Múlt héten a Sztárban sztár leszek bizonyult a legnézettebbnek a teljes lakosság és a 18-59 évesek körében. Az X-Faktor pedig a 18-49 éves célcsoportnál vezette a heti toplistát.
A két legnézettebb kereskedelmi csatorna közötti verseny hasonlóan alakult, mint egy héttel korábban. Főműsoridőben az RTL Klub bizonyult a piacvezetőnek, nemcsak a 18-49 éveseknél, hanem a 18-59 éves célcsoportnál és még a teljes lakosságnál is. A teljes napon viszont ugyanennél a hármasnál a TV2 teljesített jobban.
A komplett csatornaportfóliókat nézve a TV2 Csoport megnyert mindent a múlt héten, teljes napon, főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is, nézhetjük bárhogy az adatokat. A TV2 Csoport a legnagyobb előnyt a teljes lakosságnál és teljes napon tudta felmutatni, ebben a felosztásban 25,2 százalékos heti share-t értek el a 17,2 százalékos RTL Magyarország előtt. A legkisebb differencia pedig a 18-59 éveseknél és főműsoridőben volt, itt csak 0,8 százalékponton múlt az első hely. A TV2 Csoport 25,7 százalékos, az RTL Magyarország 24,9 százalékos közönségarányt hozott össze.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
RTL Klub | 15,3 | 15,3 | 15,2 |
TV2 | 13,8 | 14,7 | 14,3 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,9 | 12,3 | 11,3 |
RTL Klub | 9,1 | 8,6 | 8,9 |
Érdemes azt is megnézni, miként alakult a többi csatornacsoport külön versenye. Teljes napon, a teljes lakosságnál a TV2 Csoportot és az RTL Magyarországot az MTVA követte kereken 10 százalékos share-rel, utánuk kicsit leszakadva, 5,8 százalékkal következett az AMC Networks. A kereskedelmi célcsoportoknál viszont más volt a TV2 Csoport és az RTL Magyarország utáni sorrend. A 18-49 éveseknél a harmadik helyre az AMC Networks futott be, majd holtversenyben következett az MTVA és a Paramount (volt Viacom). A 18-59 éveseknél pedig az AMC Networks és az MTVA ért el ugyanolyan heti share-t, utánuk jött a Paramount, majd minimális különbséggel a Network4.
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,2 | 25,2 | 24,4 |
RTL Magyarország | 19,0 | 17,2 | 18,3 |
MTVA | 6,3 | 10,0 | 5,3 |
AMC Networks | 6,3 | 5,8 | 6,4 |
Paramount Global | 4,5 | 4,2 | 5,3 |
Network4 | 4,3 | 4,6 | 3,3 |
Antenna Entertainment Group | 4,0 | 3,1 | 3,8 |
Warner Bros. Discovery | 2,5 | 2,8 | 2,5 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 18,1% / 18,1% (17,3% / 16,8%)
Tények Plusz – 13,6% / 13,2% (12,9% / 12,6%)
Séfek séfe – 14% / 15,2% (13,1% / 13,9%)
Bezár a bazár – 7,6% / 7,9% (5,8% / 5,9%)
RTL Klub
Híradó – 18,2% / 15,5% (19,2% / 16,8%)
Fókusz – 14,9% / 14,2% (17% / 16,8%)
Keresztanyu – 15% / 14,2% (14,7% / 14,3%)
Házasodna a gazda – 15,6% / 16% (14,5% / 15%)
Ahogy a fenti adatokból látható, a napi műsorok a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél nagyjából hasonlóan teljesítettek. Ahol látványos volt a különbség az az esti hírműsorok sávja. A 18-59 éveseknél gyakorlatilag ugyanazt hozta az RTL Híradó és a Tények, viszont a 18-49 éveseknél heti átlagban a Tények 2,6 százalékpontot rávert az RTL Híradóra. A TV2-s Séfek séfe hozta a Keresztanyu szintjét, a Házasodna a gazda pedig egész szép eredménnyel búcsúzott, nem véletlen, hogy lesz belőle újabb évad.
A hétvégét felosztotta egymás között az RTL Klub és a TV2. Szombaton az X-Faktor 32,9 százalékos share-t hozott a 18-49 éveseknél. Ugyanekkor, ugyanennél a célcsoportnál a TV2 25 éves jubileumi műsora pusztán 4,9 százalékot produkált. Vasárnap este a TV2-s Sztárban sztár leszek hozott 27,9 százalékos share-t a 18-49 éveseknél, miközben az RTL-es Tehetség első látásra című műsor erejéből csak 9 százalékra futotta.
A heti műsoros toplistát nézve két produkció tudta megugrani a lélektani egymilliós nézettségi határt: a Sztárban sztár leszek, ami 1,15 millió nézőt vonzott, valamint az X-Faktor 1,06 milliós nézőszámmal. Más műsor a közelükben sem járt. A TV2 második legjobban teljesítő produkciója a vasárnapi Tények Plusz volt, ami 793 ezres nézettséggel futott. Az RTL Klub második legjobb nézőszámot hozó műsora (a teljes lakosságnál) a vasárnapi RTL Híradó volt 654 ezres nézettséggel.
A 18-59 éveseknél is nézettebbnek bizonyult a Sztárban sztár leszek, mint az X-Faktor, viszont a 18-49 éveseknél fordított volt a helyzet, az RTL-es tehetségkutató magasabb nézőszámot ért el, így a listavezető helyet foglalta el.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 606 878 | 27,0 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 573 196 | 28,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 386 348 | 19,9 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL KLUB | 312 927 | 17,2 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 300 191 | 15,6 |
TÉNYEK | TV2 | 299 396 | 18,1 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 290 894 | 21,1 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 282 883 | 15,4 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL KLUB | 257 778 | 14,7 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 253 793 | 15,4 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 1 159 911 | 26,9 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 1 068 616 | 26,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 793 835 | 20,1 |
TÉNYEK | TV2 | 734 714 | 21,1 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 654 429 | 18,7 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 622 719 | 15,7 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL KLUB | 606 722 | 17,9 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL KLUB | 521 717 | 13,7 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 509 452 | 13,8 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 501 405 | 13,6 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 461 979 | 32,9 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 433 109 | 27,9 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 247 198 | 18,8 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL KLUB | 228 935 | 17,9 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 205 578 | 16,7 |
TÉNYEK | TV2 | 196 093 | 17,6 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 191 590 | 14,8 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL KLUB | 185 068 | 15,5 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 169 652 | 18,4 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 154 232 | 14,5 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás