Bár még csak idén diplomázott a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Média design alapképzésén, Barabás-László Brigitta úttörő, 3D technológiát és kreatív divatot ötvöző startupja, a Mixony (korábbi nevén uMix3D) már elnyerte a Fashion Awards Hungary 2024 Az Év Divat Innovációja díjat is.
A Mixony a legmodernebb technológiát használja, amely innovatív, személyre szabott megoldásokat kínál, melyekkel a fenntarthatóságot és az üzleti sikert egyesítik. A 3D technológiával milliméter pontossággal modellezik a ruhákat és cipőket, valósághű élményt nyújtva a vásárlóknak. A Mixony segítségével az ügyfelek személyre szabhatják ruhadarabjaikat, virtuális AR próbafülkéjükben pedig fel is próbálhatják ezeket.
Brigitta a METU Média design alapképzésén folytatott tanulmányai során ismerkedett meg a 3D modellezés technológiáival, amelyet érdeklődési körével, a divattal ötvözve kezdetben egyetemi projektjeiben használt fel, majd diplomamunkája és saját startupja alapjait is megadta.
Brigitta felismerte a Magyarországon rejlő piaci lehetőséget a 3D technológia és kreatív divat ötvözésében, és a METU oktatóinak, valamint hallgatótársainak támogatásával az ötlet még Brigitta egyetemi tanulmányai során valósággá vált.
„A világ egyre inkább a digitalizáció felé mozdul el, és a divatipar is próbál felzárkózni. Míg a külföldi országokban a 3D ruhatervezés egyre jobban elterjed, addig Magyarországon ez még gyerekcipőben jár, pedig általa nemcsak fenntarthatóbbá válhatnak bizonyos folyamatok, de az értékesítésre és ügyfélélményre is óriási hatást gyakorolhat. A METU igazából a kezdő lökést adta meg számomra, mindamellett, hogy támogató és az önbizalmamat növelő oktatókat biztosított, és tehetséges csapattagokat a startuphoz és sikerült tehetséges csapattagokat toboroznom az egyetemről” - mondta el Barabás-László Brigitta.
„Már eddig is több startup versenyen nyertünk, és külön megtisztelő volt, hogy idén mi vehettük át először az Év Divat Innovációja Díjat a Fashion Awards Hungary 2024-en. Továbbá idén meghívást kaptunk az EFOTT Fesztiválra, ahol egy virtuális próbafülkével jelentünk meg. Személyes ambícióm, hogy globálisan meghatározó személy legyek a digitális divatiparban, a Mixony-val pedig piacvezetővé akarunk válni” - nyilatkozta az ifjú vállalkozó.