Az első negyedévben a 15 évesnél idősebb magyarok közel háromnegyede internetezett, a legtöbb felhasználót a magazinok érték el az online térben, a legtöbb időt ugyanakkor a híroldalakon töltik az emberek – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből, amit a DKT adatai alapján készített.
Az év első három hónapjában közel 6,2 millió olyan belföldi internetező volt, aki meglátogatott Magyarországról bármilyen, a DKT által mért internetes tartalmat. Ez a 15 évesnél idősebbek 74,11 százalékát jelentette.
A tanulmány rámutatott arra is, hogy milyen eltérések vannak az egyes generációk internet használatában. Míg a Z (15-24 évesek) generációban 95,1, az Y-ban (25-40 évesek) pedig 96,7 százalék a netezők aránya, addig a 41-56 évesek körében, vagyis az X generációban már csak 82,3 százalék ez az érték. Az 57-75 éves baby boomer generációban pedig még a 60 százalékot sem éri el.
Az elemzés szerint a legtöbb felhasználót a magazinok érik el, mégis a legtöbb időt a híroldalakon töltik az emberek. A legkevesebb ideig (az „egyéb” kategória kivételével) a felnőtt tartalmakat, a levelezőket és az e-kereskedelem kategóriába sorolt weboldalakat nézik a felhasználók.
A 2021 első negyedévének aggregált adatai alapján felállított sorrend szerint a legnépszerűbb oldal több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők csaknem 75 százaléka. Az első negyedévben a 24.hu volt a legtöbb Real User-t vonzó oldal, a portált az index.hu és femina.hu követte. Ha az oldalakon eltöltött időt vizsgáljuk, akkor viszont az index.hu toronymagasan vezet 53 perccel, ebben a mutatóban az Origo a második, a 24.hu pedig a harmadik.
Az elemzés során megvizsgálták azt is, hogy az egyes felületeknek milyen az elérésük a hazai felnőtt lakosság körében legnépszerűbb közösségi oldalon, a Facebookon. Ebben a mutatóban a Nosalty.hu vezet a maga 1,18 milliós Facebook követő táborával. A 24.hu 875,7 ezer követőt tudhat magáénak, míg a harmadik ebben a mutatóban, az nlc.hu 765,3 ezres táborral.
A teljes elemzés itt érhető el.