- Hirdetés -

Jöhetnek a zéró fogyasztású kommunikációs eszközök

|

Az OPPO okoseszköz márka tanulmánya szerint 3-5 éven belül megjelenhetnek azok a kisméretű, ultra-alacsony fogyasztású eszközök, amelyek a működésükhöz szükséges energiát a környezet rádiófrekvenciás jeleiből gyűjtik össze. Az ezek felhasználásával létrehozott zero power kommunikációs rendszerek új távlatokat nyithatnak a távközlési iparban és jelentősen hozzájárulhatnak annak fenntarthatóvá tételéhez is.

Az OPPO vezető globális mobil- és okoseszköz márka kutatóintézete, az OPPO Research Institute bemutatta a nulla fogyasztású kommunikációval foglalkozó fehér könyvét. A dokumentum felvázolja a zero power rendszerek alapelveit, legfontosabb alkalmazási területeit, valamint a technológia előtt álló legnagyobb kihívásokat.

A hordozható elektronikai eszközök többsége jelenleg akkumulátort használ áramforrásként, és bár az elmúlt évek során a technológia jelentős fejlődésen ment keresztül, továbbra is számos probléma merül fel a nagy méretek, a magas gyártási költségek, az általános élettartam és környezeti hatások tekintetében. Az ultra alacsony, vagy nulla energiaigényű zero power technológiák esetében nincs szükség beépített áramforrásra, így kompaktabb, hosszabb élettartamú és kisebb ökológiai lábnyommal rendelkező eszközök tervezése válik lehetővé. Ezek a tulajdonságok új fejlesztéseknek engednek teret az olyan alkalmazási területeken, mint az ipar, a mezőgazdaság, az egészségügy, a kereskedelem, az intelligens otthonok, vagy a hordható eszközök, de például fontos szerepet játszhatnak jövőben a vándormadarak vonulásának nyomon követésében is.

A zero power eszközök akkumulátormentesek, kompaktak, és alacsony fogyasztásúak

"A modern távközlési ipart meghatározó technológiák fejlődése során eddig mindig a nagyobb adatátviteli sebesség elérése volt a cél, azonban most úgy gondoljuk, hogy a hálózatok következő évtizedben megjelenő generációi elsősorban a felhasználói funkcionalitás és a fenntarthatóság területén jelentenek majd előrelépést. A zero power technológia az egyik fő fókuszterületünk, amikor a 5G/6G technológiák fejlesztésével foglalkozunk mivel lehetőséget kínál az elektronikai gyártók számára, hogy termékeikből eltávolítsák az akkumulátorokat egyszerre csökkentve ezzel költségeiket és a környezeti hatásukat is" – mondta Henry Tang, az OPPO vezető 5G kutatója.

Bár a passzív kommunikációs technológia már ma is létezik a rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) formájában, ez számos olyan hátránnyal rendelkezik, mint például az alacsony hatósugár és a kis rendszerkapacitás. Ez jelentős kihívásokat jelent, amikor az RFID-technológiát olyan speciális vagy összetett alkalmazásokban alkalmazzák, mint például az ipari szenzorhálózatok. Ezzel szemben zero power eszközök TV tornyok, az FM rádiótornyok, cellás bázisállomások és a WiFi hozzáférési pontokból sugárzott környezeti rádiójeleket gyűjtenek be, majd a visszaszórásnak nevezett folyamat során kifelé is továbbítják azokat. A tanulmány szerint a zero power kommunikációs rendszerek olyan keretrendszerekben építhető ki, amely a cellás kommunikációt, a sidelink kommunikációt vagy egy hibrid rendszerben egyszerre mindkettőt használja. A cella alapú zero power rendszerek költségei viszonylag magasak, elsősorban az ipari szenzorhálózatok támogatására alkalmasak, valamint olyan alkalmazási területeken, ahol például eszközöket szélsőséges környezetben kell telepíteni. A sidelink alapú megközelítés jobban megfelel az alacsony költségű, kis hatókörű kommunikációnak, ami ideálissá teszi hordható vagy intelligens otthoni eszközök esetében történő alkalmazáshoz.

A nulla fogyasztású kommunikáció főként rádiófrekvenciás energiagyűjtést, visszaszórást és alacsony fogyasztású számítási technológiákat használ.

Az OPPO a saját kutatásai mellett vezető szerepet vállal a zero power kommunikáció szabványának népszerűsítésében is. Többek között kezdeményezte zero power kommunikáció kutatási projektek beindítását a mobil távközlési protokollok szabványosításával foglalkozó 3GPP-nél, valamint eredményeit számos olyan iparági konferencián mutatta be, mint a FuTURE vagy az ICCC. A 2021. szeptemberi IMT-2030 6G Vision workshopon az OPPO zero power kommunikációs fórumot rendezett, ahol akadémiai és iparági szervezetek vitatták meg a zero power kommunikáció műszaki követelményeit, alkalmazási területeit. Mindemellett a vállalat vizsgálja a zero power kommunikáció olyan más technológiákkal való együttműködésének lehetőségeit is, mint például az újrakonfigurálható intelligens felületek, a szimbiotikus rádió, a nem ortogonális többszörös hozzáférés (NOMA), vagy a mesterséges intelligencia.

Az OPPO két fehér könyvet mutatott be a legmodernebb kommunikációs technológiák kutatásának.

A nulla fogyasztású kommunikációs rendszerekkel foglalkozó fehér könyv előtt az OPPO 2021-ben adta ki a 6G hálózatokkal foglalkozó fehér könyvét, amely az iparágban elsők között foglalkozik részletesen a következő generációs 6G hálózatok architektúrájával. A „Technológia az emberiségnek, kedvesség a világnak” márkaküldetésének megfelelően az OPPO célja, hogy a következő 3-5 évben kereskedelmi forgalomba hozható zero power kommunikációs technológiát hozzon létre, miközben továbbra is intelligensebb, kényelmesebb és környezetbarátabb kommunikációs rendszereket épít.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...