- Hirdetés -

Kevés a fizetés, megszűnt a munkahely – ezért váltanak pályát a magyarok

|

- Hirdetés -

Magyarországon 10-ből 7 ember váltott már pályát karrierje során, tízből négyen ráadásul több alkalommal is kerültek ilyen helyzetbe – derül ki a Profession.hu magyar munkavállalók és hazai cégek körében végzett kutatásából.

A pályaváltásban felülreprezentáltak a szakközépiskolai, technikumi, szakmunkás bizonyítvánnyal rendelkezők, míg a többszöri váltás az érettségizetteket érinti leginkább. A nemek között nincs különbség ilyen tekintetben, a pályaváltás inkább korfüggő: 40 év felett már megnő a valószínűsége, hogy – akár többször is – váltás történjen egy munkavállaló karrierjében. A többségben néhány év alatt megérik a váltás gondolata: a legtöbben 1-5 év után váltottak, de gyakori az is, hogy valaki 5-10, vagy akár 10-20 évet is eltölt korábbi szakmájában.

A pályaváltók közel fele azért vált, mert elégedetlen a fizetésével. Minden negyedik pályaváltónak megszűnt a munkahelye, és az eredeti szakmájában nem talált állást. Minden tizedik esetben pedig a koronavírus-járvány miatt leálló szektorok kényszere szülte a pályaváltást. Ugyanilyen arányban fordult elő, hogy a gyerekvállalás utáni visszatérés miatt kellett új szakma után néznie a munkavállalóknak. Minden ötödik pályaváltó pedig azért módosított irányt, mert kiégett, és úgy érezte, muszáj mást csinálnia.

A legtöbben az értékesítés, kereskedelem, gyártás, termelés, adminisztráció és irodai munka, valamint a koronavírus-járvány által leginkább sújtott szektor, a vendéglátás, idegenforgalom területéről váltottak. A pályaváltók 31 százaléka olyan határterületek felé mozdult, ami valamiben hasonlított korábbi szakmájához. A válaszadók 27 százaléka a szakképzettséget, korábbi tapasztalatot nem igénylő pozíciók között keresett új irányt. De népszerű az átképzés is: a váltók 25 százaléka munka mellett vett részt valamilyen programban. Ha valaki belevág, maga a folyamat egyébként viszonylag gyors: a válaszadók közel fele maximum fél év alatt el tudott helyezkedni új választott területén.

„Kutatásunk eredményei szerint a pályaváltók többsége nem kapott segítséget pályamódosítása vagy átképzése során, és nem is rendelkezett információval arról, hogy egyáltalán honnan igényelhetett volna támogatást. Emberi oldal kezdeményezésünkkel, melynek keretében elsőként a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkáját támogatjuk, ezen a helyzeten szeretnénk változtatni. Fontos számunkra, hogy a pályaváltás előtt állók minden szükséges információt és segítséget megkapjanak ehhez a komoly döntéshez” – mondta el Varga Balázs, a Profession.hu marketing igazgatója.

Kétharmad elégedett új szakmájával

A váltással a megkérdezettek 67 százaléka elégedett, ők úgy érzik, kihozták az adott helyzetből a legjobbat, és megfontolt döntést hoztak. Többen bánják, hogy nem tették meg ezt a lépést korábban. Sokan pályaváltás közben jöttek rá, hogy mennyire megéri időnként váltani, ezért a későbbi váltásoktól sem zárkóznak már el – adott esetben további (akár önköltséges) átképzés árán is. Azok, akik nem elégedettek, általában a döntés kényszerűségét, illetve elhamarkodottságát említették a probléma forrásaként.

A pályaváltók 93 százaléka szerint a pályaváltás, átképzés teljesen új lehetőségeket és távlatokat nyit meg. 66 százalékuk szerint a váltás hátránya azonban, hogy nincs rá garancia, hogy az ember az új szakmájával elégedettebb lesz, 60 százalék szerint pedig ez egy mentálisan megterhelő folyamat. Éppen a fentiek miatt javasolt szakemberek – például a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkaerőpiaci mentorainak – segítségét igénybe venni hozzá, hogy minél jobb döntést hozhassunk meg.

A Profession.hu új, Emberi oldal nevű kezdeményezésével a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Munkaerőpiaci Szolgáltató Központját támogatva segíti a válság miatt a karrierjükben új irányokat keresőket. Egyéni és csoportos mentorációval, szakértői előadásokkal és kézzel fogható praktikus tanácsokkal is készülnek.

„A pandémia első hullámában hoztuk létre azt az online munkapiaci mentorációs felületet, amelyen digitális formában, de mégis emberi arccal találkozhat az, aki munkapiaci válságba került, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, és annak partnerszervezetei által nyújtott, személyes munkaerőpiaci szolgáltatásának köszönhetően. A Profession.hu ezt a kezdeményezésünket indulástól felkarolta, és nagyon örülünk annak, hogy most tovább fejleszthetjük az együttműködést” – mondta el az együttműködésről Előd Ágnes, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Munkaerőpiaci Szolgáltató Központjának vezetője.

Az Emberi oldal kampány weboldalán május 3-tól megtalálható minden olyan hasznos információ és kutatási eredmény, ami segíthet a pályaváltás iránti elköteleződésben, illetve az első lépések megtételében – legyen szó akár átképzésről, akár vállalkozóvá válásról. A tájékoztató tartalmak mellett egyéni és csoportos munkaerőpiaci mentorációra is lehet jelentkezni, illetve hamarosan megnyílik a regisztráció lehetősége is a Profession.hu és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közös, június 3-án tartandó online eseményére. Az esemény végén mindenki felteheti kérdését a témában, a részvétel ingyenes, de regisztrációköteles lesz, melyet az Emberi oldal weboldalán lehet majd megtenni.

A fentiek mellett az állásportál a koronavírus által leginkább érintett szektort, az idegenforgalmat és vendéglátást külön is támogatja: jelképes összegért, 1 forintért online feladható álláshirdetésekkel segíti elő, hogy a munka nélkül maradt szakemberek és hirdetők a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban egymásra találhassanak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...

Jótékony akcióban a Sláger FM és a Sláger TV

December 13-án az Ökumenikus Segélyszervezettel karöltve Luca-napi Adománygyűjtést szervez a két csatorna azonos időben, élő adásban. Egymásnak adják majd a kilincset hazánk előadói és a 95.8 Sláger FM, valamint a Sláger TV műsorvezetői a december 13-ai...

Hatalmas problémát okoz az árfolyamingadozás

Árfolyamingadozás, szakemberhiány, költségnövekedés, infláció és anyaghiány – mindezek a tényezők együttesen a kkv-k 53 százaléka szerint jobban sújtják a hazai vállalkozások működését, mint a koronavírus járvány – derül ki a K&H kkv-k körében végzett...

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Már novemberben is megdobta a VB a sportoldalak látogatottságát

Bár a katari foci VB csak november 20-án rajtolt el, a hazai sportoldalak múlt havi látogatottsági számain már éreztette hatását – derül ki a DKT novemberre vonatkozó elemzéséből. A napi átlagos egyedi látogatószám alapján...

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....