- Hirdetés -

Így lehet biztonságban a gyerek az online térben

|

- Hirdetés -

Szeptemberben mindig kiemelt figyelmet kap az iskolások által használt okoseszközök kérdésköre. Régebben csak annyi volt a kérdés, hogy legyen-e a gyereknek telefonja vagy sem. Mára megváltozott a helyzet. Az iskolás korúak túlnyomó többségnél általános a mobiltelefon jelenléte, így a szülőknek már ezek tudatos használatára és az általuk nyújtott online veszélyek minimalizálásra kell helyezni a hangsúlyt. Az ESET biztonságtechnológiai cég szakemberei összegyűjtötték, hogy milyen megoldással segítheti a szülőket a technológia és mire kell figyelniük a tinédzserek okoseszköz használatával kapcsolatban.

 

Fontos megemlíteni, hogy napjainkban a szakemberek már az 5 éves és az alatti gyerekeknél is a tudatos használatot és tartalmakat tudnak javasolni a szülőknek, az egyre önállóbb használatból adódó veszélyek azonban főleg iskoláskorban kezdődnek.

 

 

Mire figyeljünk a kisiskolásoknál?

 

Ebben az életkorban a gyerekek már jól kiismerik magukat az online lehetőségek között. Megtalálják a keresők segítségével a válaszokat a kérdéseikre, rengeteg – részben online – játékkal játszanak, e-maileznek, chatelnek, Vibereznek. Sőt jelentős részük a hírhedt 13 éves korhatárt megkerülve már a Facebookon is aktív életet él. Ekkor már teljes idejüket, vagy annak legnagyobb részét egyedül töltik az eszközökkel, így fontos, hogy felelősséggel tudják kezelni, mi az, amit megnézhetnek, használhatnak az interneten. Jó döntés, ha rendszeresen megbeszéljük velük az online életük történéseit, különös tekintettel arra, hogy éppen ez a korosztály számít a legveszélyeztetettebbnek. Életkorukból adódóan, úgynevezett digitális bennszülöttként, magabiztosan mozognak az online térben, viszont a kíváncsiságuk és felelősségtudatuk hiánya könnyen veszélybe sodorhatják őket.

 

Fontos arról beszélgetni velük, hogyan őrizhetik meg privátszférájukat és az is lényeges, hogy tisztában legyenek a számítógépes bűnözés legfontosabb formáival, valamint, hogy ezekkel szemben hogyan tudnak védekezni. Ebben a korban már elég jól megértik azt is, hogy mit jelent az “internet nem felejt” terhe, hogy ami egyszer felkerül, azt már nem lehet letörölni. Itt már fontos a döntések-következmények megértése, és az ezzel járó felelősség kérdése.

 

 

Tinédzserkorban minden veszély megtöbbszöröződik

 

A tinédzser kor képviselőire jellemző, hogy egyre önállóbbak, és nehezükre esik tanácsot kérni, vagy azokat a szülőktől elfogadni. Semmiképpen nem az állandó ellenőrizgetés a célravezető, sokkal inkább az időnként felmerülő problémák – például zaklatás, kiközösítés, ismerkedés, internetes vásárlások, randizással kapcsolatos rossz élmények – feldolgozásában, elintézésében tudunk segíteni.

 

„A szülő feladata minden életkorban azt észrevenni, ha gyermek viselkedése valamitől váratlanul gyökeresen megváltozik. (pl. magába zárkózik, nem akar többé kimozdulni, iskolába menni stb.) és segíteni neki, elsősorban lelki támaszként, de még jobb, ha emellett az online biztonság témakörében is tud felvilágosítást adni. Ha a szülő tisztában van az internetes fenyegetésekkel, akkor fel tudja hívni a figyelmet a szexuális zaklatások, pedofilok által jelentett veszélyekre, illetve az internetes pénzköltéssel kapcsolatban is érdemes szabályokat felállítani, pl. még ha van is saját bankkártyája, akkor is bizonyos értékhatár felett beszélje meg velünk a terveit.” – tanácsolja Csizmazia-Darab István az ESET Magyarország IT biztonsági szakértője.

 

A gyerekek mellett így természetesen a szülőknek is képezni kell magukat, új ismereteket kell elsajátítaniuk, meg kell érteniük hogyan befolyásolja a gyermekeik életét az állandó online jelenlét, az okostelefonok folyamatos csevegési, megosztási, kép- és videotartalmakhoz való egyszerű hozzáférési lehetősége. A megfelelő védelem természetesen mind három szereplő együttes aktív és értő részvételével érhető el, így a gyermekek biztonság tudatos oktatása mellett mind a szülőknek, mind pedig a pedagógusoknak is el kell tudniuk igazodni ezen a területen, hogy valóban tudjanak segíteni.

 

 

Miben segítheti a technológia a szülőket?

 

A nemrégiben díjazott ESET androidos szülői felügyelet alkalmazása egy olyan gyerekbarát védelmi rendszer, amely segít a szülőknek az okoseszközöket használó gyermekek felelőségteljes nevelésében és irányításában. Arra tervezték, hogy segítsen megvédelmezni gyermekeiket az online fenyegetések és a nem megfelelő weboldalak ellen. Az alkalmazás felhasználóbarát felülettel rendelkezik és a prémium verzióban komplex gyermekvédelmi funkciókat találunk:

 

Alkalmazásfelügyelet: blokkolja a gyermek beállított életkorának nem megfelelő alkalmazásokat

Időmenedzsment (időszakos korlátozás és időkeret): lehetővé teszi a szülőnek, hogy korlátozza az internetezéssel eltölthető idő hosszát még akkor is, ha a gyermek épp nem tartózkodik otthon

 

Webfelügyelet: az alkalmazás automatikusan blokkolja az előre beállított weboldal kategóriákat, mint például az erőszakos vagy felnőtt tartalom a gyermek életkorához igazodva. Emellett további kategóriák vagy speciális weboldalak is hozzáadhatóak.

 

Helymeghatározás: lehetővé teszi a szülőknek, hogy bármikor és bárhonnan bemérjék gyermekeik tartózkodási helyét

 

Szülői üzenet: SMS küldő szolgáltatás az egyik szülő előre beállított telefonjáról, amely zárolja a gyermek telefonjának kijelzőjét, amíg egy visszaigazoló gomb megnyomásra nem kerül

 

Teljes naplózás: részletes jelentés az alkalmazáson belül a gyermek készülékére telepített alkalmazásokról és a megtekintett weboldalakról. A jelentések bármikor megjeleníthetők az alkalmazáson belül a szülői mód bekapcsolásával vagy a my.eset.com oldalon, illetve e-mailen keresztül is lekérhető

 

A szoftver a gyermekeknek is felkínál különböző lehetőségeket. Az appon keresztül kérhetnek szüleiktől külön engedélyt bizonyos alkalmazások vagy weboldalak felkeresésére, illetve kérhetnek engedélyezést extra játékidőre vagy hosszabb böngészésre.

 

A gyerekeinkre leselkedő online veszélyekről és a tudatos szülői döntések lehetőségéről bővebben a KÉPMÁS magazin által szervezett beszélgetésen is megismerkedhetnek az érdeklődők. A háló csapdájában és védelmében című szeptember 27-i eseményre még lehet regisztrálni.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA