- Hirdetés -

Így építkeznek a magyarok

|

- Hirdetés -

Leginkább a beruházó szándéka, kisebb mértékben a vásárlói igény és a településképi szabályok szabják meg, hogy milyen stílusú lesz egy újépítésű ingatlan. Sőt, az amerikai sorozatok is hatással vannak rá.

 

Az új lakások piacán nagyjából évtizedenként váltják egymást a stílusok. A kilencvenes évek eltéveszthetetlen mintázatait az ezredfordulót követően a mediterrán stílus váltotta. Ez volt az okker házfalú, kisablakos, termésköves, terrakotta féltetős és pergolás házak kora. Ezután a loftoknak is volt egy sikertelen időszaka, majd a mostani átadási hullámban megérkeztek a letisztult vonalvezetésű, skandináv jegyeket felvonultató, hidegebb színválasztással jellemzett modern stílusú ingatlanok. Utóbbiakat könnyű felismerni az óriási, padlótól tetőig tartó saroküveg-felületeikről.

 

Mindez persze nem jelenti azt, hogy kizárólag egy stílus hódítana, de például a mediterrán ma már inkább a vidéki nagyvárosok agglomerációjában terjed, ismerteti tapasztalatait Homolya Gergely, az OTP Ingatlanpont újépítésű ingatlanokkal foglalkozó projektmenedzsere. Több oka is van, hogy amerikai mintájú loftlakások alig vannak a magyar piacon. Részben a kialakításukra alkalmas ingatlanok, korábbi iparüzemek, raktárak alacsony száma miatt. Másrészt a válság elején, mikor kezdett elterjedni a stílus, a beruházók idehaza inkább piacképesebb ingatlanokat építettek. De legfontosabb, hogy győzött a praktikum a vásárlók körében, és a loftlakások fenntartása fajlagosan magasabb.

 

Tévésorozatból választanak lakást

 

Ami a mostani ingatlankínálatot illeti, Homolya Gergely szerint alapvetően különbséget kell tenni a családi házak, a kevés lakásos sorházak és társasházak, valamint a soklakásos lakóparkok között. Utóbbiaknál nincs nagy játéktér, az épületszerkezet a letisztult vonalvezetésű modern formáknak kedvez. A néhány lakásos társasházak esetében beszélhetünk leginkább divatirányzatról, ezek a jellemzően egy-másfél év alatt felépülő ingatlanok követik igazán az aktuális trendeket. A beruházók a modern stílus mellett egyediségre is törekednek, leginkább a közösségi tereken: Homolya Gergely látott már olyat is, hogy az építők vidékről hozott cseresznyefákkal alakítottak ki japánkertet.

 

Más a helyzet az egyedi építésű új családi házak terén, ahol a fantáziának csak a tervezői kötöttségek és a településképi előírások szabnak határt. Az ingatlanközvetítői kínálatban a legfeljebb néhány éves házak között például arab-mór, rusztikus, vagy amerikai közép-nyugati stílusú lakóházzal is találkozhatnak az érdeklődők. A szakértő tapasztalata szerint nagy hatással vannak a vásárlói ízlésre az aktuális amerikai sorozatok is. Főleg a penthouseok vásárlóira jellemző, hogy sokszor nem is ingatlant, hanem a tévéből ismert életérzést szeretnék megvásárolni a lakással.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát aMarketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia, a...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát aMarketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia, a...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...