Alaposan átalakítja a videós tartalmak létrehozásáért és disztribúciójáért felelős részlegeit a Walt Disney Co., az átszervezés célja, hogy még inkább a streaming szolgáltatásra fókuszálhassanak, amivel felgyorsíthatják a fogyasztók közvetlen kiszolgálását célzó stratégiájuk megvalósulását. A héfőn bejelentett lépést az is ösztönözte, hogy az előzetes várakozásokhoz képest sokkal jobban teljesít a Disney+.
Az átalakulás keretében különválasztják a tartalmak létrehozását és disztribúcióját. Ez utóbbival a „Media and Entertainment Distribution” részleg foglalkozik majd, ami az előállított tartalmak monetizációjáért – akár disztribúción, akár hirdetéseken keresztül – felel majd, illetve ehhez a részleghez tartoznak a Disney streaming szolgáltatásai is.
A tartalmak előállítását pedig a jövőben három részlegen belül oldják meg, ezek felelnek majd a tévés és sport programokért, illetve a mozifilmek készítéséért. A három részleg – Studios, General Entertainment és Sports -, valamint a disztribúciós üzletág vezetői egyaránt közvetlen Bob Chapeknek, a Disney vezérigazgatójának jelentenek majd.
A társaság közlése szerint a lépés része annak a folyamatnak, amivel erősíteni szeretnék a fogyasztók közvetlen kiszolgálását (DTC: direct-to-consumer), az új struktúrában ugyanis még nagyobb hangsúlyt kaphatnak majd a streaming platformokra készülő tartalmak. A Disney jelenleg három ilyen szolgáltatást működtet, a Disney+-t, a Hulu-t és az ESPN+-t. A tavaly novemberben indult Disney+ minden előzetes várakozást felülmúlóan sikeresnek bizonyult, már most 60 millió előfizetőnél járnak, miközben az eredeti tervekben az szerepelt, hogy ötéves távlatban érik el a 60-90 milliós tábort. A három szolgáltatás együtt pedig már összesen mintegy 100 millió felhasználóval bír.