- Hirdetés -

Kiderült, mennyire fenntartható az AVON

|

A fenntarthatóság, mint alapvető üzleti stratégia jelenik meg a világ egyik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoport, a Natura &Co vállalatcsoport tagjának, az AVON működésében, amely a bolygó és az emberiség életének támogatását egyaránt magába foglalja. Az AVON elmúlt években tett előrelépéseit, valamint a jövőre nézve meghatározott fenntarthatósági vállalásait foglalja össze a 2023-as Responsible Business Report, amely többek között információkat nyújt a munkavállalói jólét biztosításának, a minden szempontból felelős beszerzésnek és a termelés során hagyott ökológiai lábnyom minimalizálásának kihívásairól is.

Az AVON-nál a fenntarthatóság fogalma azt jelenti, hogy mindent, amit tesznek, azt két kiemelt pillér, az emberek és a bolygó jólétének szem előtt tartásával végzik. A vállalat 2030-as fenntarthatósági víziója révén, amelyet az ENSZ fenntartható fejlődési céljai inspiráltak, az AVON vállalta, hogy több ambiciózus és mérhető célt teljesít. Lássuk, melyek ezek és hol tart a vállalat ebben a folyamatban.

A bolygó védelmében tett vállalások

Bolygónk védelmének érdekében, a fenntartható működésre és az ökológiai lábnyom minimalizálására való törekvés mára beépült az AVON mindennapi üzleti modelljébe. A körforgásos elvek minden üzleti stratégiát, döntéshozatalt, termékfejlesztést és a kereskedelem minden területét átjárják, a vállalat a működésének folyamatos javulását tűzte ki céljául és a beszállítók támogatását, hogy elinduljanak ugyanezen az úton. Mindennapi működése során az AVON arra törekszik, hogy csökkentse energia- és vízfelhasználását, redukálja hulladéktermelését és növelje újrahasznosítási rátáját. Utóbbi területeken a szépségmárkának sikerült is felülmúlnia 2023-as célkitűzéseit. A berendezések tisztítási gyakorlatának folyamatos optimalizálása és hatékonyabb termelési folyamatok révén, az elmúlt egy évben, a kitűzött évi 0,5%-os csökkenés helyett, 8,2%-kal fogta vissza vízfelhasználását, valamint a kitűzött évenkénti 1%-os hulladékintenzitás mérséklés helyett, 6,3%-os csökkenést ért el, amelyet a hulladéktermelés mélyreható vizsgálatával, új szétválogatási és újrahasznosítási rendszerek kiépítésével abszolvált. Az AVON 2023-ra 97,1%-ra növelte működési újrahasznosítási arányát, és 2023-ban első alkalommal érte el a zéró szintet két telephely a hulladéklerakóba kerülő hulladék mennyiségét illetően.

Az AVON folyamatosan dolgozik azon, hogy minden terméke átlátható, nyomonkövethető és tanúsított forrásból származzon, beleértve azokat az összetevőket, amelyek szociális vagy környezetvédelmi szempontból különösen aggályosak lehetnek. Éppen ezért szerepel 2025-re tett fenntarthatósági vállalásai között a kritikus ellátási láncok, a pálmaolaj, csillám, papír, alkohol, szója és pamut teljes nyomonkövethetősége és/vagy tanúsítása. 2023-ra a vállalat működése során felhasznált papír 84%-a, a felhasznált kis mennyiségű pálmaolaj 94%-a származik olyan fenntartható forrásból, amelyek tanúsítottan megfelelnek a nemzetközi munkajogi és környezetvédelmi szabványoknak. A felelős beszerzés elvét erősíti az állatok jólétének tiszteletben tartása is, melyhez kapcsolódva, a vállalat legtöbb termékkategóriája 2023-ban elnyerte a Cruelty Free International Leaping Bunny tanusítványát, amely világszerte igazolja az AVON, valamint minden beszállítója állatkísérletmentes működését. 2024-ben várhatóan a teljes portfólió megkapja az „ugró nyuszi” védjegyet.

Az AVON 2030-ra tett környezetvédelmi vállalásainak egyik legfontosabb eleme a működéssel, a termeléssel és az értékesítéssel kapcsolatos kibocsátások csökkentése. Az AVON dekarbonizációs tervének alapja a szénlábnyom csökkentése és a globális felmelegedés 1,5°C-ra történő korlátozásának támogatása, az üvegházhatású gázkibocsátás és az energiafogyasztás csökkentésével, valamint a megújuló energiaforrások használatának növelésével. A vállalat 2030-ra az 1-es és 2-es, tehát a működéshez kapcsolódó, valamint a 3-as, azaz a csomagoláshoz, termékelőállításhoz, forgalmazáshoz, szállításhoz és marketinghez kapcsolódó CO2 kibocsátások 42%-os visszaszorítását tűzte ki céljául a 2020-as bázisévhez viszonyítva. Napjainkra az egyre fenntarthatóbb üzleti gyakorlatok révén az 1. és 2. hatókörbe tartozó kibocsátások 35%-os csökkentését realizálták. A Magyarországon forgalmazott termékeket is gyártó lengyelországi telephely 2023-as áramellátásának korszerűsítésével 1.900 tonnával csökkent a vállalat szén-dioxid-kibocsátása, míg a termelés konszolidálásával további 800 tonna szén-dioxid kibocsátást takarít meg évente. A 3. hatókörbe tartozó szén-dioxid kibocsátás 39%-kal csökkent az előző évhez képest, a 2020-as bázisévhez viszonyítva pedig 41,5%-os eredményen áll. Az AVON hatékonyabb szállítási útvonaltervezéssel, alternatív szállítási módszerek használatával, alacsonyabb termelési szintekkel, a termékportfólió módosításával, valamint a Beauty+ és a Fashion&Home termékkategóriák műanyag csomagolásának 21,6%-os csökkentésével érte el. 2023-ban a Beauty+ termékek egy híján, minden régióban PVC-mentessé váltak, és a vállalat jó úton halad afelé, hogy 2024-re teljesen PVC-mentessé váljon ez a kategória.

Habár az AVON 2023-ra elérte, hogy csomagolásainak 80,3%-a újrahasznosítható, újrafelhasználható, vagy komposztálható legyen, a vállalat 2030-as vállalásai között szerepel a csomagolások 100%-ának bevonása a körforgásos rendszerbe, valamint a termelés során használt műanyag csomagolások 50%-ának, ugyancsak a termelés során történő újrahasznosítása. Mindemellett vállalják, hogy 2030-ra a jelenlegi 90,9%-ról 95% fölé emelkedik a termékeiket alkotó biológiailag lebomló összetevők használata, valamint a nehezen lebomló összetevők, mint például a szilikonok, polimerek és kondicionálószerek helyett, öko- és bio anyagok alkalmazásával és a termékportfólió egyszerűsítésével, 2030-ra életciklus elemzéssel mérve az összes termékük ökológiai lábnyomát csökkentik.

„Az AVON-nál hiszünk abban, hogy ha prioritásként kezeljük bolygónk védelmét, jobb világot teremtünk minden ember számára, éppen ezért integráljuk a fenntarthatóságot minden üzleti tevékenységünkbe, a teljes szervezeti egységünk működésébe és a termékek életciklusának minden fázisába. Habár nagyon büszkék vagyunk arra, hogy már 2023-ra is jelentős előrelépéseket tettünk, a bolygó számára kíméletesebb termékeket, rendszereket és marketinganyagokat vezettünk be, de tudjuk, hogy még sok tennivaló áll előttünk céljaink eléréséhez” – nyilatkozta Kristof Neirynck az AVON vezérigazgatója.

Az emberek védelmében tett vállalások

Az AVON működésének minden területét áthatja az emberek jólétének támogatása, beleértve közvetlen munkavállalóit, beszállítóit, a több millió főt számláló Tanácsadói bázisát, CSR programjain keresztül pedig, minden nőt világszerte egyaránt. Törekszik arra, hogy sokszínű, méltányos, befogadó és támogató munkáltató legyen, kiáll az emberi jogokért, a nők biztonságáért és dolgozik az egészségtudatosság fejlesztéséért. Nemzetközi szinten nők millióinak biztosít kereseti lehetőséget, elősegítve fejlődésüket és önmegvalósításukat. 2023-ra világszinten sikerült megszüntetnie a megmagyarázhatatlan nemek közötti bérszakadékokat munkavállalói körében, minden országban, minden dolgozó számára biztosított a minimum 1A besorolású megélhetési bér, amely minimum 1 felnőtt személy méltóságteljes megélhetését fedezi, valamint a felsővezetői pozíciók 50%-át női munkavállalók töltik be. Az AVON jelentős hangsúlyt fektet munkavállalói önkéntes munkába való bevonására, amelyre évente három fizetett munkanapot biztosít számukra. 2023-ban munkavállalóik 36%-a végzett önkéntes munkát, de fenntarthatósági vállalásuk alapján 2025-re szeretnék ezt a számot 50%-ra emelni. A sokszínűség és a befogadás jegyében a vállalat rendszeres demográfiai felméréseket végez, hogy a lehető legjobban megismerjék munkavállalóikat. 2023-ban a válaszadó vezető beosztású dolgozók 9%-a vallotta magát alulreprezentált hátterű vagy közösségből származónak, amely arányt 2030-ra 30%-ra szeretnének emelni.

Az AVON társadalmi felelősségvállalási programjai során a nők támogatását tűzte ki céljául, és tavaly több mint 6,2 millió dollárt adományozott a jó ügyek támogatására. 1992 óta áll ki a mellrák elleni küzdelem mellett, amely égisze alatt napjainkra világszerte 180 millió nő informálását és egészségfejlesztését, valamint több mint 20 millió emlőrákszűrést finanszírozott. A nők elleni erőszak felszámolásáért tett lépéseit országos szinteken tevékenykedő, nem kormányzati szervezetek támogatásán keresztül valósítja meg, felhívja a figyelmet a nemi alapú erőszak problémájára és tájékoztatást ad a segítségkérés lehetőségeiről. 2023-as Responsible Business Reportjában az AVON vállalja ezen tevékenységek folytatását és éves szinten minimum 6,2 millió dollár ráfordítását, valamint kampányai és adományai nyomán évente legalább 1 millió nő segítését.

„Egy globális szépségmárka vezetőjeként hatalmas felelősséget érzek a társadalom jólétének és bolygónk védelmének támogatásáért. Büszkeséggel tölt el, hogy az elmúlt évek során fontos mérföldköveket értünk el a fenntartható működés érdekében, és reális, mégis jelentős erővel bíró célokat határoztunk meg, amelyekhez ötleteikkel, és elkötelezettségükkel munkavállalóink is jelentős mértékben hozzájárultak. Ígérjük, hogy nem adjuk fel a harcot és a jövőben is kitartóan dolgozunk azért, hogy az AVON-nal jobb, élhetőbb és biztonságosabb világot teremtsünk minden ember számára!” – tette hozzá az AVON vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...