- Hirdetés -

Így látják a helyzetet a médiaügynökségi vezetők

|

- Hirdetés -

Az ügynökségi vezetők többsége a nehéz piaci környezet ellenére talált pozitívumokat a 2020-as esztendőben, amikor a beszámolóik kapcsán értékelésre kérte fel őket a Marketing&Media magazin. Az idei évvel kapcsolatban gyakorlatilag egyöntetűen derűlátók, a saját cégüket

illetően és összpiaci szinten is bővülést várnak az év felénél járva.

Csökkenő COVID-hatás

Gulyás János, Wavemaker Hungary, ügyvezető igazgató

Elég jelentősen csökkent az árbevételünk 2020-ban. Ez egyrészt adódott a csoport két nemzetközi ügyfelének globális – a magyar helyzettől független – elvesztéséből, másrészt partnereink jó részénél a költéseket alaposan megtépázta a Covid-hatás. Szóval a külső környezet hatványosan nehéz volt, ennek ellenére jól vizsgázott a csapat, és az ügyfeleink elégedettsége a munkánkkal átlagosan 8,8 pont volt a tízből, amely kiemelkedően magasnak számít nemzetközi WPP-s viszonylatban is. Így összességében elégedettek lehetünk, 2020 nagyon nehéz év volt, de amit lehetett, megtettünk.

Úgy tűnik, a Covid-hatás sokkal kevésbé lesz érezhető az idén, organikusan növekedni fogunk. Az is látszik, hogy a költések egyre inkább a nagyobb komplexitású és több emberi erőforrást igénylő feladatok felé áramolnak – például precision marketing –, ami egyre nagyobb nyomást helyez a jövedelmezőségre. Igazából, akkor leszünk felhőtlenül boldogok 2021-ben, ha az idei év „pitchszezonjában” is sikeresek leszünk.

Erősen indult az év

Szabó Edina, OMG Hungary, ügyvezető igazgató

Az elmúlt év a pandémia és a gyökeres változás éve volt. A kiszámíthatatlan piaci környezetben folyamatosan terveztünk és újraterveztünk. Bár a negyedik negyedév növekedése teljesen nem kompenzálta a második három hónap mélyrepülését, összességében üzleti szempontból elégedett vagyok az ügynökség csoportunk tavalyi esztendejével. Az eMag–Extreme Digital-tender megnyerése nagy üzleti siker volt az év elején, majd 2020 végén további nagy nemzetközi ügyfelekkel bővültünk az ital-, az FMCG- és az OTC szektorból. Ezek közé tartozik a Molson Coors, a Reckitt Benckiser és a Sanofi. Az üzleti sikerek mellett az új helyzet pozitív hozadéka volt az otthoni, illetve hibrid munkavégzés kialakítása, emellett a folyamatos fejlesztés és fejlődés is idetartozik. A gyorsan változó piaci és munkahelyi körülményekhez sikeresen alkalmazkodtunk. A fókuszt az emberek fizikai és mentális jóllétére, valamint az ügyfelekkel való gördülékeny együttműködésre, a folyamatos párbeszédre és visszajelzésre helyeztük.

A piac „felgyógyulására” már látunk jeleket, de kérdés, hogy ez a folyamat meddig húzódik. Az év

első fele erősen indult, illetve az őszi hónapokra is jelentős reklámköltés emelés várható. Az állami szektor szerepe továbbra is szignifikáns marad, és növekszik majd az év végén a közelgő választások miatt. A 2021-es esztendő már a gazdasági növekedés éve lesz, bár a 2020-as veszteségek inkább két-három éves távlatban tűnnek majd el. Az biztos, hogy a 2020-as év egyéb pozitív változásai megmaradnak a jövőben is.

Kreatív megoldások

Hidvégi Krisztina, New Land Media, médiaigazgató

Ügyfeleink egyetértettek a New Land Media által képviselt hozzáállással, miszerint a krízishelyzetben való navigálásban a képlet a stratégiai szemlélet és a reziliencia ötvözésében rejlik. Illetve ilyenkor érdemes még több időt szánni a kommunikációs eszközök optimalizálására. Ennek is tulajdonítom azt az eredményünket, miszerint 2019-ről 2020-ra a New Land Media ügyfeleinek száma 12 százalékkal növekedett, az általunk közvetített reklámközzétételi díj pedig 24 százalékkal bővült. A reklámköltéseink változása arányaiban a piac változását követte le, hiszen az online médiatípus aránya a mi médiatortánkban 25 százalékkal növekedett, míg például a mozi aránya 50, a közterületé 30, a sajtóé pedig 10 százalékkal csökkent. A hirdetéseinket tekintve jó néhány új, egyéb alternatív hirdetési megoldást is rugalmasan alkalmaztunk a vírushelyzetben. A kijárási korlátozások alatt előtérbe kerültek a kreatívabb reklámfelületek, mint a patikai pénztárszalag-hirdetések. A teljes médiapiachoz hasonlóan nálunk is megnövekedett a közösségimédia-felületek jelentősége, ennek köszönhetően az erre fordított reklámköltéseink a 2,4-szeresére nőttek.

Továbbá egyéb üzleti szempontból is a rugalmasság, a technológiai újításokra és a fejlődésre nyitott hozzáállás jellemezte a New Land Media 2020-as évét, ahogyan jellemzi az egész szervezeti értékrendszerünket. Így például tavaly kezdtük meg a tárgyalást a TikTokkal, amelynek eredményeképp 2021-től a New Land Media a világviszonylatban is szűk partneri körű vállalat partnere lett. De a 2020-as évünk eredménye az is, hogy a médiadivíziónkon belül létrehoztuk a médiastratégia és -kutató részleget, amellyel célunk továbbra is az, hogy a szakmai munkánkat

magasabb szintre emeljük.

Nehéz megjósolni, hogy a jelenlegi krízishelyzet milyen hosszúra nyúlik. Az egyik legfontosabb feladat az idén a kollégák mentális állapotának fejlesztése. A vírushelyzet, illetve a tartós otthoni munkavégzés ugyanis óriási nyomot hagyott gondolkodásunkban. Nyilvánvalóan senki sem lett rosszabb szakember, kevésbé kreatív az elmúlt időszakban. Az a kérdés, hogy mennyiben változott a belső igény a kiemelkedő teljesítményre, a komfortzónából való kilépésre, a tenni akarásra. Én szerencsés vagyok ebből a szempontból, azt gondolom, azért, mert vezetőként korábban is a munkatársak szemléletének irányba állításában hittem, vagyis számunkra nem új ez a megközelítés, most viszont sokak számára előtérbe került az ezzel való foglalkozás. Azt gondolom, hogy az idén a szervezeti helytállás képletének a munkatársak és a vezetők mentalitásának helyreállítása, segítése a legfontosabb tényezője.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA