- Hirdetés -

Két tévéműsor ugrotta meg az egymilliós nézőszámot

|

- Hirdetés -

Múlt héten a Sztárban sztár leszek bizonyult a legnézettebbnek a teljes lakosság és a 18-59 évesek körében. Az X-Faktor pedig a 18-49 éves célcsoportnál vezette a heti toplistát.

A két legnézettebb kereskedelmi csatorna közötti verseny hasonlóan alakult, mint egy héttel korábban. Főműsoridőben az RTL Klub bizonyult a piacvezetőnek, nemcsak a 18-49 éveseknél, hanem a 18-59 éves célcsoportnál és még a teljes lakosságnál is. A teljes napon viszont ugyanennél a hármasnál a TV2 teljesített jobban.

A komplett csatornaportfóliókat nézve a TV2 Csoport megnyert mindent a múlt héten, teljes napon, főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is, nézhetjük bárhogy az adatokat. A TV2 Csoport a legnagyobb előnyt a teljes lakosságnál és teljes napon tudta felmutatni, ebben a felosztásban 25,2 százalékos heti share-t értek el a 17,2 százalékos RTL Magyarország előtt. A legkisebb differencia pedig a 18-59 éveseknél és főműsoridőben volt, itt csak 0,8 százalékponton múlt az első hely. A TV2 Csoport 25,7 százalékos, az RTL Magyarország 24,9 százalékos közönségarányt hozott össze.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
RTL Klub 15,3 15,3 15,2
TV2 13,8 14,7 14,3

 

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,9 12,3 11,3
RTL Klub 9,1 8,6 8,9

 

Érdemes azt is megnézni, miként alakult a többi csatornacsoport külön versenye. Teljes napon, a teljes lakosságnál a TV2 Csoportot és az RTL Magyarországot az MTVA követte kereken 10 százalékos share-rel, utánuk kicsit leszakadva, 5,8 százalékkal következett az AMC Networks. A kereskedelmi célcsoportoknál viszont más volt a TV2 Csoport és az RTL Magyarország utáni sorrend. A 18-49 éveseknél a harmadik helyre az AMC Networks futott be, majd holtversenyben következett az MTVA és a Paramount (volt Viacom). A 18-59 éveseknél pedig az AMC Networks és az MTVA ért el ugyanolyan heti share-t, utánuk jött a Paramount, majd minimális különbséggel a Network4.

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,2 25,2 24,4
RTL Magyarország 19,0 17,2 18,3
MTVA 6,3 10,0 5,3
AMC Networks 6,3 5,8 6,4
Paramount Global 4,5 4,2 5,3
Network4 4,3 4,6 3,3
Antenna Entertainment Group 4,0 3,1 3,8
Warner Bros. Discovery 2,5 2,8 2,5

 

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 18,1% / 18,1% (17,3% / 16,8%)
Tények Plusz – 13,6% / 13,2% (12,9% / 12,6%)
Séfek séfe – 14% / 15,2% (13,1% / 13,9%)
Bezár a bazár – 7,6% / 7,9% (5,8% / 5,9%)

RTL Klub
Híradó – 18,2% / 15,5% (19,2% / 16,8%)
Fókusz – 14,9% / 14,2% (17% / 16,8%)
Keresztanyu – 15% / 14,2% (14,7% / 14,3%)
Házasodna a gazda – 15,6% / 16% (14,5% / 15%)

Ahogy a fenti adatokból látható, a napi műsorok a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél nagyjából hasonlóan teljesítettek. Ahol látványos volt a különbség az az esti hírműsorok sávja. A 18-59 éveseknél gyakorlatilag ugyanazt hozta az RTL Híradó és a Tények, viszont a 18-49 éveseknél heti átlagban a Tények 2,6 százalékpontot rávert az RTL Híradóra. A TV2-s Séfek séfe hozta a Keresztanyu szintjét, a Házasodna a gazda pedig egész szép eredménnyel búcsúzott, nem véletlen, hogy lesz belőle újabb évad.

A hétvégét felosztotta egymás között az RTL Klub és a TV2. Szombaton az X-Faktor 32,9 százalékos share-t hozott a 18-49 éveseknél. Ugyanekkor, ugyanennél a célcsoportnál a TV2 25 éves jubileumi műsora pusztán 4,9 százalékot produkált. Vasárnap este a TV2-s Sztárban sztár leszek hozott 27,9 százalékos share-t a 18-49 éveseknél, miközben az RTL-es Tehetség első látásra című műsor erejéből csak 9 százalékra futotta.

A heti műsoros toplistát nézve két produkció tudta megugrani a lélektani egymilliós nézettségi határt: a Sztárban sztár leszek, ami 1,15 millió nézőt vonzott, valamint az X-Faktor 1,06 milliós nézőszámmal. Más műsor a közelükben sem járt. A TV2 második legjobban teljesítő produkciója a vasárnapi Tények Plusz volt, ami 793 ezres nézettséggel futott. Az RTL Klub második legjobb nézőszámot hozó műsora (a teljes lakosságnál) a vasárnapi RTL Híradó volt 654 ezres nézettséggel.

A 18-59 éveseknél is nézettebbnek bizonyult a Sztárban sztár leszek, mint az X-Faktor, viszont a 18-49 éveseknél fordított volt a helyzet, az RTL-es tehetségkutató magasabb nézőszámot ért el, így a listavezető helyet foglalta el.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 606 878 27,0
X-FAKTOR RTL KLUB 573 196 28,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 386 348 19,9
HÁZASODNA A GAZDA RTL KLUB 312 927 17,2
KERESZTANYU RTL KLUB 300 191 15,6
TÉNYEK TV2 299 396 18,1
HÍRADÓ RTL KLUB 290 894 21,1
SÉFEK SÉFE TV2 282 883 15,4
FÓKUSZ PLUSZ RTL KLUB 257 778 14,7
FÓKUSZ RTL KLUB 253 793 15,4

 

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 1 159 911 26,9
X-FAKTOR RTL KLUB 1 068 616 26,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 793 835 20,1
TÉNYEK TV2 734 714 21,1
HÍRADÓ RTL KLUB 654 429 18,7
KERESZTANYU RTL KLUB 622 719 15,7
HÁZASODNA A GAZDA RTL KLUB 606 722 17,9
FÓKUSZ PLUSZ RTL KLUB 521 717 13,7
SÉFEK SÉFE TV2 509 452 13,8
FÓKUSZ RTL KLUB 501 405 13,6

 

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL KLUB 461 979 32,9
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 433 109 27,9
TÉNYEK PLUSZ TV2 247 198 18,8
HÁZASODNA A GAZDA RTL KLUB 228 935 17,9
SÉFEK SÉFE TV2 205 578 16,7
TÉNYEK TV2 196 093 17,6
KERESZTANYU RTL KLUB 191 590 14,8
FÓKUSZ PLUSZ RTL KLUB 185 068 15,5
HÍRADÓ RTL KLUB 169 652 18,4
FÓKUSZ RTL KLUB 154 232 14,5

 

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Feltárja Budapest titkait az új podcastsorozat

A We Love Budapest több mint tíz éve tartó főváros iránti rajongása már egy ideje feszegeti a cikkek határait, ezért a csapat úgy döntött, egy új műfajban is kipróbálja magát, és podcastsorozatot készít kedvenc...

Népszerű színészekkel indul az új talkshow

Nyílt lapokkal címmel vadonatúj beszélgetős műsort tűz műsorára a Spektrum Home, amely a WMN és az Örkény Színház közös produkciójának televíziós partnere. A sorozat a színházi világnapon, március 27-én indul. A műsorban olyan elismert...

Még több szakember hagyhatja el az országot

Ma átlagosan 58 napot kell várni szakemberre Magyarországon. Egy éve még 138 nap volt a várakozási idő. Ha tovább csökken a kereslet, félő, hogy újra felerősödik a szakemberek kivándorlása. Pedig a munkadíjak már európai...

Rengeteget tévéznek a gyerekek

A gyerekek médiafogyasztása – és ezen belül a tévénézés – fontos szerepet tölt be a jövő generációjának formálásában. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából 2022 őszén készült elemzésből kiderül: bár a tévé...

Hitelből fizetjük a villanyszámlát

Az európaiak 53 százalékát ösztönzi tudatosabb fogyasztásra a megugró infláció és az energiaválság, ugyanakkor egyötödük új adósságot generált az elmúlt hat hónapban – derült ki az EOS által végzett reprezentatív kutatásból. A kutatás adatai szerint...

Gyökeresen átalakulhat az elektromos autózás

Az elektromos autók piaca rendkívül gyorsan és egyre nagyobb lendülettel fejlődik. Míg az elsőgenerációs elektromos autók hatótávolsága 150 kilométer körül volt, a gyártók ma olyan járműveken dolgoznak, amelyek egyszerre akár 1000 kilométert is képesek...

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Élőben nézhetjük a leghosszabb motoros vb-t

A hétvégén elrajtol a sporttörténelem leghosszabb - és talán legizgalmasabb - gyorsaságimotoros-világbajnoksága. A MotoGP 2023-as idénye 21 versenyhétvégét ölel fel és most először sprintfutamokat is rendeznek. A Network4 csoport platformjai, az ARENA4 és a...

Nélkülözhetetlenek a digitális készségek a Z generáció szerint

A Z generáció (18-26 évesek) tisztában van a jövőbeli karrierjükhöz szükséges digitális készségek fejlesztésének fontosságával, háromnegyedük (76%) nélkülözhetetlennek tartja az új digitális készségek elsajátítását, és szándékában áll megszerezni ezeket – derült ki a Dell...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...

Feltárja Budapest titkait az új podcastsorozat

A We Love Budapest több mint tíz éve tartó főváros iránti rajongása már egy ideje feszegeti a cikkek határait, ezért a csapat úgy döntött, egy új műfajban is kipróbálja magát, és podcastsorozatot készít kedvenc...

Népszerű színészekkel indul az új talkshow

Nyílt lapokkal címmel vadonatúj beszélgetős műsort tűz műsorára a Spektrum Home, amely a WMN és az Örkény Színház közös produkciójának televíziós partnere. A sorozat a színházi világnapon, március 27-én indul. A műsorban olyan elismert...

Még több szakember hagyhatja el az országot

Ma átlagosan 58 napot kell várni szakemberre Magyarországon. Egy éve még 138 nap volt a várakozási idő. Ha tovább csökken a kereslet, félő, hogy újra felerősödik a szakemberek kivándorlása. Pedig a munkadíjak már európai...

Rengeteget tévéznek a gyerekek

A gyerekek médiafogyasztása – és ezen belül a tévénézés – fontos szerepet tölt be a jövő generációjának formálásában. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából 2022 őszén készült elemzésből kiderül: bár a tévé...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....