- Hirdetés -

Karácsonykor a vígjátékok a kedvencek

|

A hagyományos ünnepi programokat, azaz a családlátogatást és a sütés-főzést maga mögé utasítva a legkedveltebb időtöltés a filmnézés a karácsonyi időszak alatt, amit többnyire szeretteinkkel töltünk – derült ki a Disney+ streamingszolgáltató friss, reprezentatív kutatásából. A legtöbben átlagosan napi 3-4 órát töltenek képernyő előtt a decemberi napokban, majd felük mindezt családi körben. A legelterjedtebb tartalomfogyasztási mód továbbra is a hagyományos tévézés, de egyre népszerűbbek a fizetett streaming szolgáltatások is, elsősorban a 20-30 év közöttiek körében. A felmérésből az is kiderült, milyen műfajokat fogyasztanak a legszívesebben ilyenkor a magyar nézők: a válaszadók kétharmadánál a vígjátékokra esik a választás.

A hideg idő és az év vége közeledtével sokan az otthon melegét részesítik előnyben a kültéri programokkal szemben, ilyenkor több idő jut a maratoni filmezésekre is. A Disney+ ­­– első karácsonyi időszaka apropóján – országos, reprezentatív felmérésben[1] vizsgálta meg a magyarok ünnepek alatti kikapcsolódási szokásait, melyből kiderült, hogy kortól és nemtől függetlenül messze a legkedveltebb szokásunk az otthoni mozizás. Második helyen a családlátogatás, vendégeskedés szerepel, míg a harmadik legnépszerűbb program a sütés-főzés, de utóbbi még mindig leginkább a nők körében. Viszonylag népszerű időtöltés még ilyenkor a játék (24%) – legyen szó társasról, kártyáról, konzolos vagy online játékokról – az olvasás (21%), illetve a passzív pihenés (18%). Érdekesség, hogy az ünnepi shoppingolásban kifáradt tömegek egyáltalán nem vágynak ilyenkor már a bevásárlóközpontokba, boltokba (1%).

Többet és inkább közösségben fogyasztunk tartalmat az ünnepek alatt

A válaszadók több mint egyharmada saját bevallása szerint átlagosan napi 3-4 órát tölt a képernyő előtt a karácsonyi időszakban, míg az év többi részében csak 1-2 órát. Még azoknak a nézőknek az aránya is megduplázódik az ünnepek alatt, akik általában naponta 1 óránál kevesebbet töltenek filmnézéssel. Bár mindenképp kirajzolódik egy növekvő tendencia, úgy tűnik, az emberek hajlamosak kozmetikázni a valóságot, ha saját maguknak kell megbecsülni ezt az időintervallumot, hiszen egy legutóbbi közönségfelmérés[2] alapján naponta átlagosan 4 óra 31 percet töltünk a tévékészülékek előtt az ünnepi időszakon kívül.

Leginkább társas programként tekintünk erre a kikapcsolódási formára, amit közösen a családdal (47%), párral (30%), ritkább esetben barátokkal (2%) töltünk. Mindössze 17% azoknak az aránya, akik egyedül filmeznek, sorozatoznak – ide tartoznak többségében a 15-19 és az 50-59 évesek.

A legelterjedtebb tartalomfogyasztási mód továbbra is a hagyományos tévézés, amit a válaszadók 60 százaléka jelölt meg, s leginkább a nők. Korosztály tekintetében elsősorban a legidősebbek választják ezt az eszközt filmezésre, őket pedig a legfiatalabbak követik (15-19 évesek). Ezután, 44%-kal a fizetős streamingszolgáltatások a legnépszerűbbek, melyeket leginkább a húszas-harmincas éveikben járók részesítik előnyben. Ez az a generáció, aki jól ismeri a streaming platformok kínálta széles, folyamatosan bővülő kínálatát, ahova klasszikus tartalmak mellett rendszeresen kerülnek fel az újdonságok is minden korosztály számára. Ezeken felül az egyéb ingyenesen elérhető online megoldások is igen kedveltek a válaszadók körében.

Leginkább a vígjátékokra esik a választás a fa alatt

Az ünnepek alatti filmválasztást elsődlegesen az aktuális hangulat határozza meg: a válaszadók 72 százaléka nyilatkozott úgy, hogy azt nézi, amihez éppen kedve támad. Ez leginkább a nőkre jellemző (76%), de a férfiaknál is ez a választás leggyakoribb motivációja. Az újdonságokra vágyók (22%) többségét a legfiatalabb korcsoport alkotja, akiktől leginkább a harmincas éveikben járók maradnak el e tekintetben. De a fiatalok a legfogékonyabbak a kiemelt ajánlásokra, népszerű filmekre és a jó kritikákat, véleményeket begyűjtött alkotásokra is.

Az is kiderült mi alapján választanak tartalmat ilyenkor a magyarok. A válaszadók 8 százaléka mindig ugyanazokat a filmeket nézi ebben az időszakban, nosztalgiázva a klasszikus alkotásokkal, illetve minden tizedik válaszadó nyilatkozott úgy, hogy nincs különleges preferenciája, a leglényegesebb szempont a választásnál, hogy karácsonyi tematikájú legyen a film.

A műfajok tekintetében az ünnepek alatt a többség a nevetésre, önfeledt kikapcsolódásra vágyik – a válaszadók kétharmadánál leginkább a vígjátékokra esik a választás, míg a második legnépszerűbb kategória ebben az időszakban nem meglepő módon a tipikus karácsonyi filmek. A megkérdezettek harmada az akció- és romantikus filmeket is a kedvencek közé sorolta, és körülbelül egyformán huszonpár százalék említette a horror, thriller, sci-fi és bűnügyi műfajokat, míg legkevésbé a reality műsorokat és a természetfilmeket nézik szívesen saját bevallásuk szerint.

A június óta hazánkban is elérhető Disney+ felületén a karácsony közeledtével számos családban terítékre kerülő Reszkessetek, betörők! vagy a Drágán add az életed! epizódjai mellett olyan premierek is elérhetőek, mint például a Willow és A Galaxis őrzői – ünnepi különkiadás.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...