- Hirdetés -

Keveset tudnak a magyarok az áruhitelekről

|

A magyarok többsége óvatos, ha nagyobb értékű háztartási gépek, szórakoztató elektronikai termékek vásárlásáról van szó: inkább összegyűjtik a készülékek árát, mintsem áruhitelt vegyenek fel. Ugyanakkor míg a spórolással türelmesek, a papírmunkával és a hitelbírálattal kapcsolatban türelmetlenek vagyunk – derül ki az Euronics friss, országos kutatásából, valamint saját dolgozói körében készített felméréséből. Az eredmények szerint az adataink kiadásától és a munkáltató bevonásától is tartunk, valószínűleg azért is, mert a többségünk nem tájékozott az áruhitelek témájában.

Országosan reprezentatív kutatás keretében mérte fel a magyar vásárlók áruhitel-felvétellel kapcsolatos attitűdjeit az Euronics. A műszaki áruházlánc a kutatás eredményeit a saját dolgozói körében végzett belső felmérésre kapott válaszokkal is összevetette. Az eredmények alapján úgy tűnik megosztott a magyar társadalom az áruhitelek kapcsán.

A magyarok fele vett már fel áruhitelt

Az Euronics kutatása szerint azon túl, hogy a magyar 15-59 éves korosztály fele még soha nem vett fel áruhitelt, honfitársaink harmada 1-2, tizede pedig 3-5 alkalommal is élt már a lehetőséggel.

A jövőbeli tervekre vonatkozó kérdésre a válaszadók 60 százaléka azt mondja, inkább spórolna a nagyobb értékű műszaki cikk vásárlása esetén, 32 százalék pedig az áruhitel és a spórolás lehetőségét is el tudja képzelni. Az Euronics szakértőinek tapasztalatai alapján a vásárlók legnagyobb félelme, hogy nem lesz minden hónapban olyan stabil bevételük, amiből fizetni tudják a részleteket, de sokan tartanak a törlesztőrészlet emelkedésétől is.

Nem az ár a döntő tényező a hitelfelvétel kapcsán

Az Euronics tapasztalatai szerint 50 000 forintnál van az a határ, ami felett a vásárlók már vesznek fel áruhitelt, a legnagyobb értékű termékeket pedig a karácsony előtti időszakban, november-decemberben vásárolják.

A kutatás eredményei alapján az áruhitel-felvétel kapcsán a legfontosabb döntő tényező az, hogy a vásárlónak mennyire sürgősen van szüksége az adott termékre. A második helyen a hitelfelvétel feltételei állnak, a harmadik helyre pedig az a szempont futott be, hogy mennyi időre lenne szükség a vételár összegének összegyűjtéséhez. A vásárlók válaszai alapján a kinézett termék ára csak e szempontok után jön számításba.

Tájékozatlanok vagyunk az áruhitelek kapcsán

Miközben a válaszadók tájékozottnak érzik magukat a hitelekkel kapcsolatban, az Euronics saját dolgozóinak tapasztalatai más képet mutatnak: az üzletvezetők szerint a sokan teljes mértékben az eladó segítségét várják, kérik. Nincsenek kevesen azok sem, akik nem tudják, hogy szükségük van-e önerőre vagy sem. Azok tábora is népes, akik nincsenek tisztában azzal, milyen jövedelem mellett igényelhető áruhitel.

Mit mondanak a számok?

Az Euronics, mely a műszaki cikkek piacán a legnagyobb áruhitel kihelyező áruházlánc, 2021-ben 16 százalékkal több áruhitelt értékesített mint 2021-ben, viszont ez a szám alatta maradt a pandémiát megelőző időszakénak. Elmondhatjuk ugyanis, hogy a Covid-időszak általánosságban negatívan befolyásolta a lakosság hitelfelvételi kedvét. Viszont az átlag hitelösszeg 2021-ben jelentősen emelkedett az elmúlt évekhez viszonyítva, megközelítve a 150 000 forintot.

Mire és milyen hitelt veszünk fel?

2021-ben a számítástechnikai eszközök, telefonok, előltöltős mosógépek, kombi hűtők és a nagyméretű televíziók voltak a leggyakrabban hitelezett termékek, 2020-hoz képest nagy növekedés volt hitel arányban a tableteknél és a szépségápolási termékek körében. Érdekesség, hogy míg 2020-ban a villany- és kombi tűzhely 6. helyen volt a hitelösszeget tekintve, addig 2021-ben ez a termékkategória lecsúszott a 10. helyre, így az elektromos beépíthető termékek megelőzték a hitelrangsorban. Ezt a trendet indokolja egyrészt a technológiai fejlődés – a szabadon álló tűzhelyek egyre kevésbé népszerűek –, a beépített háztartási eszközökre is vonatkozó állami lakásfelújítási program, illetve az általános gyártási és logisztikai nehézségek a pandémiás időszakban.

Továbbra is a 0% THM-es konstrukciók („ingyen hitel”) és az akár hosszabb futamidejű, de alacsony kamatozású hitelek a legnépszerűbbek. A klasszikus áruhitel helyett egyre többen választják a hitelkártyát és az azon nyitható részletfizetési alszámlát is.

„Kutatásunk eredményei szerint a magyar vásárlók kifejezetten óvatosak a nagyobb értékű termékek vásárlásakor. A legutóbbi válság tapasztalatai után ez részben érthető, azonban van, amikor egy áruhitel felvétele megfontolandó opció lehet – mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója. – „Mi azt szeretnénk, ha a felvett hitel nem újabb terhet róna a vásárlóra, hanem segítene a lehetőségeik kiszélesítésében. A helyzet megfelelő értékelésében tudnak segíteni tapasztalt hitelértékesítő kollégáink az üzleteinkben, akik minden részletre kiterjedő tájékoztatást nyújtanak ügyfeleinknek és segítenek a pénzintézetek ajánlatai közötti választásban.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...