- Hirdetés -

Kiderült, mennyire fenntartható a Coca-Cola

|

A Coca-Cola HBC Magyarország támogatva a vállalatcsoport 2018-ban közzétett fenntarthatósági céljait, illetve figyelembe véve az ENSZ 2030-ig tartó időszakra vonatkozó fenntarthatósági menetrendjét, mint vezető üdítőipari vállalat arra törekszik, hogy működése, a gyártás, valamint a termékek teljes ellátási lánca és életciklusa alatt a lehető legkevésbé terhelje a környezetet, maximálisan figyeljen a biodiverzitás szempontjaira, miközben munkatársai számára olyan biztonságos, stabil munkahelyet és munkahelyi közösséget teremtsen, ahol mindenki számára biztosított legyen a teljesítményen alapuló szakmai előrelépés lehetősége.

A Coca-Cola HBC csoport elköteleződését és eredményeit mutatja, hogy 2022-ben ismét az élen végzett a Dow Jones Fenntarthatósági Rangsorában (DJSI) a világ italgyártó vállalatai között. A vállalatcsoport többek közt arra tett vállalást 2025-ig, hogy a szénsavas üdítőital portfóliójának kalóriatartalmát 25%-kal csökkenti, az italpalackok 75%-ának megfelelő mennyiségű csomagolási hulladék visszagyűjtéséhez járul hozzá, a palackozó üzemek teljes energiafelhasználásának 50%-a tiszta és megújuló forrásokból származzon, a vízterhelésnek kitett régiókban működő vállalati egységekben a vízfelhasználás 20%-kal csökkenjen, valamint 1 millió fiatalt von be az #énjövőm (#YouthEmpowered) programba.

A fenti célkitűzésekhez csatlakozva a Coca-Cola HBC Magyarország 2008 óta minden évben számot ad fenntarthatósági teljesítményéről a nemzetközi szinten legelterjedtebb jelentéstételi keretrendszer, a GRI Standards „Core” alkalmazási szintje szerint. A Coca-Cola Hellenic csoport részeként kezdeményezéseikkel és lényeges témáik kezelésével több Fenntartható Fejlődési Célkitűzéshez (SDG) is hozzájárul.

2022. év eredményei

Csökkenő kalóriatartalom

A Coca-Cola HBC Magyarország portfóliójában a meglévő receptúrák átalakításával, illetve új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya 23%-ról 51,36%-ra emelkedett, az alkoholmentes italkategórián belül 2010–2021 között. Iparági szinten zajlik együttműködés a termékek cukor- és kalóriatartalmának csökkentésére vonatkozóan, amely célkitűzés összhangban van a vállalat saját vállalásaival.

Cél a Hulladékmentes Világ

A csomagolási hulladék stratégiai fontosságú környezetvédelmi téma. A megfelelő csomagolás elengedhetetlen a termékek frissessége és élelmiszerbiztonsági szempontjai miatt. A csomagolóanyagok – mind a PET palackok, mind az alumínium dobozok – esetében folyamatosan fejlesztéseket végez a vállalat, melynek alappillérei a következők: súlycsökkentés, újrahasznosított alapanyagok hasznosítása, innovatív csomagolási megoldások.

„2022-ben vállalatunk újabb mérföldkőhöz érkezett a Hulladékmentes Világ felé vezető úton: a 4-es és 6-os kiszerelésű multipack alumíniumdobozok esetében használt korábbi zsugorfóliát az innovatív KeelClip technológiával 100 százalékban újrahasznosítható kartoncsomagolásra cseréltük. Mindemellett a hazai piacon elsőként, rögzített kupakkal láttuk el az italcsomagolásokat, a vonatkozó európai uniós iparági szabályozásnak megfelelően. Az innováció nagyban támogatja a Magyarországon 2024-ben bevezetésre kerülő visszagyűjtési, betétdíjas rendszert, amelynek jogszabályi kialakításában vállalatunk oszlopos szerepet vállalt az iparági összefogásban” – emelte ki Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója.

A KeelClip technológiába történő több mint 800 millió forintos beruházással a vállalat Magyarországon éves szinten közel 230 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását.

Hulladékmentes Tisza program

A Hulladékmentes Tisza program kezdete óta (2019) a vállalat több mint 200 munkatársa nyolc akcióban vett részt, ahol a PET Kupa önkénteseivel összesen több mint 80 tonna hulladéktól szabadították meg a folyót. A rövidtávú hulladékgyűjtésen túl a hulladéktérképezéshez elindult a GPS alapú nyomkövetés, kiépült az első Kiskörei Folyómentő Központ és a műanyag hasznos másodnyersanyagként Plasztikkajak prototípusokban öltött különleges formát. A program keretében a PET Kupa szakemberei, valamint külső szakértők által fejlesztett mobil víztisztító konténer pedig a kárpátaljai víz- és hulladékgazdálkodáshoz járul majd hozzá, tiszta víz biztosításával és a hulladékszennyezés megelőzésével.

Megújuló energiaforrások a palackozó üzemekben

A fenntarthatóbb működés elérése érdekében a Coca-Cola HBC Magyarország 2022 során a magasabb energiaárak ellenére is szem előtt tartotta a környezeti szempontokat. A vállalat a megnövekedett költségek ellenére sem váltott az olcsóbb, de környezetszennyezőbb energiaforrásokra, hanem más lehetőségeket keresett. Gyártóüzemei 100%-ban zöld áramot használnak, a zalaszentgróti gyár működését hőszivattyúk is segítik, melynek köszönhetően az üzem majdnem teljes mértékben karbonsemlegesen működik. Magyarország vezető italgyártója a termelési volumen növekedése mellett is összességben 300 MWh villamosenergiát tudott megtakarítani 2022-ben.

Tényleges vízfelhasználás

A víz a gyártási folyamat elsődleges összetevője, elengedhetetlen alapanyag a termékek, valamint a termeléshez felhasznált mezőgazdasági alapanyagok előállításához. 2022-ben az 1 liter késztermékre vetített vízfelhasználási cél 1,72 liter volt, a tényleges eredmény pedig 1,69 liter lett.

#énjövőm program

A Coca-Cola HBC Magyarország 2017-ben indított, fiatalok munkaerőpiaci elhelyezkedését támogató #énjövőm programjának célja elsősorban a 16-35 év közötti fiatalok támogatása a munkaerőpiaci elhelyezkedésben. A program ingyenesen elérhető tananyagokkal, valamint kiscsoportos személyes workshopok szervezésével támogatja a résztvevőket az álláskeresés, pályaválasztás, pályaváltás vagy vállalkozásindítás területén. 2022-ig a regisztrált felhasználók száma meghaladta a 10 000 főt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...