- Hirdetés -

Ilyenek lesznek a jövő bevásárlóközpontjai

|

- Hirdetés -

A jövő bevásárlóközpontjai egyszerűen csak „központok” lesznek, és vegyes használatú ingatlanokként születnek újjá: bevásárlóközpontok alapvető részeivé válnak az egészségügyi, az oktatási és a szórakoztató egységek – derül ki a világ vezető ingatlan-tanácsadója, a CBRE „Kiskereskedelem jövője 2030” című kutatásából.
A bevásárlóközpontok tulajdonosai és fejlesztői egyre inkább arra koncentrálnak, amit és ahogyan azt a fogyasztók elvárják és olyan integrált közösségeket kezdenek majd létrehozni, ahol élni, dolgozni és vásárolni egyaránt lehet.
A CBRE előrejelzése szerint a hagyományos üzemanyagtöltő állomások (benzinkutak) is megváltoznak, és fontos mini logisztikai csomópontokká válnak, mivel ezek a telkek ideális helyszínt jelentenek az online vásárlások átvételére. Ráadásul az elektromos és hidrogén-hajtású(üzemű) járművek tulajdonosainak köre bővülésével egyre nagyobb szükség lesz “gyorstöltő” pontokra – ez pedig különösen azon városlakókat érinti, akik nem férnek hozzá kijelölt parkolóhelyhez vagy töltőhelyhez otthon.
Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásért felelős vezetője szerint „minden a változásról szól. Megváltozik a bevásárlóközpontok, a töltőállomások és a kiskereskedelem szerepe is. A változás sebessége néhány embert váratlanul érhet, mivel általában fogyasztók gondolkodásmódja és igényei gyorsabban változnak, mint ahogyan az iparág arra reagálni tud. Ez azt jelenti, hogy a befektetőknek és bérlőknek előre fel kell készülniük a változó trendekre és nem akkor alkalmazkodni, amikor az már megtörténik.”
A „Kiskereskedelem jövője 2030” című CBRE kutatás 40 jövőbeli insight-ot vizsgált meg arról többek között a fogyasztók életmódját, városi környezetét, kiskereskedelem működését és logisztikájának és más, az iparágat érintő trendeket – arról, hogy miképpen változhat meg a kiskereskedelem a jövőben.
A CBRE néhány fontos megállapítása:
Az okostelefonok nem léteznek majd, de a mobil kereskedelem tovább bővül
Ahogy a kiterjesztett és virtuális valóság technológiája fejlődik, csökkenni fog az okostelefonoktól való általános függőség. Kisebb és hordható eszközök kapcsolják össze az embereket a Dolgok Internetével (Internet of Things, IoT) és biztosítanak hozzáférést a legtöbb információhoz és szolgáltatáshoz. A kiskereskedőknek és ingatlan-tulajdonosoknak fel kell készülniük a digitális környezet megteremtésére, amelyek kihasználhatják a fogyasztók internethez való kapcsolódását. Ezeknek azonban ki kell egészíteniük, és nem versenyezniük kell majd a fogyasztók digitális hozzáférésével.
A független boltok és az élelmiszer/italkereskedések sokkal elterjedtebbek lesznek
A helyi közösségek igényeinek kiszolgálására fókuszálnak a kiskereskedők, illetve a kiskereskedelmi láncok is felismerik a lehetőségeket és „lokális” megoldásokat és márkákat kínálnak a vevőiknek.
A bolti pénztárakat felváltják a gyors, készpénzmentes megoldások
Sok kiskereskedelmi lánc már most is eltünteti a pénztárakat és ez a tendencia valószínűleg a folytatódni fog, mivel a technológia egyre fontosabb szerepet játszik a kiskereskedelmi értékesítésben. Ennek eredményeképpen egyre kevesebb alkalmazottra lesz szükség ezen a téren.
A próbafülkék segítik és nem elrejtik a vásárlási élményt
A technológia lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a virtuális környezetben próbálják fel a kiválasztott ruhákat, és a már megvásároltakkal együtt lássák az összképet. A próbafülkék technológiája lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy különböző méretű vagy stílusú terméket kérjenek az érintőképernyőn, amivel elkerülhető lesz, hogy elhagyják a próbafülkét.
A wellness létesítmények száma növekszik
Az „Instagram generáció” egyre fontosabb lesz, tagjainak még inkább igénye lesz a megnyerő megjelenésre és jó kondícióra, így a fitnesztermek és a hasonló szolgáltatást nyújtó egységek általánossá válnak a bevásárlóközpontokban és az újépítésű lakónegyedekben.
A vásárlás élmény lesz
Ahogyan az üzletek egyre inkább bemutatótermekké válnak, a szórakoztató elemek száma is drámaian emelkedik az üzletekben. A kiskereskedelemi és szórakoztató egységek közötti határ elmosódik, mivel a kiskereskedelmi márkák figyelembe veszik a vásárlói tapasztalatokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

A vállalkozások jövőjét kutatta a Vodafone

Digitalizáció, fenntarthatóság és rugalmas munkavégzés – a jövőre felkészült vállalkozások jellemzői – derül ki a Vodafone kutatásából.11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

A vállalkozások jövőjét kutatta a Vodafone

Digitalizáció, fenntarthatóság és rugalmas munkavégzés – a jövőre felkészült vállalkozások jellemzői – derül ki a Vodafone kutatásából.11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA