- Hirdetés -

Így látják a helyzetet a médiaügynökségi vezetők

|

- Hirdetés -

Az ügynökségi vezetők többsége a nehéz piaci környezet ellenére talált pozitívumokat a 2020-as esztendőben, amikor a beszámolóik kapcsán értékelésre kérte fel őket a Marketing&Media magazin. Az idei évvel kapcsolatban gyakorlatilag egyöntetűen derűlátók, a saját cégüket

illetően és összpiaci szinten is bővülést várnak az év felénél járva.

Csökkenő COVID-hatás

Gulyás János, Wavemaker Hungary, ügyvezető igazgató

Elég jelentősen csökkent az árbevételünk 2020-ban. Ez egyrészt adódott a csoport két nemzetközi ügyfelének globális – a magyar helyzettől független – elvesztéséből, másrészt partnereink jó részénél a költéseket alaposan megtépázta a Covid-hatás. Szóval a külső környezet hatványosan nehéz volt, ennek ellenére jól vizsgázott a csapat, és az ügyfeleink elégedettsége a munkánkkal átlagosan 8,8 pont volt a tízből, amely kiemelkedően magasnak számít nemzetközi WPP-s viszonylatban is. Így összességében elégedettek lehetünk, 2020 nagyon nehéz év volt, de amit lehetett, megtettünk.

Úgy tűnik, a Covid-hatás sokkal kevésbé lesz érezhető az idén, organikusan növekedni fogunk. Az is látszik, hogy a költések egyre inkább a nagyobb komplexitású és több emberi erőforrást igénylő feladatok felé áramolnak – például precision marketing –, ami egyre nagyobb nyomást helyez a jövedelmezőségre. Igazából, akkor leszünk felhőtlenül boldogok 2021-ben, ha az idei év „pitchszezonjában” is sikeresek leszünk.

Erősen indult az év

Szabó Edina, OMG Hungary, ügyvezető igazgató

Az elmúlt év a pandémia és a gyökeres változás éve volt. A kiszámíthatatlan piaci környezetben folyamatosan terveztünk és újraterveztünk. Bár a negyedik negyedév növekedése teljesen nem kompenzálta a második három hónap mélyrepülését, összességében üzleti szempontból elégedett vagyok az ügynökség csoportunk tavalyi esztendejével. Az eMag–Extreme Digital-tender megnyerése nagy üzleti siker volt az év elején, majd 2020 végén további nagy nemzetközi ügyfelekkel bővültünk az ital-, az FMCG- és az OTC szektorból. Ezek közé tartozik a Molson Coors, a Reckitt Benckiser és a Sanofi. Az üzleti sikerek mellett az új helyzet pozitív hozadéka volt az otthoni, illetve hibrid munkavégzés kialakítása, emellett a folyamatos fejlesztés és fejlődés is idetartozik. A gyorsan változó piaci és munkahelyi körülményekhez sikeresen alkalmazkodtunk. A fókuszt az emberek fizikai és mentális jóllétére, valamint az ügyfelekkel való gördülékeny együttműködésre, a folyamatos párbeszédre és visszajelzésre helyeztük.

A piac „felgyógyulására” már látunk jeleket, de kérdés, hogy ez a folyamat meddig húzódik. Az év

első fele erősen indult, illetve az őszi hónapokra is jelentős reklámköltés emelés várható. Az állami szektor szerepe továbbra is szignifikáns marad, és növekszik majd az év végén a közelgő választások miatt. A 2021-es esztendő már a gazdasági növekedés éve lesz, bár a 2020-as veszteségek inkább két-három éves távlatban tűnnek majd el. Az biztos, hogy a 2020-as év egyéb pozitív változásai megmaradnak a jövőben is.

Kreatív megoldások

Hidvégi Krisztina, New Land Media, médiaigazgató

Ügyfeleink egyetértettek a New Land Media által képviselt hozzáállással, miszerint a krízishelyzetben való navigálásban a képlet a stratégiai szemlélet és a reziliencia ötvözésében rejlik. Illetve ilyenkor érdemes még több időt szánni a kommunikációs eszközök optimalizálására. Ennek is tulajdonítom azt az eredményünket, miszerint 2019-ről 2020-ra a New Land Media ügyfeleinek száma 12 százalékkal növekedett, az általunk közvetített reklámközzétételi díj pedig 24 százalékkal bővült. A reklámköltéseink változása arányaiban a piac változását követte le, hiszen az online médiatípus aránya a mi médiatortánkban 25 százalékkal növekedett, míg például a mozi aránya 50, a közterületé 30, a sajtóé pedig 10 százalékkal csökkent. A hirdetéseinket tekintve jó néhány új, egyéb alternatív hirdetési megoldást is rugalmasan alkalmaztunk a vírushelyzetben. A kijárási korlátozások alatt előtérbe kerültek a kreatívabb reklámfelületek, mint a patikai pénztárszalag-hirdetések. A teljes médiapiachoz hasonlóan nálunk is megnövekedett a közösségimédia-felületek jelentősége, ennek köszönhetően az erre fordított reklámköltéseink a 2,4-szeresére nőttek.

Továbbá egyéb üzleti szempontból is a rugalmasság, a technológiai újításokra és a fejlődésre nyitott hozzáállás jellemezte a New Land Media 2020-as évét, ahogyan jellemzi az egész szervezeti értékrendszerünket. Így például tavaly kezdtük meg a tárgyalást a TikTokkal, amelynek eredményeképp 2021-től a New Land Media a világviszonylatban is szűk partneri körű vállalat partnere lett. De a 2020-as évünk eredménye az is, hogy a médiadivíziónkon belül létrehoztuk a médiastratégia és -kutató részleget, amellyel célunk továbbra is az, hogy a szakmai munkánkat

magasabb szintre emeljük.

Nehéz megjósolni, hogy a jelenlegi krízishelyzet milyen hosszúra nyúlik. Az egyik legfontosabb feladat az idén a kollégák mentális állapotának fejlesztése. A vírushelyzet, illetve a tartós otthoni munkavégzés ugyanis óriási nyomot hagyott gondolkodásunkban. Nyilvánvalóan senki sem lett rosszabb szakember, kevésbé kreatív az elmúlt időszakban. Az a kérdés, hogy mennyiben változott a belső igény a kiemelkedő teljesítményre, a komfortzónából való kilépésre, a tenni akarásra. Én szerencsés vagyok ebből a szempontból, azt gondolom, azért, mert vezetőként korábban is a munkatársak szemléletének irányba állításában hittem, vagyis számunkra nem új ez a megközelítés, most viszont sokak számára előtérbe került az ezzel való foglalkozás. Azt gondolom, hogy az idén a szervezeti helytállás képletének a munkatársak és a vezetők mentalitásának helyreállítása, segítése a legfontosabb tényezője.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Hajmeresztő küzdelmeket ígér a Network4

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit. Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról-futamra nő a rajongók tábora. Az idei...

Pezsgős projektben a KNK

Januártól a KNK kommunikációs ügynökség kezeli a magyar piac meghatározó pezsgői, a Törley és a Hungaria márkák PR-aktivitásait és különféle sajtóeseményeit. Az éves megbízás elnyeréséhez sikeres pilot-projekt lebonyolításán keresztül vezetett a KNK csapatának útja....

Kiosztották „Az Év Honlapja” díjakat

Már 21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri...

Galácz Karolina ismét bekerült a Dubai Lynx zsűrijébe

A Cannes Lions egyik legfontosabb fesztiválja, a MENA régió kreativitását ünneplő Dubai Lynx ismét meghívta zsűrijébe a VMLY&R executive kreatívigazgatóját, Galácz Karolinát, aki ezúttal az Entertainment kategória zsűrizésében vesz részt.A fesztivált és a zsűrizést...

Díjat nyert a VALMAR #challenge

Tavaly ősszel látott napvilágot a #stabiloszinesszavak kihívás a TikTokon, amellyel kéz a kézben megszületett a VALMAR egyik legújabb dala, a Színvak, amely azóta is az elsők között szerepel a tartalommegosztó oldalakon. A zenei duó...

Burkolt reklámért fizethet az M1

E heti ülésén az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a Médiatanács.Burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé az M1 Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában –...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fővárosi újlakás-piac: nem állt meg az áremelkedés

Bár már sokan számítanak akár árcsökkenésre is a honi lakáspiacon, a fővárosi újépítésű ingatlanok tekintetében aligha jellemzi ez a jövőt. Az OTP legfrissebb Budapesti Újlakás Értéktérképe ugyan jelentős visszaesést mutat éves szinten a tavalyi...

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....