- Hirdetés -

Újabb területet fenyeget munkaerőhiány

|

- Hirdetés -

Néhány év alatt több millióval nőhet az adatközpontok munkaerőigénye, miközben az ilyen létesítményeket üzemeltetők 47 százalékának problémát jelent a megfelelően képzett munkatársak megtalálása. Az adatközpontokat működtetők 79 százaléka tapasztalt már leállást emberi mulasztás miatt, továbbá negyedük az elsőszámú kihívásként jellemezte a munkaerőkrízist. A Schneider Electric University továbbfejlesztett képzései ennek a problémának a megoldásában segítenek.

Míg 2019-ben még 2 millió körül volt az adatközpontok munkaerőigénye globális szinten, addig 2025-re ez a szám 2,3 millióra nőhet az Uptime Institute „Annual Data Center Survey 2021” című kutatása szerint. A felmérés során megkérdezett adatközpont üzemeltetők 47 százaléka jelezte, hogy problémát jelent számára a megfelelően képzett munkatársak megtalálása, míg negyedük az elsőszámú kihívásként jellemezte a munkaerőproblémát.

Azt, hogy mennyire fontos a jól képzett munkaerő ezekben a létesítményekben mutatja az is, hogy a felmérés során válaszolók 79 százaléka jelezte azt, hogy az elmúlt három évben történt emberi mulasztás miatt nem tervezett leállás az adatközpontban, 76 százalék szerint pedig jobb menedzsmenttel és folyamatokkal elkerülhetőek lettek volna az ilyen incidensek.

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat számos frissítést tett közzé gyártófüggetlen, CPD-akkreditált Schneider Electric University nevű digitális oktatási platformján. A világszerte ingyenes, 14 nyelven elérhető online szakmai továbbképzési platform az adatközponti szektorban jelentkező szakemberhiánynak üzen hadat, támogatva az ágazatban dolgozókat abban, hogy tovább képezzék magukat és naprakészek legyenek a legújabb technológiai, fenntarthatósági és energiahatékonysági megoldásokkal kapcsolatban.

A Schneider Electric University Data Center Certified Associate (DCCA) képzésének új elemei többek között az energiaellátás, a hűtés, a rackek és a fizikai biztonság témakörével foglalkoznak, illetve az adatközpontok tervezésének optimalizálására vonatkozó útmutatást is tartalmaznak. A legújabb, online elérhető, ingyenes tanfolyamok közé tartozik például az Adatközpont hűtési rendszer elrendezésének optimalizálása, az Alapvető kábelezési stratégiák az adatközpontban, vagy a Tűzvédelmi módszerek vizsgálata az adatközpontban. A tanterv emellett olyan, az iparág számára kulcsfontosságú kérdésekkel is foglalkozik, mint például az adatközpontok telephelyének kiválasztása és tervezése, amely útmutatást nyújt a megújuló energiához való hozzáférés szempontjából a barnamezős és zöldmezős telephelyek optimális kiválasztásához.

A Schneider Electric University platform mára több mint 200 adatközpont, energiahatékonyság és fenntarthatóság témájú tanfolyamot foglal magában. A cég digitális oktatási felületén keresztül eddig több mint 650 ezer adatközponttal foglalkozó felhasználó egymilliónál is több tanfolyamot végzett el. A Schneider Electric University-t 25 különböző iparági CPD-szervezet ismeri el, köztük a BICSI, az Electrical Contractors Association (ECA), az Engineers Ireland és a Renewable Energy & Energy Efficiency Partnership (REEEP).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban

Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár - Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett - alelnöki pozíciót...

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25 százalékos bérprémiumot kínálnak - derül ki a PwC Global AI Jobs...

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Rekordnyereséget ért el a Xiaomi

A Xiaomi Vállalatcsoport, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. március 31-én zárult negyedéves időszakra vonatkozóan.A Xiaomi korrigált nettó nyeresége...
televízió nézettség

A The Floor és a Tények áll az élen

Célcsoporttól függően az RTL-es The Floor és a TV2 hírműsora volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. A Zsákbamacska és a Drága örökösök nem hozott túl jó nézőszámokat, heti átlagban sokat erősödött a Tények, de...

Erősen nyitott az HBO új dokumentumfilmje

Május 21-e, kedd óta elérhető a Maxon Hörcher Gábor kreatív dokumentumfilmje, az Emma és Eddie: A képen kívül, amely rögtön a top 3-ban nyitott, pontosabban a Dűne: Második rész után a legnézettebb film lett...

Erősen árérzékenyek lettek a hazai sörfogyasztók

A tavalyi adatok alapján a sörfogyasztás a volumen helyett a minőség felé mozdult el – állítják az Auchan szakértői. A klasszikus ízek a legkedveltebbek, emellett a csökkentett energia- és alkoholtartalom került előtérbe. A legjobban...

Világhírű festőművésszel dolgozott a BMW

A párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét a BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása, amelyet a világhírű amerikai festőművész, Julie Mehretu álmodott valóra. A 20-as rajtszámot viselő BMW M Hybrid V8 versenyautó június 15-én...

Bababolt szekciót indít az eMAG

Tavaly az eMAG vásárlói közel 50 ezer csomag pelenkát és további 120 egyéb baba-mama terméket rendeltek online kereskedőtől. Az ilyen termékeket rendelő felhasználók sajátossága, hogy tízből hat rendelésből hatot este 9 és éjfél között...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakulóban a hazai rendezvénypiac

Turbulens éveken van túl a rendezvényipar, amely nemcsak hazánkban, de a nemzetközi színtéren is komoly változásokat hozott. A COVID-intézkedések valósággal a földbe állították piacot: 2020-ban az események 80 százalékát kényszerültek lemondani a magyar cégek,...

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban

Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár - Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett - alelnöki pozíciót...

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25 százalékos bérprémiumot kínálnak - derül ki a PwC Global AI Jobs...

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...