- Hirdetés -

Kevesebben vesznek használt autót

|

- Hirdetés -

Évek óta dübörög a használtautó-piac, évről-évre 25-30 százalékos emelkedést mutatott a terület. A növekedés 2017 első negyedévében is folytatódott, azonban ennek mértéke jelentősen elmarad a korábbiaktól. A legnagyobb visszaesés a használt autó importban érzékelhető: már csak 7 százalékkal érkezett több kocsi a tavalyi év, hasonló időszakához képest Magyarországra.

 

Lassulni látszik a használt autó vásárlási kedv: a korábbi évek tapasztalataival szemben 2017 első negyedévének tapasztalatai alapján ugyanis az átírások és az import lendülete is csökkent. Ez utóbbi terület 2012 óta évente 30 százalékos növekedést mutatott, idén január és március között azonban csak hét százalékos gyarapodást produkált 2016-hoz képest. Ennek ellenére még mindig 34.753 gépkocsit helyeztek forgalomba hazánkban, ami továbbra is azért problémás, mert 62 százalékban tíz évnél idősebb négykerekűt választottak a vevők, s mindössze 2 százalékot tett ki az 1-5 éves kocsik aránya.

 

A hazai használt autók cseréjének lendülete is apadni látszik, bár a visszaesés nem ilyen látványos: 2015-ben még 28,2 százalékos volt a növekedés, idén már csak 11,6 százalékkal teljesítette túl a piac a 2016-os statisztikát. Így 159.777 átírást regisztráltak határon belül az illetékes hatóságok. A magyarországi vásárlások esetében az idős import kocsiknak köszönhetően 76 százalékban 2008 előtti kocsit írtak át az új tulajdonosok, s itt is 2 százalékot ért el a fiatal, legfeljebb 5 éves négykerekűek aránya

 

A kis haszonjárműveknél 2016 első negyedévéhez képest egy százalékos növekedéssel 3.499 külföldről hozott gépkocsit regisztráltak Magyarországon, a határon belül pedig emellett 20.341 átírás történt, ami 5,8 százalékos növekedés a tavalyi év első három hónapjához viszonyítva.

 

„A kilencvenes évek elején több tízezer használt autó érkezett hazánkba – jellemzően Svájcból, de a negatív tapasztalatok miatt az évtized második felére elfordultak a vásárlók ezektől a kocsiktól, s a kisebb kockázat miatt az új autók felé nyitottak. Kétezer-tizenhétben hasonló folyamat várható: az idős import autókkal kapcsolatos rengeteg rossz tapasztalat elbizonytalanította a használt autót keresőket. Ennek a következménye pedig ismét az lehet, hogy a vevők ismét az új autók felé billennek majd, amely sokkal tervezhetőbb, ráadásul jó finanszírozással még nem is drágább feltétlenül” – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

 

Frank György azt is hozzátette, hogy a legnagyobb kockázatot az idős, magasabb kategóriájú autók jelentik, hiszen a relatíve alacsony vételi ár ugyan csábító lehet, de a szerződés kötés után annyi plusz költség adódhat a szervizelésekből, hogy jobban megéri egy fiatalabb, ám valamivel drágább kocsi mellett dönteni.

 

Az import statisztikákból látszik, hogy legtöbben középkategóriás modelleket választottak, a behozott kocsik között a márkák sorrendjét a Volkswagen nyerte, mögötte az Opel, a Ford, a BMW, az Audi és a Mercedes zárt. A típusok rangsorát a Volkswagen Passat vezeti negyedév után, megelőzve az Opel Astrát, a Ford Focust, a 3-as BMW-t, a Volkswagen Golfot és az Audi A4-et.

 

A határon belüli átírások során az alsó-középkategóriás és a kisautók voltak a kedveltek, összességben az Opel, Suzuki, Volkswagen trió bizonyult a legkeresettebbnek. Legtöbben Opel Astrát és Suzuki Swiftet vettek, harmadikként a Volkswagen Golf végzett.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Listák Könyve – itt a Marketing&Media digitális különkiadása

Életemben most először írok digitális lapszámba előszót. Furcsa érzés. Pedig ugyanúgy készül, mint máskor. A laptopomon. Ez most mégis más lesz. Nem hagyományos papírváltozatban jelenik meg, hanem a Marketing&Media digitálisan lapozgatós számában. Izgatott vagyok. Türelmetlenül...

Cégvezetőket díjaztak a Bizalom Gálán

A nyolcadik Bizalom Gálán hét kategóriában osztottak ki sikeres cégvezetőknek elismerést, míg az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year trófeát Juhász Attila kapta. A Bizalmi Kör Vezetői klubja által rendezett díjátadó szinte minden díjazott...

A TikTokon is megjelent a Starbucks

Különleges kampánnyal indította el TikTok fiókját a Starbucks Magyarország. A márka az új felületen izgalmas pályázattal mutatkozik be vendégeinek, a kávézólánc keresi azokat a tartalomgyártókat, akik rajonganak az italkülönlegességeiért és ezeket kreatív ötleteikkel a...

Tovább nőtt a dollármilliomosok száma

Világméretű járvány ide, az orosz-ukrán háború következtében kialakult gazdasági nehézségek oda, tovább növekedett a high net worth individual (HNWI), azaz a hipergazdagok (akiknek a likvid, szabadon befektethető vagyona legalább 1 millió dollár) száma –...

Jövőre a Pannon Egyetem lesz az EFOTT házigazdája

Mivel az egyetem székhelye, Veszprém Európa Kulturális Fővárosa lesz jövőre, a fesztiválon is kiemelt szerepet kap a kultúra – olyan értékek mellett, mint a fenntarthatóság, a sport vagy a testi és lelki egészség. Az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A 24.hu-n mutatják be a Compact TV új dokumentumfilm-sorozatát

A sorozat hét szereplőn és hét történeten keresztül mutatja be, hogyan látják a világot a mai huszonévesek. Mind más háttérrel és életfelfogással rendelkeznek, ám sok szempontból nagyon hasonló kérdésekkel találják szembe magukat a felnőtté...

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....