- Hirdetés -

Interjú Malatinszky Péterrel a TV2 Play elindulásával kapcsolatban (x)

|

- Hirdetés -

Az egész világon egyre nagyobb népszerűségnek örvend az on-demand tartalomfogyasztás, a globális járványhelyzet pedig hatalmas lökést adott a szegmensnek. A hazánkban is egyre erősebb keresletre és a fogyasztói igények változására reagálva dolgozta ki a TV2 Csoport a 2021 februárjától elérhető a TV2 Csoport saját, streaming szolgáltatást nyújtó platformját, a TV2 Play-t, amelynek részleteiről Malatinszky Pétert, a TV2 digitális igazgatóját kérdeztük. (x)

Külföldön már hosszú évek óta hallani az on-demand fogyasztás előtérbe kerüléséről, ahogy arról is, hogy kiemelt népszerűségnek örvendenek a streaming szolgáltatók. Mi a helyzet hazánkban?

Malatinszky Péter: Valóban, külföldön már évek óta egyre nagyobb tömegeket vonzanak az úgymond „akármikor” nézhető tartalmak. Ezeknek a lényege, hogy a megnézni kívánt programokat teljes mértékben a fogyasztó irányítja: milyen műsort szeretne nézni, mikor és milyen megszakításokkal vagy szünetekkel szeretné megnézni. A tavalyi év kétségkívül ráerősített a már korábban is erősnek mutatkozó trendekre, mind a televíziós társaságok, mind a streaming szolgáltatók életében, hiszen a tavasszal elrendelt karanténnak köszönhetően világszerte emberek milliói fordultak ezek felé az eszközök felé szórakozás gyanánt– ez alól pedig a hazai nézők sem jelentettek kivételt.

Melyik korcsoportban vagy korcsoportokban elterjedt ez a szórakozási forma?

M. P.: Az eredmények azt mutatják, hogy a streaming alapú fogyasztásra szinte minden korosztály rendkívül nyitott, azonban egyelőre elmondhatjuk, hogy a fiatalabb nézők körében a legnépszerűbb. Azonban az oldalak által kínált szélesspektrumú műsortartalmak hamar bevonzották az idősebb nézőket is, ezért szinte minden korosztály képviselteti magát a platformokon, amelyeket érdemes figyelembe venni az egyes tartalmak legyártásakor. Nagymértékben befolyásolja azt, hogy melyik korosztály érdekelt egy platformon, hogy milyen felületről és milyen tartalomról beszélünk. A mi esetünkben például igaz az állítás, hogy minden korosztály nézi, mert sok műsorunknál csak 1-2 százalékos eltérés figyelhető meg a korosztályok megoszlása között. Nálunk is érdekes kihívás volt az új felület tervezésekor, hogy nyissunk a fiatalok felé, dinamikusabb legyen az oldal, de ugyanúgy az idősebb korosztály számára is felhasználóbarát felületet hozzunk létre.

Milyen tartalmakat fogyasztanak manapság a leginkább ezeket a felületeken?

M. P.: A pár másodperces videóktól az itt említett 1-2 órás filmekig rengeteg típusú tartalmat fogyasztanak az on-demand felületeken. Ezért is bevett szokás, hogy minden platform az általuk biztosított tartalmakra optimalizálja a funkcióit, tehát teljesen más struktúrában kínálja a tartalmat például egy filmes-sorozatos felület, mint egy social platform. A TV2 Play esetén nagy kihívást jelentett, hogy olyan felületet hozzunk létre, ahol a pár másodperc videótól kezdve az 1-2 órás film vagy show műsor teljes adása megtalálható. A mi esetünkben tartalomtól függően egy 30 másodperces videó is generálhat annyi megtekintést, mint egy teljes adás, vagy 4-5 perces adásrészlet. Így a TV2 Play felületének erre a kihívásra kellett megoldást nyújtania, hogy az ennyire eltérő tartalmak különböző fogyasztási sajátosságait is a lehető legoptimálisabban jelenítse meg és ezekhez az eltérő igényekhez igazodjon.

Meséljen a TV2 felületéről, milyen a TV2 Play? Miért érdemes használni?

M. P.: Az egész felület teljesen megújult külsővel várja az érdeklődőket, a felhasználóbarát funkcióknak, illetve a kényelmi szolgáltatásoknak köszönhetően bármelyik korosztály könnyen használhatja a platformot. Az oldal egy ajánlómotor segítségével figyeli a regisztrált személy, valamint a többi felhasználó aktivitását, és ennek alapján további, számára érdekes tartalmakat javasol a fogyasztónak, amely a korábban megnézett videók alapján érdekelheti a felhasználót.

Az oldalon lehetőség van továbbá műsorra, tartalomra, csatornára vagy éppen kedvelt színészre vagy színésznőre szűrni, így mindenki megtalálhatja a számára legideálisabb tartalmat. Emellett pedig regisztrációval létrehozható személyes profilnak köszönhetően saját „kedvenc” lista kialakítására is lehetőség van, amely még inkább segíti a pontos tartalomajánlásokat. A felület mindenki számára ingyenes, és jelenleg minden tartalom akár regisztráció nélkül is megtekinthető.

 

 

Hogyan hozták létre a felületet?

M. P.: Az oldal esetén egy teljes mértékben egyedi fejlesztésről van szó, nem pedig egy már meglévő, lefejlesztett felületet vásároltunk. Ez rengeteg munka és energia befektetéssel járt, de így tudtuk biztosítani, hogy az új oldal teljes mértékben a mi tartalmainkhoz igazodjon és lehető legjobban kiszolgálja a látogatónk fogyasztási szokásait. Az egyedi design természetesen egyedi háttér rendszert is igényel, így ez a része is teljesen a mi tartalmaink legoptimálisabb felhasználási igényeihez mérten lett kialakítva.

Minden döntésünket adatokra alapoztuk, nem pedig személyes elképzelésekre, ezzel is biztosítva azt, hogy a legnagyobb potenciált ki tudjuk hozni a tartalmainkból és ezek megvalósulása a valós igényekhez igazodjon. Fontos volt számunkra, hogy magyar partnervállalatot találjunk a projekthez, hiszen az optimalizálás egy folyamatos feladat, így a jövőben is nagy figyelmet fordítunk a felület adatokra alapozott monitorozására és ezen alapuló fejlesztésére. Ehhez véleményünk szerint elengedhetetlen a gyors és hatékony kommunikáció, tehát a partnervállalat közeli jelenléte és magas szintű involválása.

Milyen műsorokat nézhetnek meg a felhasználók a platformon?

M. P.: A felületen a TV2 Csoport számos saját gyártású produkciója, magyar és folyamatosan frissülő nemzetközi filmek kínálata, valamint az aktuális tévéképernyőn futó műsorokhoz tartozó extra tartalom is elérhető. A főcsatorna mellett a kábelportfolió műsorainak jelentős része is elérhető lesz a TV2 Play segítségével.

A jelenleg tévéképernyőn lévő tartalmak mellett a TV2 Play felhasználói ismét átélhetik a piacvezető tévétársaság korábbi sikeres műsorait, így például a Megasztár összes évadának legemlékezetesebb produkciói és győztes pillanatai mind elérhetőek a felületen, ahogy a Nagy Duett felejthetetlen előadásai és ikonikus pillanatai is, mint például Kasza Tibi élő adásban történt lánykérése. Az Exatlon Hungary gigászi küzdelmei, drámai pillanatai és legnagyobb győzelmei mind megtalálhatóak a TV2 Play felületén. Valamint, ha valaki ismét átélné a Dancing with the Stars, a Sztárban Sztár vagy épp a Nicsak, ki vagyok – A rejtélyek színpada című látványos produkcióit, akkor azonnal megteheti a streaming felületen.

A Jóban Rosszban összes epizódja megtekinthető már egészen a kezdetektől, ahogy a TV2 és az Izaura TV legnépszerűbb hazai gyártású, török és dél-amerikai sorozatainak visszanézhető epizódjai, továbbá a Mokka legendás, vicces, megható, vagy épp botrányos beszélgetései is mind megtalálhatóak a felületen. Az aktualitások mellett számos régi kedvenc is feltűnik a TV2 Play-en, így bármikor visszanézhetjük a Hal a tortán, az Aktív, az Ázsia Expressz vagy épp a Bezár a Bazár legérdekesebb epizódjait. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA