- Hirdetés -

Így tévéznek a magyarok

|

- Hirdetés -

Majdnem minden ötödik embernél egész nap megy a TV, a többség átlagosan legalább napi 2 órát tölt a készülék előtt, pedig minden második ember elégedetlen a TV-csatornák műsorkínálatával – derült ki az Euronics Műszaki Áruházlánc felméréséből. Tízből négy háztartásban két tévékészülék van, minden harmadikban pedig háromnál is több. A legelterjedtebb típus még mindig a hagyományos katódcsöves és a LED, a férfiak pedig jobban kedvelik az okosat, mint a nők. Az online adások, a sorozatok, a filmek és a híradók továbbra is a legnézettebb műsorok.

 

Magyarországon a többség (78%) több órát tölt naponta a TV előtt, de vajon mindenkinek tetszik, amit lát? Hány TV-készülék van egy háztartásban, és mit nézünk rajtuk a leggyakrabban? Ki szereti az okos TV-t, mennyit használjuk a felvevő funkciót, és melyik műsorokat nézzük a legtöbbet? Az Euronics Műszaki Áruházlánc friss kutatásából mindez kiderül, íme az eredmények.

 

 

TV – mi, mennyi, miért?

 

A felmérés rámutatott, hogy tízből négy magyar háztartásban kettő, minden harmadikban pedig

vagy egy vagy háromnál is több TV van. A rekordot Békés és Zala megye tartja, ott az otthonok kétharmadában négynél is több tévé van, Veszprém és Bács-Kiskun megyében azonban közel minden tizedik háztartásban egy darab sincs. Az országban a legelterjedtebbek a LED vagy OLED, illetve a hagyományos tévék, az Ultra HD készülékek egyelőre elenyésző számban vannak jelen hazánkban. Arányaiban a legtöbb hagyományos katódcsöves készülék Tolna, illetve Heves megyében, a legtöbb LED TV pedig Vas, illetve Nógrád megyében található.

 

 

Okos legyen vagy ne?

 

Az okostelefonok és kütyük gyors terjedése ellenére okostévék a hazai háztartások alig több mint 13%-ában vannak csak. Sőt, ezek a készülékek háromszor népszerűbbek a férfiak, mint a nők körében, de így is csupán minden ötödik férfi nyilatkozta, hogy okostévéje van otthon. Akinek azonban mégis van, az az Euronics felmérése szerint az internetkapcsolatot használja ki leginkább, népszerű videómegosztó portálokra látogat el, filmeket néz vagy zenét hallgat a leggyakrabban. Arányaiban a legtöbb smart TV a fővárosban és Pest megyében van, a magyar lakosság 13%-a rendelkezik okostévével.

 

 

Sokat ülünk a TV előtt

 

A magyar lakosság mindössze 10%-a állította, hogy nem néz tévét, a többség (78%) viszont legalább 1-2 órát a tévé előtt ül, 16%-uknál szinte egész nap be van kapcsolva a készülék. Minél idősebbek vagyunk, annál többet tévézünk. A legtöbbet Békés megyében nézik a tévét, Zala megyében a többség viszont be sem kapcsolja a készüléket. A műsorkínálattal ennek ellenére Zala és Veszprém megyében a legelégedettebbek a lakók, Békés és Vas megyében pedig a legelégedetlenebbek. A férfiak a filmek után a sportműsorokat és a híradót követik leginkább, a nők számára elsők a sorozatok, aztán jöhetnek csak a filmek vagy a híradó. A reggeli beszélgetős műsorokat nézik a legkevesebben az országban. A filmeket Nógrádban és Baranyában, a sportműsorokat Zalában kedvelik a legtöbben, az ismeretterjesztő műsorok a Vas megyeiek, a híradó pedig a komárom-esztergomiak kedvence.

 

 

Szeretjük az online TV-t, de nem kell az UHD

 

Az online tévézés egyre közkedveltebb, az ország lakóinak 68%-a követi interneten az adásokat, csupán Nógrád és Békés megyében van még mit javítani a népszerűségén. A „visszajátszás” funkciót is egyre többen használják, Zala, illetve Jász-Nagykun-Szolnok megyében kedvelik a legtöbben, és Békés, valamint Tolna megyében alkalmazzák a legkevesebben. Az Euronics Műszaki Áruházlánc felméréséből viszont az is kiderült, hogy az UHD egyelőre közel sincs ilyen kiemelt helyzetben, a 4K tévék száma elenyésző az országban, és a jobb képminőség is csupán a magyar lakosok 21%-ának fontos. Ez alól egyedül a Zala megyeiek a kivételek, akiknek nagy része (77%), ha teheti, inkább a HD vagy az UHD minőséget választja a hagyományos SD felbontással szemben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról....

Képernyőn a legdurvább trollkodások

Az Arany Troll-díjakról szól a mai nap a Paramount két csatornáján. A Comedy Central és Paramount Network április elseji műsorát a trollok trollja, Hide the Pain Harold prezentálja. Ezen a napon Paramount Network kritikusok...

Elképesztő mennyiségű tartalom érkezik az HBO Maxra

Érkezik a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok szellemi örököse, az Elizabeth Olsen főszereplésével készült Szerelem és halál, Bill Hader dramedy sorozatának utolsó évada, a Barry, a lengyel HBO saját gyártású thriller sorozata,...

Megint a Huawei-é a legtöbb szabadalmi kérelem

Ismét a Huawei tette a legtöbb szabadalmi bejelentést az Európai Szabadalmi Hivatal 2022-es szabadalmi indexe szerint. A vállalat immár negyedik alkalommal, harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A...

Hatalmas változások a Tescónál

A Tesco 25 áruházát újította fel a február végén zárult 2022/23-as pénzügyi évben. Az átalakítások 12 hipermarketet és 13 kényelmi üzletet érintettek szerte az országban, hogy a vásárlók szebb környezetben vásárolhassanak, a kollégák pedig...

Hetente több mint egymillió lottószelvényt vesznek a magyarok

Huszonkét hete nem született telitalálatos az Ötöslottón, ahol a szombati sorsoláson már 3,823 milliárd forint jackpot várja a játékosokat. A főnyeremény összege maximum 52 húzáson keresztül halmozódhat, a játék történetében eddig 39 hét volt...

Ismét büntetett a Médiatanács

Három, nem magyar joghatóság alá tartozó médiaszolgáltatás esetében is problémákat tárt fel a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa helytelen korhatár-besorolás, illetve nem megfelelő időpontban közzétett műsorszámok miatt. Legutóbbi ülésén egy szombathelyi körzeti...

Több mint ötmilliárd hirdetést távolított el tavaly a Google

Tavaly 2021-hez képest kétmilliárddal több, összesen több mint 5,2 milliárd rosszindulatú hirdetést távolított el a Google a cég jelentése szerint. A társaság emellett több mint 4,3 milliárd hirdetést korlátozott, illetve 6,7 milliónál is több...

Erős évre számítanak a turizmusban

Jó évet zárt tavaly a turizmus, és egyelőre úgy tűnik, ezt a lendületet 2023-ra is sikerült megőriznie. Az előfoglalások alapján a hazai szállásadók és az utazási irodák is erős évre számíthatnak. Húsvétra a tavalyinál...

Sokat spórolhatunk az okosotthon megoldásokkal

Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások

Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások – derült ki a Profession.hu saját adatbázisa alapján elkészített legújabb elemzéséből. Évről-évre emelkedik a részmunkaidős állásokra vonatkozó hirdetések száma: míg 2020-ban éves átlagot nézve 4,07 százaléka vonatkozott ilyen munkakörre,...

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról....

Képernyőn a legdurvább trollkodások

Az Arany Troll-díjakról szól a mai nap a Paramount két csatornáján. A Comedy Central és Paramount Network április elseji műsorát a trollok trollja, Hide the Pain Harold prezentálja. Ezen a napon Paramount Network kritikusok...

Elképesztő mennyiségű tartalom érkezik az HBO Maxra

Érkezik a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok szellemi örököse, az Elizabeth Olsen főszereplésével készült Szerelem és halál, Bill Hader dramedy sorozatának utolsó évada, a Barry, a lengyel HBO saját gyártású thriller sorozata,...

Megint a Huawei-é a legtöbb szabadalmi kérelem

Ismét a Huawei tette a legtöbb szabadalmi bejelentést az Európai Szabadalmi Hivatal 2022-es szabadalmi indexe szerint. A vállalat immár negyedik alkalommal, harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....