- Hirdetés -

Így küzd a műanyaghulladék ellen az Unilever

|

A világ egyik legnagyobb, fogyasztási cikkeket gyártó globális vállalata 2025-ig több mint 100.000 tonnával csökkenti a felhasznált műanyagcsomagolás volumenét, továbbá az általa kibocsátott mennyiségnél is több műanyagcsomagolást fog újrafeldolgozni.

A többek közt a Magnum, Carte D’Or, Dove, Axe, Lipton és Surf márkáiról ismert Unilever most bejelentett lépéseinek célja, hogy tovább csökkentse az általa termelt műanyaghulladék mennyiségét, illetve a műanyagok esetében segítse a körforgásos gazdaság létrehozását.

A társaság vállalja, hogy 2025-ig

  • a felére csökkenti a felhasznált „szűz” (azaz nem újrahasznosított, közvetlenül kőolajból készülő) műanyagok mennyiségét;
  • ennek érdekében több mint 100.000 tonnával kevesebb műanyagcsomagolást használ és fokozza az újrafeldolgozott műanyagok használatát;
  • az általa értékesített műanyagcsomagolás mennyiségénél nagyobb volumenű műanyaghulladék begyűjtését és feldolgozását segíti – ez évi mintegy 600.000 tonnát jelent.

Utóbbi cél teljesítése érdekében az Unilever egyrészt a hulladékvisszagyűjtés és -feldolgozás terén közvetlen befektetéseket tesz és együttműködési megállapodásokat köt, másrészt csomagolóanyagaihoz újrahasznosított műanyagot vásárol és használ, valamint olyan kiterjesztett gyártóifelelősség-megoldásokban vesz részt, ahol közvetlenül fizet a csomagolóanyagai visszagyűjtéséért.

E vállalásaival az Unilever az első olyan vezető globális fogyasztásicikk-gyártó, amely a teljes termékportfóliója tekintetében abszolút értelemben is elkötelezi magát a műanyaghulladék-csökkentés mellett, vagyis nem csak bizonyos arányú mérséklést visz véghez, hanem konkrét mennyiségre tett ígéretet.

A cég meglévő kötelezettségvállalásainak teljesítése érdekében 2025-ig minden műanyag csomagolását újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható anyagra cseréli, továbbá legalább 25 százalékra növeli az újrahasznosított plasztik arányát a műanyagból készült csomagolások esetében.

„A műanyagnak megvan a maga helye, ez azonban nem a természetben található. A műanyag hulladékokat csak úgy tudjuk kiiktatni, ha gyorsan cselekszünk és radikális lépéseket teszünk a műanyag-ciklus minden területén” – mondta Alan Jope, az Unilever globális vezérigazgatója. „Kiindulási pontként meg kell tervezzük az általunk felhasznált műanyag mennyiségének csökkentését, ezt követően pedig arra kell fókuszáljunk, hogy amit használunk, egyre inkább újrahasznosított forrásokból származzon. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy minden műanyag csomagolásunk újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen. Mindez ugyanakkor megköveteli a csomagolásainkkal és a termékeinkkel kapcsolatos hozzáállásunk alapvető átgondolását. Olyan új és innovatív csomagolóanyagok mihamarabbi használatára, új üzleti modellek nagy léptékben történő alkalmazására ösztönöz minket, mint amilyenek az újratölthető és újrahasználható megoldások – ráadásul minderre példa nélküli gyorsasággal és intenzitással kell, hogy sor kerüljön.”

Az Unilever a 2017-ben elindított „Less, Better, No plastic”, vagyis „Kevesebb, jobb, zéró műanyag” keretrendszere alapján reformálja meg a műanyag csomagolásokkal kapcsolatos megközelítését.

A kevesebb műanyag elve alapján a vállalat a termékek csomagolása és szállítása terén keres és tesztel különféle megoldásokat. Ide tartoznak a szuperkoncentrált termékek (az ebbe a termékkörbe tartozó Cif ecorefill utántöltő csomagolásához például 75%-kal kevesebb műanyag szükséges).

A jobb műanyag elve segített olyan innovatív megoldások kifejlesztésében, mint amilyen a hulladékhasznosító létesítmények optikai válogatóberendezései által is felismerhető fekete pigment, amelynek alkalmazása révén pl. az Axe tusfürdők fekete műanyagflakonját is újrahasznosíthatóként azonosítja a rendszer, vagy a Lipton „fesztiválpalackjai”, amelyeket 100%-ban újrahasznosított műanyagból készítettek és betétdíjas rendszerben gyűjtötték vissza.

A zéró műanyag elvének megfelelve az Unilever több innovatív terméket vezetett be, köztük a szilárd samponokat (shampoo bar), az újratölthető fogkrémtabletta-tégelyeket, a kartonpapírba csomagolt dezodorstifteket és a bambuszfogkeféket. Az Unilever csatlakozott továbbá a Loop platformhoz is, amely a termékek házhoz szállításának és az újrahasználható csomagolóanyagok begyűjtésének új lehetőségeit kutatja.

Bejelentése részeként az Unilever az óceánok műanyagszennyezésével kapcsolatos videót is közzétett a weboldalán, elkötelezve magát amellett, hogy bolygónkat újra zölddé tegyük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...