- Hirdetés -

Interaktív térképen a Balaton legjava

|

Ötből négyen legalább évi egy alkalommal utaznak a Balatonra – derült ki a Szallas.hu friss felméréséből. A gasztronómia és étteremlátogatás a strand és fürdőzés után a második legkeresettebb program. Az utazást, így a szálláskeresést leggyakrabban a programok mentén tervezzük, ezért került fel most minden egy térképre.

A Balaton népszerűsége töretlen: minden harmadik Szallas.hu-n leadott nyári foglalás a magyar tenger térségébe szól. A portál friss felmérése szerint ötből négyen legalább évi egy alkalommal ellátogatnak a Balatonra. 56 százalékuk szállást is foglal, vannak, akik saját nyaralóban vagy ismerősnél, rokonnál éjszakáznak, 23 százalékuk pedig csak fordul egyet. A gasztronómia és étteremlátogatás a strand és fürdőzés után a második legkeresettebb program. „A szállásfoglalók 44 százaléka teljes vagy félpanziós ellátást kér – ismertette a részleteket Dobronoki Mercédesz, a Szallas.hu Programok csapatának turizmus marketingmenedzsere. – Minden második kitöltő legalább napi egyszer, 15 százalékuk akár többször is éttermi étkezést választ a nyaralás során.” A felmérésből az is kiderült, hogy a legtöbben a gyalog vagy könnyen megközelíthető helyeket keresik, maximum 10 km-es körzetben. Az étterem/kávézó/büfé kiválasztása során az elhelyezkedés mellett az ár és az étlap/választék a legfontosabb szempontok. „Sokak nézik, hogy gyerek- és/vagy kutyabarát-e a hely, van-e terasz, kilátás és természetesen a hírnév is döntő kritérium lehet” – tette hozzá Dobronoki Mercédesz.

A kutatás eredményeit feldolgozva a Szallas.hu elkészítette a Balaton 111 névre keresztelt, ingyenes hozzáférésű, interaktív online térképét. „A magyar tenger legjavát helyeztük el a térképen – mondta a marketingmenedzser. – 111 nyári program, ebből 68 gasztronómiai helyszín vár felfedezésre a partszakasz közelében.” A felmérésből az is kiderült, hogy a lángos, a főtt kukorica, a hekk vagy más hal, a fagyi és a pizza a legkedveltebb ételek térségben. Így az éttermek mellett strandbüfék, borászatok, cukrászdák és kávézók is szerepelnek a térképen. A gasztro vonalon kívül pedig strandok, látnivalók és kalandok is felkerültek rá. „Egy korábbi, a Nielsennel közös felmérésünkből már kiderült, hogy az utazás megtervezésekor az inspirálódás, az úti cél kiválasztása, a programtervezés és a szálláskeresés fázisai sok esetben összemosódnak vagy éppen felcserélődnek – mondta a marketingmenedzser. – Mivel jellemzően a programok a tervezés mozgatórugói, ami aztán a szállásfoglaláshoz vezet, ezért is tartottuk fontosnak, hogy legyen egy felület, ahol néhány kattintással, kényelmesen megtervezhetik a vendégek a teljes utazást a programoktól a szállásfoglalásig.”

A júliusban debütáló online térképen felül a Szallas.hu Programok aloldala már évek óta foglalkozik a hazai látnivaló, fürdő, esemény és gasztro kínálat feltöltésével. Több mint 10 ezer utazótipp kalauzol el Magyarország bakancslistás látnivalóihoz. Idén május elsejétől július 17-ig 35 százalékkal nőtt a programkeresők száma az oldalon tavalyi év ugyanezen időszakához képest. “Étterem lefedettségünk a Balatonon már teljes, amivel megháromszoroztuk az eddigi adatbázist, és tovább bővítjük jelenleg a Tisza-tó és a Velencei-tó gasztro kínálatunkat” - tette hozzá Dobronoki Mercédesz.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...