- Hirdetés -

Jól halad a Tesco a fenntarthatósággal

|

- Hirdetés -

Számottevő eredményeket ért el a Tesco napjaink jelentősebb társadalmi és környezetvédelmi kihívásai terén, amelyekről frissen közzétett stratégiai összefoglalójában számol be. A koronavírus-járvány jelentette komoly működési kihívásokat az áruházlánc sikerrel vette, miközben hosszú távú célkitűzéseit is teljesíteni tudta. A vállalat többek között kiadta első sokszínűségi jelentését, 68 százalékkal csökkentette a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, bevezette 100 százalékban újrahasznosítható csomagolású háztartási termékeit, és 67 százalékkal csökkentette károsanyag-kibocsátását. A Tesco új vállalásokat is tett a fenntartható működés előmozdítására elsősorban az egészséges és fenntartható étkezéshez és élelmiszer-ellátáshoz kapcsolódóan.

Október elején publikálta a Tesco éves Little Helps Plan Közösségi és Fenntarthatósági Stratégiáját. A vállalat hosszú távú, fenntartható működését meghatározó keretrendszer különböző területekre lebontva mutatja meg, hogy a vállalat miként ér el pozitív hatást működési és természeti környezetében. A stratégia központjában a legfontosabb aktuális társadalmi és környezetvédelmi kihívások állnak, a Tesco pedig az éves beszámoló segítségével követi nyomon, fejleszti és mutatja be az ezekhez kapcsolódó tevékenységeit.

Biztonságos, befogadó munkahely

A 2020/21-es fókuszokat és eredményeket jelentősen befolyásolta a koronavírus-járvány. Az áruházláncnak eddig nem tapasztalt körülmények között kellett biztosítania az alapvető élelmiszereket mindenkinek, a pandémia pedig a családi költségvetéseket is megterhelte, így a megfizethető és egészséges élelmiszerekre minden korábbinál nagyobb szükség lett. A vásárlók és a kollégák biztonsága és jólléte mindeközben kiemelten fontos volt, amit a vállalat számos intézkedéssel támogatott, valamint kiadta első sokszínűségi jelentését, amelyben beszámolt a befogadó munkahelyi kultúra megteremtését támogató lépéseiről és elért sikereiről.

„Célunk, hogy elérhető, egészséges és fenntartható élelmiszereket kínáljunk vásárlóinknak, de kiszolgálásuk nem csak a mindennapi értékesítésről szól. Legalább ugyanilyen fontos, hogy intézkedéseink a munkatársak, a helyi közösségek és bolygónk javát is szolgálják. A járvány bonyolultabbá tette egyes vállalásaink elérését, nehezebb volt például úgy csökkenteni a működésünkben használt műanyagok mennyiségét, hogy az egészségügyi előírások mindennél nagyobb körültekintést igényeltek. Ezért is vagyok különösen büszke rá, hogy hosszú távú vállalásainkat mindezek ellenére nem tévesztettük szem elől, és sikerült fejlődést elérnünk” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco Global-Zrt. vezérigazgatója.

Egy falat élelmiszer sem veszhet kárba

A Tesco sajátmárkás termékei csomagolásából teljesen kivonta a nem vagy nehezen újrahasznosítható anyagokat, és bevezette az első, 100 százalékban újrahasznosítható csomagolású sajátmárkás termékkategóriát. Az áruházlánc 2016 óta 68 százalékkal csökkentette a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, ezzel pedig elérte, sőt túl is teljesítette az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célját, amely az élelmiszer-pazarlás 2030-ra történő megfelezéséről szól. Emellett a megmaradt és emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszerek 83 százalékát az Élelmiszerbankon keresztül a rászorulóknak ajánlotta fel. A vállalat évek óta jól működő pályázati és adománygyűjtő programjain kívül egyszeri támogatással is segítette a helyi közösségeket, amikor az egészségügyi frontvonalban dolgozóknak áruházai a helyi kórházakban éppen legszükségesebb termékeket juttatták el.

Úton a nettó zéró kibocsátás felé

„Új vállalásokat is tettünk az elmúlt időszakban. Az egészségesebb táplálkozás érdekében például változtatunk sajátmárkás termékeink összetételén, és 2025-ig háromszorosára növeljük a növényi alapú húshelyettesítő termékek arányát, a WWF-fel partnerségben pedig a fenntartható élelmiszer-fogyasztás ösztönzésén keresztül igyekszünk csökkenteni az élelmiszer bolygónkra gyakorolt negatív hatását. A klímaváltozás az előttünk álló egyik legnagyobb kihívás, ami nemcsak közvetlenül ránk, hanem ellátási láncunk működésére is hat. Ezért is tűztük ki célul 2035-re a nettó zéró kibocsátás elérését. Károsanyag-kibocsátásunkat 2015 óta már 67 százalékkal csökkentettük Közép-Európában, megújulóenergia-tanúsítványainkon keresztül pedig hazai áruházainkban 100 százalékban megújuló energiát használunk, így jó úton haladunk elköteleződésünk teljesítéséhez” – tette hozzá Pálinkás Zsolt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA