- Hirdetés -

Így néz ki a Waberer’s ESG-stratégiája

|

Elektromos teherautóflottával, alternatív üzemanyagok használatával, valamint a vasúti és a közúti szállítás kombinálásával venné fel a harcot a szén-dioxid-kibocsátással a Waberer’s Csoport. A vállalat első átfogó, csoportszintű ESG-stratégiája a környezetbarátabb szolgáltatások további fejlesztése mellett a munkavállalói sokszínűséggel és a női munkavállalók arányának növelésével is foglalkozik.

A Waberer’s Csoport tavaly mutatta be az új üzleti stratégiáját, amellyel egy időben egy csoportszintű ESG-stratégiát is megfogalmazott. A vállalat már évek óta kiemelten foglalkozik a fenntartható szolgáltatás-portfóliójának kialakításával és a szektort érintő témákra – így például a munkaerőhiányra és a női munkavállalók alacsony arányára – is aktívan reagál, de most először rendezte egy komplex egységbe a céljait az ESG-szempontok mentén. A Waberer’s az iparágban szokatlan módon, egy kizárólag női partnereknek szervezett nőnapi brunchon mutatta be publikusan az ESG-stratégiáját.

Egy egységbe rendezni az ESG-törekvéseket

Tőzsdén jegyzett vállalatként a Waberer’s nagy figyelmet fordít a fenntarthatóságra, a környezeti hatások mérséklésére, a munkaerőhiány okozta nehézségek kezelésére és a munkavállalói igények kiszolgálására, de először mutatott be egy átfogó, csoportszintű ESG-stratégiát a konkrét célokkal.

„Az ESG-kompatibilitás nem csak az ESG-szempontokat kereső befektetők számára fontos, hanem a munkavállalók, különösen a fiatalabbak, és a megrendelők is komoly elvárásokkal rendelkeznek. A megrendelőink nagyrésze olyan nagyvállalat, amely szintén rendelkezik fenntarthatósági stratégiával és jellemzően ők maguk is megfogalmaztak az alvállalkozókra vonatkozó elvárásokat. A Waberer’s-nél korábban is sok intézkedést tettünk például a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére és a működésünk zöldítésére, a munkavállalóink érdekében pedig több kezdeményezést is hirdettünk. Viszont ezeket a törekvéseket először rendeztük egy komplex egységbe, amely a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási fenntarthatósági pillérek mentén haladva alkotja az ESG stratégiánkat” – mondta Patai Krisztina, a Waberer’s ESG igazgatója.

Jelentős kibocsátáscsökkentés az alternatív üzemanyagokkal

A Waberer’s az elmúlt években már több célt is megfogalmazott a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, valamint a flotta üzemanyag-használatára vonatkozóan, amelynek köszönhetően jelenleg a vállalatcsoport működteti Magyarországon az egyik legnagyobb alternatív hajtásláncú teherautóflottát, összesen több mint 20 alternatív hajtásláncú teherautóval rendelkezik.

2023 óta használja a HVO 100 második generációs bioüzemanyagot, amely a piacon az egyik legfenntarthatóbb, növényi és állati eredetű hulladékból készült üzemanyag: a dízelüzemű járművekkel kompatibilis és akár 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást generál a hagyományos dízel üzemanyaghoz képest. 2023-ban a HVO 100 használatával végzett fuvaroknál a hagyományos gázolajhoz képest a Waberer’s több mint 55%-os CO2 megtakarítást tudott realizálni. A vállalatcsoport nemrég aláírt egy, a hidrogéntechnológiát érintő megállapodást is a Mollal és a MÁV-Volán Csoporttal, ugyanis kiemelt célja, egy hidrogéntechnológián alapuló operáció kialakítása Magyarországon a következő években.

Az elektromos meghajtás és a HVO üzemanyag mellett, a Waberer’s 2021 óta LNG üzemű járműveket is használ, amelyek környezetbarátabb alternatívát jelentenek, ugyanis mintegy 20 százalékkal csökkentik a szén-dioxid kibocsátást.

A jövőben a vállalatcsoport tovább bővíti az alternatív hajtásláncú flottáját: a WSZL – a Waberer’s Csoport logisztikai leányvállalata – esetében 50 százalékkal tervezik növelni az alternatív flotta méretét 2024-ben, 2025-ig pedig kiterjesztik az alternatív hajtásláncú operációt a nemzetközi fuvarozási szegmensre is.

Összekapcsolni többféle szállítási módot

Az intermodális, vagyis a többféle szállítási mód összekapcsolásából álló szolgáltatást 2021-ben vezette be a Waberer’s. Ennek egyik módja a vasúti és a közúti szállítás kombinálása és ezáltal a vasút nagy kapacitásának és a közúti szállítás rugalmasságának kihasználása. A vasúti szállítás egy költséghatékonyabb, zöld megoldás, amellyel a közúthálózat terhelése is csökkenthető, de a légi- és a tengeri szállítás is valós opciót jelenthet a zöld szolgáltatások kínálatában. A Waberer’s célja a nemzetközi fuvarozásban, hogy növelje a vasúti és az intermodális szállítás arányát, amelyre az elmúlt három évben már folyamatos ügyféligény jelentkezett.

A nemek közötti egyenlőségben már most az élen jár

A környezeti vállalások mellett a Waberer’s több, a munkavállalóit érintő törekvést is megfogalmazott. Az elmúlt években a vállalatcsoport sokat tett a dolgozók jólétéért és elégedettségéért, így például speciális oktatásokat, az egészségmegőrzésre és a közösségépítésre fókuszáló programokat is kínált. A jövőben is kiemelt cél lesz a vonzó és a progresszív munkahely kialakítása és fenntartása, amelynek érdekében szakmai képzéseket kínál és ellenőrzi a fejlesztendő pontokat. Fontos cél a munkavállalók érzékenyítése az olyan témákban, mint például az előítélet-mentesség és az esélyegyenlőség.

A stratégiában kulcsfontosságú a sokszínűség és a nemek közötti egyenlőség is. A munkaerőhiány erős a logisztikai szektorban, ezért kisebb részben, de a 3700 fős sofőrállományban külföldi munkavállalókat is foglalkoztat a vállalat, az ebből eredő sokszínűség pedig sok lehetőséget kínál a munkavállalói közösség erősítésére. A női nem arányainak növelésében a Waberer’s már most is élen jár: vezetőinek jelentős része nő, női oktató mentorokat biztosít a női sofőrök képzése érdekében és tavaly megalapította „Az év női logisztikusa” díjat is, hogy kiemelje a sikeres szakmabeli nőket. Ezeket a kezdeményezéseket a Waberer’s idén is folytatja és igyekszik olyan további megoldásokat találni, amelyekkel segítheti a női kollégák toborzását.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...