- Hirdetés -

Így látják a helyzetet a médiaügynökségi vezetők

|

- Hirdetés -

Az ügynökségi vezetők többsége a nehéz piaci környezet ellenére talált pozitívumokat a 2020-as esztendőben, amikor a beszámolóik kapcsán értékelésre kérte fel őket a Marketing&Media magazin. Az idei évvel kapcsolatban gyakorlatilag egyöntetűen derűlátók, a saját cégüket

illetően és összpiaci szinten is bővülést várnak az év felénél járva.

Csökkenő COVID-hatás

Gulyás János, Wavemaker Hungary, ügyvezető igazgató

Elég jelentősen csökkent az árbevételünk 2020-ban. Ez egyrészt adódott a csoport két nemzetközi ügyfelének globális – a magyar helyzettől független – elvesztéséből, másrészt partnereink jó részénél a költéseket alaposan megtépázta a Covid-hatás. Szóval a külső környezet hatványosan nehéz volt, ennek ellenére jól vizsgázott a csapat, és az ügyfeleink elégedettsége a munkánkkal átlagosan 8,8 pont volt a tízből, amely kiemelkedően magasnak számít nemzetközi WPP-s viszonylatban is. Így összességében elégedettek lehetünk, 2020 nagyon nehéz év volt, de amit lehetett, megtettünk.

Úgy tűnik, a Covid-hatás sokkal kevésbé lesz érezhető az idén, organikusan növekedni fogunk. Az is látszik, hogy a költések egyre inkább a nagyobb komplexitású és több emberi erőforrást igénylő feladatok felé áramolnak – például precision marketing –, ami egyre nagyobb nyomást helyez a jövedelmezőségre. Igazából, akkor leszünk felhőtlenül boldogok 2021-ben, ha az idei év „pitchszezonjában” is sikeresek leszünk.

Erősen indult az év

Szabó Edina, OMG Hungary, ügyvezető igazgató

Az elmúlt év a pandémia és a gyökeres változás éve volt. A kiszámíthatatlan piaci környezetben folyamatosan terveztünk és újraterveztünk. Bár a negyedik negyedév növekedése teljesen nem kompenzálta a második három hónap mélyrepülését, összességében üzleti szempontból elégedett vagyok az ügynökség csoportunk tavalyi esztendejével. Az eMag–Extreme Digital-tender megnyerése nagy üzleti siker volt az év elején, majd 2020 végén további nagy nemzetközi ügyfelekkel bővültünk az ital-, az FMCG- és az OTC szektorból. Ezek közé tartozik a Molson Coors, a Reckitt Benckiser és a Sanofi. Az üzleti sikerek mellett az új helyzet pozitív hozadéka volt az otthoni, illetve hibrid munkavégzés kialakítása, emellett a folyamatos fejlesztés és fejlődés is idetartozik. A gyorsan változó piaci és munkahelyi körülményekhez sikeresen alkalmazkodtunk. A fókuszt az emberek fizikai és mentális jóllétére, valamint az ügyfelekkel való gördülékeny együttműködésre, a folyamatos párbeszédre és visszajelzésre helyeztük.

A piac „felgyógyulására” már látunk jeleket, de kérdés, hogy ez a folyamat meddig húzódik. Az év

első fele erősen indult, illetve az őszi hónapokra is jelentős reklámköltés emelés várható. Az állami szektor szerepe továbbra is szignifikáns marad, és növekszik majd az év végén a közelgő választások miatt. A 2021-es esztendő már a gazdasági növekedés éve lesz, bár a 2020-as veszteségek inkább két-három éves távlatban tűnnek majd el. Az biztos, hogy a 2020-as év egyéb pozitív változásai megmaradnak a jövőben is.

Kreatív megoldások

Hidvégi Krisztina, New Land Media, médiaigazgató

Ügyfeleink egyetértettek a New Land Media által képviselt hozzáállással, miszerint a krízishelyzetben való navigálásban a képlet a stratégiai szemlélet és a reziliencia ötvözésében rejlik. Illetve ilyenkor érdemes még több időt szánni a kommunikációs eszközök optimalizálására. Ennek is tulajdonítom azt az eredményünket, miszerint 2019-ről 2020-ra a New Land Media ügyfeleinek száma 12 százalékkal növekedett, az általunk közvetített reklámközzétételi díj pedig 24 százalékkal bővült. A reklámköltéseink változása arányaiban a piac változását követte le, hiszen az online médiatípus aránya a mi médiatortánkban 25 százalékkal növekedett, míg például a mozi aránya 50, a közterületé 30, a sajtóé pedig 10 százalékkal csökkent. A hirdetéseinket tekintve jó néhány új, egyéb alternatív hirdetési megoldást is rugalmasan alkalmaztunk a vírushelyzetben. A kijárási korlátozások alatt előtérbe kerültek a kreatívabb reklámfelületek, mint a patikai pénztárszalag-hirdetések. A teljes médiapiachoz hasonlóan nálunk is megnövekedett a közösségimédia-felületek jelentősége, ennek köszönhetően az erre fordított reklámköltéseink a 2,4-szeresére nőttek.

Továbbá egyéb üzleti szempontból is a rugalmasság, a technológiai újításokra és a fejlődésre nyitott hozzáállás jellemezte a New Land Media 2020-as évét, ahogyan jellemzi az egész szervezeti értékrendszerünket. Így például tavaly kezdtük meg a tárgyalást a TikTokkal, amelynek eredményeképp 2021-től a New Land Media a világviszonylatban is szűk partneri körű vállalat partnere lett. De a 2020-as évünk eredménye az is, hogy a médiadivíziónkon belül létrehoztuk a médiastratégia és -kutató részleget, amellyel célunk továbbra is az, hogy a szakmai munkánkat

magasabb szintre emeljük.

Nehéz megjósolni, hogy a jelenlegi krízishelyzet milyen hosszúra nyúlik. Az egyik legfontosabb feladat az idén a kollégák mentális állapotának fejlesztése. A vírushelyzet, illetve a tartós otthoni munkavégzés ugyanis óriási nyomot hagyott gondolkodásunkban. Nyilvánvalóan senki sem lett rosszabb szakember, kevésbé kreatív az elmúlt időszakban. Az a kérdés, hogy mennyiben változott a belső igény a kiemelkedő teljesítményre, a komfortzónából való kilépésre, a tenni akarásra. Én szerencsés vagyok ebből a szempontból, azt gondolom, azért, mert vezetőként korábban is a munkatársak szemléletének irányba állításában hittem, vagyis számunkra nem új ez a megközelítés, most viszont sokak számára előtérbe került az ezzel való foglalkozás. Azt gondolom, hogy az idén a szervezeti helytállás képletének a munkatársak és a vezetők mentalitásának helyreállítása, segítése a legfontosabb tényezője.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....