- Hirdetés -

Így használjuk a mobileszközöket

|

Tízből hét válaszadó fogyaszt közösségi tartalmat, míg kétharmaduk keresőket – derül ki a Gemius adataiból. 2016-hoz képest 5 százalékponttal nőtt az előfizetéses műsorszolgáltatással rendelkezők aránya, így 2017-ben már a válaszadók 30 százaléka rendelkezik ilyennel.

 

A Gemius már ötödik éve kutatja a mobileszközök felhasználóinak szokásait. Az évente közzétett gemiusMobileTracking kutatás átfogó képet ad arról, hogy mi magyarok mit és hogyan fogyasztunk az okostelefonokon, tableteken és okostévéken.

 

 

Növekszik a tablet-, stagnál a laptop- és az okostelefon-penetráció

 

A 15 éven felüli magyar internetezők kétharmadának van okostelefonja, szintén kétharmaduk rendelkezik laptoppal/notebookkal. A netezők negyede tablettulajdonos. 2017-re megállt az okostelefon-penetráció növekedése. A tablet-, az okostévé- és az okosóra-penetráció 2 százalékponttal növekedett. A tabletesek inkább a 30-49 éves korosztályból kerülnek ki, jellemzőbben megyeszékhelyeken laknak és családosok.

 

 

A mobilosok csoportjai

 

Az okostelefon-tulajdonosokat fogyasztási szokásaik és a készülékhez való viszonyuk alapján 5 csoportba soroltuk idén: a Visszafogott (32%), a Kommunikátor (25%), a Techguru (22%), a Gamer (11%) és a Függő (11%) csoportokba.

 

A tulajdonosok harmada tartozik a Visszafogott csoportba. Ők azok, akik elsősorban beszélgetésre használják a telefonjukat, egyáltalán nem játszanak rajta. Nem böngészik az elérhető applikációk listáját, nem követik ismerőseik feedjét, sztárok életét. Nem csetelnek az okostelefonon keresztül, ritkán cserélik le a készüléküket.

 

Az okostelefon-tulajdonosok 25%-a tartozik a Kommunikátor csoportba. 61%-uk nő, 63%-uk 39 év alatti. 90%-uk kommunikál a családdal, barátokkal a készülék által (Messenger, Viber, Skype stb.).

 

A Techguru csoport 75%-a férfi, 51%-uk 40 éven fölüli. Ebben a csoportban a legmagasabb a felsőfokú végzettségűek aránya (46%). Ők érdeklődnek a leginkább a technikai újdonságok iránt, figyelik a mobilpiaci újításokat, illetve szívesen böngészik az új applikációk listáit és töltik le a nekik tetszőt. A többi csoporthoz képest nagy arányban vannak közöttük felsőfokú végzettségűek (46%), a különböző eszközellátottságuk is magas (tablet 43%, okostévé 42%).

 

Tízből egy okostelefon-tulajdonos tartozik a Gamer csoportba. A nemek aránya kiegyenlített. Ők azok, akik idejük nagy részét játékkal töltik a telefonjukon, viszont érdeklik őket az új technológiai fejlesztések is, szívesen böngészik az új applikációk listáját.

 

Tízből egy okostelefon-tulajdonos Függő. Ők azok, akik úgy érzik, a készülék nélkül tönkremennének társas kapcsolataik, egész nap a telefonjukon lógnak, a munkájuk szerves része a készülékük és amellett szívesen követik hírességek életét is a telefonjukon. Kétharmaduk nő, a csoport fele 18-29 év közötti, negyedük általános iskolai végzettségű.

 

 

Csúcson a közösségi média

 

Tízből hét válaszadó fogyaszt közösségi tartalmat, míg a válaszadók kétharmada keresőket. A fényképezés és a videófogyasztás is töretlenül népszerű tartalmak. Inkább férfias tartalom a hírek, a navigáció/térkép, az irodai alkalmazások, a társkeresés és az előfizetéses műsorszolgáltatás. A nőkre jellemzőbb a kommunikáció, a közösségi, a főzés és az oktatás/nyelvtanulás témájú tartalmak fogyasztása.

 

A válaszadók harmada oszt meg saját maga által készített képeket a közösségi felületeken, közel ugyanennyien pedig megnézik az értékeléseket, mielőtt egy új helyre látogatnának (étterem, bár, bolt stb.)

 

 

A tablet a relaxáció eszköze

 

A tabletjüket alapvetően kikapcsolódási célból vásárolták a megkérdezettek. A férfiak inkább játékra (24%) vásárolták, mint a nők (14%). A 18-29 évesek jellemzőbben vásárolták médiafogyasztási célból (53%), illetve konkrét tevékenységhez (34%).A 40-49 évesekre jellemzőbb, hogy gyermeknek vásárolták a készüléket.

 

 

Előfizetéses műsorszolgáltatás

 

2016-hoz képest 5 százalékponttal nőtt az előfizetéses műsorszolgáltatással rendelkezők aránya (pl.: HBO GO, Netflix, UPC MyPrime), így 2017-ben már a válaszadók 30%-a rendelkezik ilyennel. A 15-17 évesek 39%-a tervezi a jövőben az igénybevételt. A középfokú végzettségűek jellemzőbben rendelkeznek előfizetéses műsorszolgáltatással, míg a felsőfokú végzettségűek kevésbé.

 

A tévénézés mellett a válaszadók közel fele fogyaszt multimédiát külső tárhelyről az okostévéken. A 18-29 évesekre jellemzőbb, hogy appokat használnak, illetve fizetős online tartalmat stremaelnek az okostévéiken.

 

A kutatásról: 2136 fős mintával készült, az adatfelvétel ideje: 2017. január 14. – január 18. Az eredményeket a 15 éven felüli magyar internetezőkre súlyoztuk nem, kor, településtípus és végzettség szerint. A kutatásnál pop-upos kérdőíves módszertant használtunk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...