- Hirdetés -

Kevesebb cég tervez fizetésemelést

|

Stabil foglalkoztatás jellemzi a hazai vállalkozásokat a K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményei alapján. A többségük nem tervez változtatni munkaerőlétszámán és azoknál a cégeknél, ahol ez mégis előfordulhat, inkább néhány munkatárs felvételét tervezik. A fizetést és a béren kívüli juttatásokat tekintve nem ennyire optimista a kép, ugyanis egyre kevesebb cég tervez egy éven belül fizetésemelést, illetve cafeteria juttatást nyújtani dolgozóinak.

Rég jellemezte annyira stabil foglalkoztatási szándék a kkv szektort, mint jelenleg. A magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások következő 12 hónapos várakozásairól képet adó K&H kkv bizalmi index eredményei alapján a cégek túlnyomó többsége változatlan dolgozói létszámmal tervezi a következő egy évet. 77 százalékuk

jelezte, hogy nem tervez változást a jelenlegi létszámban, azaz nem lesz sem munkaerőfelvétel, sem elbocsátás, ami még az előző negyedéves 74 százalékos aránynál is kedvezőbb. Emellett stabilan 15 százalékon maradt azoknak az aránya, ahol bővülés várható, és csupán 5 százalékuk valószínűsít leépítést, ami szintén javulás az előző negyedévi 7 százalékhoz képest. A kkv szektoron belül is a kicsik a legstabilabbak: a mikrovállalkozások 79 százaléka tervez változatlan dolgozói létszámmal, míg a kisvállalkozások esetében háromnegyedük, a középvállalkozásoknak pedig kétharmaduk mondta ezt.

Mérséklődhet a bérnövekedés

A jelenlegi bérezési szándék azonban az előző negyedévnél visszafogottabb képet mutat. A szektorban 75-ről 66 százalékra csökkent azoknak a vállalkozásoknak az aránya, akik fizetésemelést terveznek, miközben 22-ről 31 százalékra ugrottak, akik változatlan bérrel kalkulálnak idén. Ennek eredményeként a szektorban átlagosan 8 százalékos béremelésre lehet számítani, ami elmarad a 2023 utolsó negyedévi 10 százalékos tervhez képest. Ez továbbra is meghaladja a fogyasztói árak jelenlegi emelkedését, így a bérek reálértéke tovább növekedhet, azonban ennek mértéke egyre kisebb, hiszen 14 hónap csökkenés után áprilisban ismét emelkedett az infláció az előző hónaphoz viszonyítva.

A bérek szempontjából a nagyobb vállalkozásoknál dolgozók járhatnak jobban, mivel a kisvállalkozásoknak 68, a középvállalkozásoknak pedig 65 százaléka tervez fizetésemelést, miközben a legkisebbeknek csupán 59 százaléka számol ezzel.

Nem dübörög a cafeteria

A béren kívüli juttatásokat nyújtó vállalkozások aránya továbbra sem éri el a 2021-ben jellemző 50-60 százalék közötti értéket. Jelenleg 10-ből csupán 4 cég tervez a juttatási rendszerében valamilyen béren kívüli juttatással. A három leggyakoribb tervezett juttatás nem változott: továbbra is legtöbben a 13. havi fizetésben, prémiumban, jutalomban gondolkodnak (18%), amit a törvényileg előírt utazási költségtérítés (12%) és a SZÉP kártya (11%) követ.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...