- Hirdetés -

Így látják az újságírókat

|

A vállalati pr-esek szerint az ideális újságíró érdeklődő, pontos és jól fogalmaz, ám a tapasztalatok alapján inkább a pontatlanság, a kényelmesség és a túlhajszoltság jellemző – derül ki a SAKKOM Interaktív kutatásából. Idén a tartalommarketing és a közösségi pr az, amire az ügyféloldali szakemberek szerint nagy hangsúlyt kell fektetni.

 

A vállalati pr-esek továbbra is az egyik legfontosabb eszközként tekintenek a klasszikus sajtókommunikációra, ám számos kihívással szembesülnek. „Ezek közül a legjellemzőbb, mellyel a megkérdezettek több mint 90 százaléka folyamatosan küzd, maga a hírgyártás, vagyis a releváns, a sajtó számára érdekes tartalmak rendszeres előállítása és sikeres terjesztése, de sokan említették a médiapiac átrendeződése kapcsán tapasztalt nehézségeket is” – mondta Kolma Kornél, a SAKKOM Interaktív pr ügynökség ügyvezetője. A vállalati szakemberek szerint az esemény alapú pr aktivitások mellett a tartalommarketing és a közösségi pr továbbra is kiemelt szereppel bír a pr stratégiában, a sajtókapcsolatok mellett a blogger, vlogger, influencer kapcsolatok lesznek meghatározók.

 

A kutatásban részt vevők véleménye alapján a hírgyártás sikerességében a hírértéken túl az újságírókkal ápolt közvetlen kapcsolat a döntő. Ezt támasztja alá a kapcsolattartás módja is: habár a megkérdezettek 40 százaléka a pr-t ügynökség bevonásával végzi, közel 90 százalékuk ápol személyes viszonyt a sajtó munkatársaival. „Miközben egy ügynökség kapcsolatrendszere sokat hozzá tud adni a sikerhez, a vállalat elemi érdeke, hogy személyesen ismerje a számára kiemelten fontos újságírókat, hiszen e nélkül szinte nulláról kell kezdeni ügynökségváltáskor” – tette hozzá Kolma Kornél. Nem csoda, ha a vállalati pr-esek fele a közvetlen sajtókapcsolatot nemcsak fontosnak tartja, de még szívesen is kezeli, 20 százalékuk az újságíró személyétől, negyedük az adott témától teszi függővé. Mindössze 6 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten örül, ha közvetlenül az ügynökség egyeztet a sajtó munkatársaival, s ezt nem neki kell megtennie.

 

 

Pontatlan, kényelmes, túlhajszolt

 

A SAKKOM Interaktív és a Kreatív közös kutatása többféle módszertan keretében vizsgálta, hogyan látják a sajtó munkatársait a vállalati pr-esek. Ennek egyikeként 50-50 százalékban pozitív és negatív jelzőkből kellett kiválasztaniuk azokat, melyeket a leginkább jellemzőnek gondolnak. A legtöbb szavazatot a pontatlanság / nyelvi igénytelenség kapta, a második helyen a kényelmesség, míg a harmadikon a túlhajszoltság végzett. „Nyilván összefüggő jellemzőkről van szó, hiszen ha 10 évvel ezelőttre visszatekintünk, jóval nagyobb szerkesztőségi létszám oldotta meg ugyanazt a feladatot, így a túlhajszoltság eredményeként egyre több a pontatlanság. Ezenfelül akadnak visszatérő helyzetek, ilyen például, hogy a pr-esek egyre gyakrabban szembesülnek a kiküldött sajtóhíreikre válaszként kapott natív hirdetési ajánlatokkal” – tette hozzá Kolma Kornél.

 

A vállalati pr-esek szerint azzal az újságíróval öröm együtt dolgozni, aki érdeklődő, vagyis olykor magától is megkeresi a céget, s amit aztán megjelentet, abban az adatok, információk pontosak, s a cikk stilisztikai és nyelvhelyességi szempontból egyaránt igényességről tanúskodik.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...