevételt generált az európai hatóságok számára.

Az Oxford Economics tanulmánya szerint a Huawei jelenlétéből nominálisan Németország (3,7 Mrd Euró), Nagy-Britannia (3,6 Mrd Euro) és Franciaország (1,8 Mrd Euro) GDP-je részesült a legnagyobb összeggel. De a nemzeti össztermék nagyságához viszonyítva magasan Magyarországon a legnagyobb a Huawei részesedésének aránya – itthon a GDP 0,49%-a volt köthető a vállalat tevékenységének hatásaihoz 2019-ben. Érdekességképpen a második helyen álló Svájcban ez az arány csupán 0,22%. A magas részesdésben szerepet játszik, hogy Huawei legnagyobb Kínán kívüli logisztikai központja Magyarországon található.

A Huawei nyújtotta be a legtöbb szabadalmat a kontinensen

A Huawei Európa-szerte aktív szerepet játszott a kutatás-fejlesztésben is. Az EU ipari beruházási eredménytáblája szerint 2019-ben a Huawei a világ ötödik legnagyobb K + F-befektetőjévé vált. Az Európai Szabadalmi Hivatal azt is kiemelte, hogy a Huawei vezette 2019-ben a szabadalmi bejelentések rangsorát. A Huawei az Európai Szabadalmi Hivatalban 2019-ben több mint 3500 bejelentést regisztrált, minden más cégnél többet.

„A kutatás-fejlesztésbe történő befektetés kulcsfontosságú az európai gazdaság termelési képességeinek általános növekedése szempontjából” – mondta Pete Collings. Az Oxford Economics Európa és a Közel-Kelet gazdasági hatások tanácsadói részlegének igazgatója hozzátette, a Huawei a világ egyik legnagyobb szabadalomtulajdonosa, a vállalat 2019 végéig világszerte több mint 80 ezer érvényes szabadalmat nyújtott be.

„Ebben a különlegesen nehéz évben a Huawei stabil, biztonságos hálózati megoldásokat biztosított, és segítette ezáltal is az embereket az online munka és tanulás terén. A Huawei 20 éve működik Európában, és rendületlenül azon dolgozik, hogy a helyi közösségbe integráltan működjön és helyi partnereivel közösen támogassa az ipar fejlődését. A jövőben továbbra is együtt fogunk működni partnereinkkel az új kihívások leküzdése és az értékteremtés érdekében” – mondta Abraham Liu, a Huawei uniós intézményekért felelős főmegbízottja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...