- Hirdetés -

Jövőre érkezik a Gólkirályság folytatása

|

Az RTL-es vezetőkkel készült interjúsorozat mai folytatásából kiderül, hogyan élték meg az RTL-nél, hogy a múlt év végén a TV2 megelőzte őket főműsoridőben a 18-49-es korosztályban és hiányoztak-e szerintük az RTL+-ra gyártott showműsorok a lineáris kínálatból. Kolosi Péter elárulta azt is, hogy jövőre érkezik a Gólkirályság második évada. Az interjúsorozat első része itt olvasható.

- 2022 végén olyan történt, amire nem igazán volt példa az elmúlt 20 évben. A TV2 megverte főműsoridőben a 18–49 éves korosztályban az RTL-t. Van nagy csalódottság? És ami ennél sokkal fontosabb, hogyan tovább, mi lesz 2023-ban? Visszaveszi az RTL a vezető pozíciót?

- Kolosi Péter: Természetesen nem örültünk a tavaly őszi eredményeknek. Meg kell ugyanakkor jegyeznem, hogy éves átlag tekintetében 2022-ben is az RTL volt a legnézettebb csatorna. Az RTL főműsoridőben 15,0 százalékos közönségarányt ért el a 18–49 éves nézők körében és továbbra is egyértelmű piacvezető maradt, 1,1 százalékponttal megelőzve a TV2-t. Csatornacsoportszinten 0,3 százalékponttal maradtunk el a TV2 Csoporttól, de tegyük hozzá, hogy ők ugyanebben a versenyben 14 tévéaadóval vannak jelen. Azaz a kérdés nem az, hogy az RTL visszaveszi-e, hanem hogy megtartja-e a piacvezető pozíciót. Hozzá kell tennem, 2023 sem úgy indult, hogy annak igazán örülhetnénk. Az év első két hónapját ismét úgy vesztettük el, hogy az RTL jobb eredményt hozott ebben a két hónapban, mint az elmúlt két évben, azonban a TV2 olyan mértékben növekedett, hogy továbbra is vezetik a nézettségi versenyt. Míg az elmúlt években az általuk adott egész főműsoridőt betöltő sportrealityvel szemben az RTL főműsoridős kínálata néhány hét kivételével mindig győzni tudott, addig ez a jelenlegi műsoraikkal szemben már nem mondható el. És ez még jó néhány hétig így is lesz. Ezt onnan lehet pontosan tudni, hogy a magyar piacon jelentős nézettségi változásra akkor lehet számítani, ha változnak a műsorok is. Már tavasszal is lesz persze egy-két ilyen alkalom, hiszen április elején indul az Álommeló, aztán a Tippelj és Vidd el!, így a kínálat nálunk néhány ponton változik majd, de mi elsősorban továbbra is az őszi szezonra készülünk: a Voice, vagy például a Sztárbox könnyen a nézők kedvencévé válhat, de biztos vagyok abban is, hogy a Survivorre is sokan kíváncsiak lesznek, hiszen tavaly azzal sem találkozhattak az RTL nézői. Meg kell említenem emellett két idei sikert. Januári indulása óta a Cápák között eddig két hét kivételével a legnézettebb műsor volt az adott héten. És volt már egy nagyon sikeres sorozatpremierünk is, a Gólkirályság, amely jövőre ismét látható lesz, immár a második évadával.

- Mik a legfontosabb tanulságai a tavaly év végi gyengébb nézettségi eredményeknek?

- Kolosi Péter: Az egyik tanulság, hogy sokkal több újdonsággal kell szórakoztatni a nézőt. A jól bevált formátumainkat pedig pihentetni kell egy ideig, és abban az időszakban is többet kell költeni tartalomra, amikor ezt a reklámpiac szezonalitása egyáltalán nem indokolja. Hiszen éppen azt látjuk, hogy a konkurensünk egy a miénknél lényegesen magasabb január–márciusi költéssel felül tud kerekedni rajtunk. Ez üzletileg fejtörést okoz, ugyanakkor a néző mindennek az első számú haszonélvezője. A másik tanulság pedig mindenképp az, hogy meg kell tudnunk szólítani azokat a nézőket is, akik nem vagy még nem fordultak a streaming felé, hiszen a továbbiakban ők alkotják elsősorban azt a tévénézői réteget, amely minden nap az RTL-re kapcsol. Részben ezért is jött létre az úgynevezett tartalmi stream, hogy erre a kihívásra legyenek válaszaink.

- Hogy működik ez és mi a feladata?

- Kolosi Péter: Tulajdonképpen ez a testület hozza meg a tartalommal kapcsolatos döntéseket, és koordinálja is a különböző tartalmi területek (gyártás, akvizíció, kreatív stb.) működését, tekintet nélkül a műfajra vagy akár a platformra.

- Szabó Balázs: A tartalomstreamben azon szakmai vezetők körében születnek meg a döntések, akik területük legjobbjai, mint például Kotroczó Róbert és Hermann Pierre. Az újragondolt szervezeti felépítéssel ez lehetőséget ad arra, hogy Péter és én is saját hatáskörben döntsünk több területet érintő kérdés kapcsán. Ez sokkal gyorsabb működést és reagálást tesz lehetővé a lineáris és nem lineáris felületek tartalmi tervezése során.

- Bejöttek a számítások a RTL+-ra gyártott show-műsorokat tekintve? Nem hiányoztak a lineáris nézettségből?

- Kolosi Péter: Egyáltalán nem. Show-műsorként a Gyertek át! nagy sikerrel debütált a platformon, így még az idén nyáron érkezik a következő évad az RTL+-ra. De nem szeretnék megfeledkezni az On the Spotról, a Főszerepbenről vagy az Amit tudni akarszról sem, amelyek szintén megtalálták a közönségüket és beváltották a hozzájuk fűzött reményeinket.

 

Az RTL-es menedzserekkel készült interjúsorozatunk holnap érkező harmadik részéből kiderül, hogy mire számítanak a reklámpiacon, mit gondolnak a tévé profitabilitásáról és mit terveznek még erre az évre.

Marketing&Media

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...