- Hirdetés -

Így neteznek a hazai cégek

|

A hazai kisvállalatok többsége ma még a digitális innováció kezdeti fázisában jár – derül ki az Invitel kutatásából. A vizsgált cégek 55 százaléka rendelkezik weboldallal, a közösségi médiában pedig legtöbben a Facebookon aktívak.

 

Az Invitel nemrégiben online kutatást végzett “Vállalkozásom a weben” címmel. A kutatás főként arra a kérdésre kereste a választ, hogy a hazai kisvállalatok használják-e az internetet vállalkozásuk népszerűsítésére, és ha igen, hogyan teszik ezt. Több mint 1500 választ gyűjtöttek össze kisvállalkozások döntéshozóitól.

 

 

A legfontosabb: a vállalkozás jó híre

 

Mielőtt belevágnánk az online jelenlét témájába, nézzük, hogy a hazai kis- és középvállalatok milyen módon népszerűsítik termékeiket és szolgáltatásaikat! A lehetőségek tárháza szinte végtelen a szórólapoktól kezdve az online hirdetéseken át a tévéreklámokig. A megkérdezettek leginkább a személyes kapcsolatokon keresztül terjedő jó hírnévben hisznek, bár vállalkozásukat a közösségi média és elektronikus hírlevelek segítségével is szívesen népszerűsítik.

 

 

A konkurencia aktívabb az interneten

 

A válaszadók többsége ismeri és aktívan figyelemmel követi a konkurencia online és hagyományos kommunikációját. A válaszok szerint legtöbben az interneten találkoznak a versenytársak hirdetéseivel, főként elektronikus hírlevél formájában és a közösségi médiában.

 

 

Weboldallal vagy anélkül?

 

Szerelőt vagy mesterembert hívna? Asztalt foglalna kedvenc éttermébe? Szeretne ajánlatot kérni a cég irodai berendezésére? Legyen szó a legkülönfélébb problémákról és igényekről, a legtöbbünk ilyenkor az internethez fordul segítségért. Ezt a hazai kisvállalatok is tudják, és a többségnek – a válaszadók 55%-ának – már van céges weboldala.

 

A weboldallal jelenleg nem rendelkező válaszadók 5%-a már dolgozik weboldala elindításán, 33%-uk viszont úgy ítéli meg, nincs szüksége rá.

 

 

Közösségi média: weboldal helyett vagy mellett?

 

A kutatásban résztvevő kisvállalatok közül nagyjából minden második megtalálható valamelyik közösségi média felületen (Facebook, Instagram, LinkedIn, YoutTube stb.)

 

A vállalkozások többségével a Facebookon találkozhatunk. A többi közösségi oldal (Instagram, YouTube, LinkedIn stb.) egyelőre kevésbé népszerű a hazai cégek körében. Azok a cégek, amelyek nyitottabbak a fent említett közösségi oldalak használatára, jellemzően jelen vannak mindegyik hasonló platformon– a többség azonban továbbra is a Facebookra fókuszál.

 

45% jelen van a közösségi médiában

 

89% Facebookon

8% Instagramon

14% YouTube-on

11% LinkedInen

 

55% nincs jelen a közösségi médiában

 

 

Digitális megoldások és tendenciák

 

Az Invitel azt is vizsgálta, hogy a digitális megoldások (weboldal, céges email cím, közösségi média-használat stb.) megléte vagy hiánya összefüggésben van-e a válaszadók életkorával, a vállalatok társasági formájával vagy méretével.

 

• A válaszadók életkora és a digitális funkciók megléte fordított arányosságot mutat, tehát a fiatalabb kitöltők (18-35 évesek) válaszaiban nagyobb eséllyel találkozhatunk digitális megoldásokkal.

 

• A cégformák közül a társas vállalkozások és nonprofit szervezetek hasonló képet mutatnak digitális fejlettség szempontjából, míg az egyéni vállalkozások hozzájuk képest alacsonyabb mértékben rendelkeznek digitális megoldásokkal.

 

• A cégmérettel egyenes arányban nő a digitális megoldások alkalmazása: nagyobb cégek esetén nagyobb eséllyel találkozhatunk fejlettebb digitális megoldásokkal, mint kisebb cégek esetében.

 

 

Növekvő digitális innovációs igények

 

A kisvállalatok többsége ma még a digitális innováció kezdeti fázisában jár: 39%-uk új céges weboldal elindítását tervezi, 34%-uk pedig jelenlegi weboldalát újítaná meg. Számos válaszadónál felmerült azonban az igény komolyabb digitális megoldások, mobilalkalmazás, online hirdetések vagy webshop bevezetésére is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...