A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat által kézbesített csomagok magas száma is alátámaszt. A működését nemrég az egész országra kiterjesztő futárcég a Black Friday kampány során közel 200 ezer csomagot kézbesített – többet, mint 2020 utolsó negyedévében összesen.
Bár a futárcég csak nemrég jelentette be, hogy a teljes magyar piacra kiterjeszti tevékenységét, máris kiemelkedően magas számokat produkált a Black Fridayhez és a Cyber Mondayhez kapcsolódó kiszállítások tekintetében. A kampányidőszak alatt a vállalat közel 200 ezer csomagot szállított ki megrendelői számára. Ez az eredmény a Sameday által 2020 utolsó negyedévében feldolgozott megrendelések számának négyszeresét teszi ki, tükrözve azt a kiugró növekedést, amelyet a csomagküldő piac legfrissebb szereplőjeként rövid idő alatt elért.
A vállalat nemzetközi tapasztalatait felhasználva készült fel az értékesítési szezonra és a hálózatába érkező nagyszámú megrendelésekre. A csúcsnapokon az októberi havi átlaghoz képest négyszeres növekedést tapasztaltak a megrendelt csomagok számában.
A Black Friday kampány ideje alatt ismét bebizonyosodott az Easybox csomagautomaták népszerűsége is, hiszen sokan az automatákat választották átvételi pontnak az általuk kínált biztonság, rugalmasság, közelség és kényelem miatt. A budapesti csomagok több mint felét Easybox csomagautomatába szállították, ez az átvételi mód ugyanis lehetőséget biztosít a vásárlók számára, hogy akkor vegyék át csomagjaikat, amikor az számukra a legkényelmesebb, valamint csomagjaik környezetterhelését is csökkenti. A Sameday vállalat működteti az ország legnagyobb csomagautomata hálózatát – országszerte 400 automatával –, terveik között szerepel azonban a hálózat bővítésének felgyorsítása a szolgáltatásra irányuló megnövekedett kereslet miatt.
Annak érdekében, hogy a kampány során a rendkívüli kereslet ellenére minden megrendelést teljesíteni tudjanak, az összes csomagot a vállalat vecsési központjában dolgozták fel, majd több mint 240 futár szállította ki őket a címzetteknek. A csomagok kézbesítésében – a logisztikai és adminisztratív személyzetet is beleszámolva – csaknem 400-an vettek részt. A budapesti, győri és miskolci lakosok különösen aktívak voltak a Black Friday akció során. A Sameday 250 furgonból álló flottája szállította a csomagokat ezekre a településekre, ahol a vásárlók a házhozszállítás vagy a házon kívüli csomagátvétel lehetőségét is választhatták a cég 415 Easybox csomagautomatájának egyikében.
A kézbesítés iránti megnövekedett igények kielégítésére a Sameday egész évben aktívan készült: új technológiai beruházásokkal, kézbesítési infrastruktúrájának megerősítésével és a folyamatban részt vevő munkaerő számának növelésével. Az év elejéhez képest a vállalat megduplázta erőforrásait, hogy a Black Fridayt és a közelgő karácsonyi értékesítési időszakot is kezelni tudja.
A Samedayről
A Sameday futárcég az elmúlt években a leglátványosabb növekedést könyvelhette el: 2018 és 2020 között a vállalat forgalma kilencszeresére nőtt, napjainkban a piaci szegmens egyik meghatározó szereplője Magyarországon és Romániában. Több mint 400 Easybox csomagautomatából álló hazai hálózata mellett házhozszállítást és házon kívüli csomagátvételi lehetőséget biztosít a Magyarországon és Romániában üzemeltetett közel 2700 Easybox automata egyikébe. A Sameday a régió legnagyobb csomagkézbesítő hálózatát működteti, és célja, hogy innovatív megoldásokkal emelje a csomagkézbesítés minőségét.