- Hirdetés -

Izgalmas, bizonytalan, kihívásokkal teli – 1. rész

|

A leggyakrabban hangoztatott jelzők. Nemcsak az idei évvel, de a folytatással kapcsolatban is. A Marketing&Media magazin évről-évre megkéri a szerkesztőbizottsági tagjait, hogy értékeljék a jelent, és mondják el, mit várnak a jövőtől. Ezúttal is ezt tettük. Szerkesztőbizottsági évértékelés és várakozások – 1. rész.

 

Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

 

2023 az újratervezés éve volt

A nézői trendek változása megmutatta, hogy újra a kísérletező oldalunkat kell elővennünk, hiszen a jól bevált formulák nem feltétlenül működnek mindig ugyanúgy, és ahogy az év végi nézettségi adatok mutatják, ennek meg is van az eredménye, hiszen olyan sikerbrandek születtek és születnek, mint a Sztárbox, Az árulók vagy a Hotel Éden, de olyan régebbi brandek is megmutatták az erejüket, mint a Nyerő Páros. A hirdetési piac berobbanását rövid távú megoldásokkal kellett kezeljük, ami végre egy olyan irányba mozdítja a televíziós reklámárakat, amely régóta váratott magára. Ennek köszönhetően lehetőség van fenntarthatóvá tenni a televíziós reklámpiacot.

Megleptük a piacot

A kétségkívül a Bajnokok Ligája teljes digitális közvetítési jogainak a megszerzésére vagyok a legbüszkébb, azt hiszem, ezzel oly mértékben megleptük a piacot, hogy sokan máig nem értik, miközben a nemzetközi piacon erre számtalan példa van. Hiszünk abban, hogy egy új piacot nyitunk a prémiumtartalomért fizetni hajlandó nézők elérésében. Az RTL+-nak ez lesz első teljes naptári éve, és a platform nagyon jól teljesít. Ezek az eredmények már csak azért is kiemelkedők, mert streamingszolgáltatásunk egy olyan versenyben kell, hogy helytálljon, amit egyelőre csak a nagyok játszanak. Ebben a küzdelemben mi magyar tartalommal és nemzetközi streamingszolgáltatókhoz mérhető technológiával veszünk részt. Lineárisan az idei évünk legnagyobb ütése a Sztárbox, ami eddig minden adásnapon kiemelkedően teljesített a saját sávjában. És bár ritkábban beszélünk róla, de az RTL kábelcsatornái is fantasztikus eredményeket értek el ebben az évben. Töretlenül hiszünk a lineáris piacban, ezért ebben az évben, december 15-én elindítottunk négy új lineáris kábelcsatornát.

A nézőink vagy az előfizetőink számára nem látható, de év eleje óta egy új felső vezetői és irányítási struktúrában dolgozunk, miközben még tart a vállalat működését átalakító munka. Nagyon büszke vagyok a kollégáimra, hogy ebben konstruktívan és nyitottan vesznek részt, és együtt fejlődünk új utakon járva.

Meg fog térülni

Hiszünk abban, hogy a megújulásba fektetett munka megtérül, az RTL főcsatorna piacvezető lesz 2024-ben, és a csatornaportfólió a 11 kábeltévével együtt csatornacsalád szintjén is hozza a számokat. Bízunk abban is, hogy a Bajnokok Ligája mérkőzései hozzák az RTL+ előfizetőszámait.

 

Vaszily Miklós, TV2 Csoport, elnök

Piacvezető lett

A TV2 Csoport gazdálkodása stabil, de az infláció, az energiaárak és a gyártási költség emelkedésének következtében a bevételeink jóval visszafogottabban bővültek. Csoportszinten növekedést várok erre az évre, de jócskán az infláció alattit. A nézettségi adataink szárnyaltak, (a jelenleg elérhető teljes havi adatok alapján) októberben és egész éves átlagot nézve is piacvezető lett a TV2 és a TV2 Csoport mindhárom kiemelt korcsoportban (A18–59, A18–49, A4+) teljes napon és főműsoridőben egyaránt. Remélem, hogy az évet is sikerrel zárjuk.

Garancia hosszú távon

A nézettségi sikerek nem jöttek könnyen, de túl vagyunk egy szakmailag nagyon erős csapatépítésen, ami garancia lehet hosszú távon az eredményességre. A lineáris növekedés mellett a 2021-ben megújított és azóta organikusan fejlődő digitális platformunkon keresztül elérhető szolgáltatásokra (TV2 Play, TV2 Play Premium, TV2 Play Zero) regisztráltak száma mostanra megközelíti a 2 milliót.

A tévé meghatározó

A reklámpiacnak jövőre erről a mostani bázisról, illetve a csökkenő inflációval mindenképp növekednie kellene, így a jó nézettségi adatokat érvényesíteni tudjuk a kampányoknál. Az továbbra is látszik, hogy a tévé meghatározó csatorna a hirdetési piacon.

 

Bánhegyi Zsófia, Szerencsejáték Zrt., kereskedelmi igazgató

Nagy lépés

Számomra nagy változást hozott 2023, mivel a marketing- mellett a kereskedelmi terület irányítását is átvettem a nemzeti lottótársaságnál. Mind a lottózói hálózatunk, mind a digitális csatornáink jelentős átalakuláson, modernizáción mennek keresztül, amely a következő évtized piaci kihívásaira készíti fel a vállalatot. Nagy lépés volt számunkra, hogy október végén elindult a vadonatúj sportfogadási weboldalunk, ugyanakkor nem feledkeztünk el a lottózói játékosokról sem. Visszahoztuk számukra a lakásnyereményt, és így regisztrált játékosaink számát a kiskereskedelmi hálózatunkban több mint egymillióra növeltük az idén, ami teret nyit a személyre szabott kiszolgálásra.

Trendbook

Személyesen az első magyar Marketing Trendbook létrejöttére vagyok a legbüszkébb szakmailag, amelyet 147 szakértő kollégámmal együtt készítettünk 420 oldalon. A Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagjaként ötletgazdája és projektfelelőse voltam a publikáció elkészültének, amelynek fő célja az volt, hogy demokratizálja, mindenki számára elérhetővé tegye azt a friss és magas szintű tudást, amelyet a hazai marketingközösség napjainkban, képvisel.

Új technológia

Fókuszban lesz a lottózói hálózatunk további transzformációja, bővítése, egy új és modern értékesítési technológiát vezetünk be. Érkezik első zászlóshajóüzletünk, a Jövő lottózója is Budapesten, és készen állunk arra, hogy a nemzetközi sportesemények évében a sportfogadási lehetőségeket kiaknázzuk egy erősödő piaci versenyben.

 

Nagy Bálint, IBS, Marketing Tanszék, vezető

2023

A big picture zavaros, váratlan eseményekkel teli, veszélyesnek mondható. Az emberiség zabolázatlan sportkocsija gyorsuló iramban száguld egy ismeretlen, kátyúkkal teli és kanyargós úton. A mikroszféra, azaz az IBS inspiratív közegként szerencsére ennek ellenpontja. Rengeteg az újdonság, például az MI az oktatási szférának is óriási fejtörés, mert a módszertanunk alapjait, az önálló írást és gondolkodást hívja tetemre.

Büszkeség

Örömmel és némi büszkeséggel tölt el, hogy egyre több hallgatóm akar velem kapcsolatban maradni és marad is a végzését követően. Lám itt a közösségi platformok egyik hozadéka. Ez nemcsak személyes kötődéseket, szeretetet, hanem szakmai aktualitást és naprakészséget is jelent. És érdekes tapasztalatokat, például hogy diplomával a kezükben hányan fordítanak hátat az üzleti életnek és indulnak más irányba. Már három pilóta exhallgatóm is van. Megértem őket.

Minden percét élvezni

Nem vagyok vátesz, és őszintén szólva mosolygok a sok önjelölt megmondóemberen, akik nagyrészt horrorisztikus jövőképekkel próbálnak öt perc hírnevet szerezni maguknak. Fogalmam sincs, mit hoz 2024, de én próbálom minden szerethető percét élvezni.

 

Horváth Magyary Voljć Nóra, K&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató

Izgalmas megint

Az idei megint egy izgalmas év volt. Kommunikációs szempontból több kezdeményezésünk beért az imázsunk formálása terén, innovációban hatalmasat léptünk újra előre mind az új mobilbankunk bevezetésével, mind pedig az országban egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciára épülő pénzügyi digitális asszisztens, Kate elindításával, amelynek ma már csak annyit kell mondani, hogy „utalj anyunak tízezer forintot”, és hagyni, hogy megtörténjen. A fenntarthatóság területén is új szolgáltatásokat vezettünk be az ügyfeleinknek, mint például az agrárvállalatoknak a tevékenységük karbonlábnyomát számoló vagy a lakosság számára az otthonuk energetikai besorolását kiszámító kalkulátort. Mindkettő segít az energetikai fejlesztés megtérülésének, költségének kiszámolásában, és ha lehet, kölcsönt is ajánl hozzá.

Díjeső

Ebben az évben a K&H-t választotta a The Banker magazine az Év legjobb digitalis, a Euromoney pedig az Év legjobb fenntarthatósági bankjának. Emellett újabb kolléganőm, Zámbó Szabina után az idén Sós Beáta került fel a Signature 40 listára. És bevezettük a médiavásárlási döntésünkbe is a fenntarthatósági szempontot a korábbi „elérés-affinitás-költséghatékonyság” szentháromság mellé. Persze ezenkívül jó néhány további díjat is nyertünk mind a nagyvállalatoknak szóló pénzügyi szolgáltatásainkkal, mind pedig az ESG-vel összefüggésben.

Izgalommal várom

A következő évtized szisztematikus változását két tényező biztosan meghatározza: a klímaváltozás és a mesterséges intelligencia. A K&H napirendjén mindkettő előkelő helyen, a lista tetején áll. Nagy izgalommal tekintek az elé, hogy a mesterséges intelligencia hogyan használható biztonságosan és jogszerűen nagyvállalati környezetben, a saját területemen pedig miként tudja a kommunikációs feladatok elvégzését segíteni, a hatékonyságunkat növelni. A fenntarthatóság, a környezetvédelem már beépült a kommunikációs tevékenységünkbe mind témaként, mind pedig az egyes tevékenységünket e szerint alakítottuk át, ezért is vagyunk büszke tulajdonosai öt projektünkkel is a Green Pledge védjegynek.

 

Kovács Tibor, Ringier Hungary, ügyvezető

Erősödő portfólió

Amellett, hogy az idén mindannyiunk üzleti tevékenysége megküzdött az inflációs hatásokkal, mi folytattuk a korábban megkezdett építkezéseinket, elsősorban digitális téren. Tovább erősödött az online médiaportfóliónk mind olvasói elérésben, mind hirdetési oldalon. A legfiatalabb szájtjaink, a sportal.hu és a kiskegyed.hu az indulásuk után bő egy évvel már a saját szegmenseik élére jutottak. A nyomtatott termékeink esetén racionalizáltunk: a nyomdai kapacitásainkat leépítettük, és külső nyomdákhoz vittük a gyártási tevékenységünket, a rejtvénylapkínálatunkat értékesítettük. Mégis az építkezés évének nevezném 2023-at, mert több új partnerséget és új üzleti megoldást készítettünk elő 2024-re. Többek között társszervezői lettünk egy teljesen új, nagyszabású szakkiállításnak és vásárnak, a jövő novemberi Techxpo Budapest 2024-nek.

Saját sales house

Büszke vagyok egyrészt a kiadói csapatunk fejlődésére, mert a szervezetünk minden területén egyre erősebb a kollégákban az üzleti szemlélet, az adatalapú gondolkodás és a nyitottság a kísérletezésre, ami ma már elengedhetetlen a fenntartható működéshez még akkor is, ha közben a napi feladatunk a tájékoztatás, a sajtótevékenység. Az üzleti oldalon pedig nagy előrelépést jelentett, hogy egy évvel ezelőtt saját kézbe vettük a digitális portfóliónk hirdetésértékesítését, kvázi saját sales house-t nyitottunk. Az átállás rizikós volt, de jól sikerült.

Fizetős tartalmak

A digitális médiaszereplők közül azok, akik korábban még nem lépték meg, már nem halaszthatják tovább a fizetős tartalmi megoldások valamelyikének bevezetését. A hirdetőknek új forrásokra lesz szükségük az olvasói adatok eléréséhez, ami egy lehetőség a kiadói szakma számára. Ezen a téren is segítségünkre lehet az MI, hiszen a kiadók már a mesterséges intelligenciát is bevonhatják a hirdetők jobb kiszolgálásába. Arra számítok, hogy mostantól gyakorlatilag havonta jelennek majd meg újabb MI-megoldások, ám ehhez a tempóhoz alkalmazkodni kihívás mind az olvasók, mind a média szereplői számára. Fontos még, hogy a digitális szerzői jogok érvényesítése terén fordulópontra számíthatunk a jövő év elején, és végre a gyakorlatban is megnyílhat annak a lehetősége, hogy a hazai kiadói szakma érvényesíthesse az online szellemi produktumok jogdíjait a globális techóriásokkal szemben, immár egy létező díjszabás mentén.

 

Guttengéber Csaba, Atmedia, ügyvezető igazgató

Kimagasló év

Az idei év izgalmakkal és fordulatokkal teli, de kimagasló esztendő az Atmedia számára. Mindhárom üzletágunk – tévé, online, rádió – a terveink fölött teljesített, sőt a rádió kiugróan nőtt.

Mérföldkőnek tartom

Éves szinten szállítottuk a televíziós kampányokat, két új csatornával, a Cartoon Networkkel és a Cartoonitóval bővült a portfóliónk. Mérföldkőnek tartom az RTL Saleshouse-zal való összefogásunkat a hazai szereplők részesedésének növelése érdekében a globális platformokkal szemben. A PodPad.hu már két év után profitot termel, és ha már audió, megemlítem a MiértRádió? összefogásban való szerepvállalásunkat is, amivel talán katalizáljuk a rádiópiac dinamikus növekedését. Büszke vagyok az Atmedia csapatára, és köszönöm az ügynökségek és a hirdetők bizalmát is!

Kulcsfontosságú lesz

A tévés és az online piacon stagnálást, kismértékű növekedést várok. A rádiópiac építésében továbbra is részt veszünk, reméljük, sikerül szinten tartani! A hazai médiapiac rákfenéje, a rendkívül alacsony tévépiaci árszint 2024-re változik, át fog menni egy erős két számjegyű árszínvonal-növelés, amely a szállítási biztonságot növeli. Ezt mi transzparensen, a szezonindexek emelésével érjük el. Az inventorytervezés és a gazdálkodás szempontjából kulcsfontosságú lesz a pontos volumenvállalás, az éves és a havi kampánylejelentés, amihez elengedhetetlen a hirdetők és az ügynökségek együttműködése.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...