- Hirdetés -

Jobban aggódhatnánk az adatainkért

|

Az Európai Unión belül a magyarok nyugtalankodnak a legkevésbé az adataik biztonsága miatt, ha internetezésről van szó. Pedig van ok aggodalomra, hiszen a Micro Focus felmérése szerint az online alkalmazások 94 százaléka tartalmaz valamilyen sebezhetőséget. A vállalat szakértői szerint úgy lehetünk biztonságban a weben, ha a felhasználók körültekintően veszik igénybe a szolgáltatásokat, és egyúttal a vállalatok is nagy gondot fordítanak a sérülékenységek vizsgálatára.

Az Európai Bizottság nemrégiben tette közzé rendkívül átfogó felmérésének eredményeit, amelyben az uniós lakosok internethasználati szokásait, illetve az internetes bűnözéssel szemben tanúsított viselkedését, tapasztalatait és aggályait vizsgálta.

Veszélyek a weben

A kutatás eredményei alapján az egész EU-n belül a magyarok aggódnak a legkevésbé azon, hogy az általuk használt weboldalak biztosítják-e a személyes adataik védelmét. Természetesen mi sem vesszük félvállról a dolgot, a hazai internethasználók 47 százalékát foglalkoztatja a kérdés. Uniós szinten azonban 68 százalék azok aránya, akiket nyugtalanít, hogy nem kezelik kellő biztonsággal a bizalmas információikat, és ez a szám Spanyolországban a legmagasabb, 79 százalék.

Sajnos nem mondható el, hogy a magyarok nyugalma megalapozott, hiszen a kiberbűnözés a magyar internetezőket sem kerüli el. A felmérés szerint 12 százalékuknak legalább egyszer feltörték egy e-mail- vagy közösségimédia-fiókját az elmúlt három évben. Tíz százalékuk pedig online banki átverés áldozata is volt már legalább egyszer ugyanebben az időszakban.

A Micro Focus kutatása is alátámasztja, hogy van ok aggodalomra. A cég minden évben átfogó elemzést készít azokról a sebezhetőségekről, amelyeket ügyfelei a Fortify alkalmazásbiztonsági teszteszközök segítségével derítettek fel. A legutóbbi felmérésben több mint 11 000 online alkalmazást vizsgáltak meg, és ezek 94 százalékában találtak valamilyen biztonsági sebezhetőséget. Ezek a sérülékenységek pedig azért veszélyesek, mert a kiberbűnözők kihasználhatják azokat, hogy bejussanak az alkalmazást használó cég rendszerébe, és így hozzáférhetnek a bizalmas adatokhoz.

Jó, jó, de mit tehetünk?

A Micro Focus szakértői szerint az online biztonságról a vállalatok és az internetezők együtt tudnak gondoskodni. Elengedhetetlen, hogy felelősen és körültekintően használjuk az online szolgáltatásokat. Nem szabad bedőlni az online átveréseknek és adathalász kísérleteknek, és mindig gyanakodva kell fogadni, ha olyan weboldalon vagy e-mailben kérnek tőlünk érzékeny adatokat, jelszavakat és bankkártyaszámokat, ahol korábban még nem találkoztunk ilyennel. Kulcsfontosságú továbbá a gondos jelszóhasználat: minden weboldalhoz más, nehezen kitalálható kódot rendeljünk, amely tartalmaz számot, illetve kis- és nagybetűt is, és természetesen rendszeresen cseréljük.

Hiába váltogatjuk azonban akár hetente a jelszavunkat, ha az online szolgáltató nem elég elővigyázatos. Saját és ügyfeleik adatainak védelméhez a vállalatoknak átfogó biztonsági stratégiát kell kiépíteniük, amelynek fontos részét képezi az alkalmazások biztonságának rendszeres és alapos vizsgálata.

Ez komoly és időigényes feladat, amit azonban megkönnyítenek olyan automatizált teszteszközök, mint például a Fortify. A megoldás segítségével egyszerűen átvizsgálhatók mind a saját fejlesztésű, mind a más gyártókról származó szoftverek. A termék több különféle módszert is alkalmazva felkutatja, listázza és fontosság szerint rangsorolja a programokban található sérülékenységeket. A cégek így gyorsan átláthatják a sebezhetőségeket, és rögtön neki is láthatnak a kijavításuknak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...