- Hirdetés -

Kiderült, mennyit költenek a fesztiválozók

|

A fiatalok több mint fele szülői forrásból jár fesztiválozni évente jellemzően 1-2 alkalommal, melyeken egyenként átlagosan 39.312 forintot költenek el - derült ki a BME Egyetemi Napok szervezőinek megbízásából készült kutatásból. A kérdőívre adott több ezer válasz alapján kijelenthető, hogy a fiatalok inkább bérletet vesznek, a legfontosabb elemeknek pedig a hangulatot és a zenei kínálatot tartják egy fesztiválon. Ami a fogyasztási szokásokat illeti, az ásványvíz után a többség tömény italokat, majd bort vagy fröccsöt és sört fogyaszt. Utóbbi árát a válaszadók zöme 400-500 forint közé árazná be. Kiderült az is, az italokért a VOLT-on, a Szigeten és a Balaton Soundon kell a legtöbbet fizetni a pultokban.

Mi számít jó fesztiválnak? Melyek Magyarország top előadói és fesztiváljai az egyetemisták szerint? Mennyi kellene legyen egy sör egy fesztiválon? Ezekre és ehhez hasonló kérdésekre kerestük a választ a BME Egyetemi Napok Fesztiválkutatásában, amelynek célközönsége a magyarországi felsőoktatásban résztvevő hallgatók voltak.

Mivel a közel háromezer válszadó nagy része egyetemista, egyáltalán nem meglepő, hogy a forrásaik több mint fele a szülőktől származik, és bár viszonylag nagy volt a szórás, a legtöbben 50 és 100 ezer forint közötti összegből gazdálkodnak havonta úgy, hogy szórakozásra 31 624 forintot költenek átlagban ez idő alatt.

A konkrét fesztiválozási szokásokat tekintve elmondható, hogy a kitöltők évente 1-2 fesztiválra járnak, fele-fele arányban ugyanarra vagy más-más fesztiválra.

A BME Egyetemi Napok szervezőinek megbízásából készült kutatás résztvevői átlagosan 39 312 forintot költenek egy fesztiválon, ami közel nyolcezer forinttal több, mint amit havonta költenek átlagosan szórakozásra. Különösen érdekes ez annak tudatában, hogy a kitöltők közel kétharmada a fesztivált megelőzően otthon vagy a barátoknál fogyaszt alkoholt „alapozásként”, és a válaszadók kevesebb mint fele vásárol alkoholos italokat a fesztivál területén belül is.

Az elfogyasztott alkoholos italok mennyiségét a válaszadók 63,1 százaléka szerint teljes mértékben befolyásolja az, hogy mennyiért tudják megvásárolni a fesztiválon az adott italt. A BME Egyetemi Napok Fesztiválkutatásában arra is kíváncsiak voltak, hogy a válaszadók szerint hány forint kellene legyen a sör ára. Az átlag 636 forint volt, de a legtöbben 400-500 forint közé áraznák be azt.

A legdrágább és legolcsóbb fesztiválok

A kiterjedt kutatásban arra is keresték a választ, hogy melyik fesztiválon mennyibe kerülnek az italok. A Clientfactory 2022. nyarát átölelő, a magyarországi, nagy látogatottságú, zenei fesztiválókat kutató adatsoraiból leszűrhető, hogy a VOLT, a Balaton Sound és a Sziget nagyságrendileg egy árszinten mozog. A vizsgált fesztiválok közül ezen a hármon a legdrágább, 1850 forint 4 cl vodka, de itt kell a legtöbbet fizetni egy energiaitalért is, egész pontosan 1100 forintot.

A Campus és az Efott a jobban megfizethető kategóriába tartozik, a BME Egyetemi Napok pedig a legolcsóbb helyszínnek számít a fesztiválok körében. Utóbbi rendezvényen a folyóbor decije mindössze 300 forint, 4 cl keserű csak 800 forint, egy korsó csapolt sörért pedig 700 forintot kell fizetni, ami egy fesztiválon kifejezetten olcsónak számít 2022-ben.

Krúbi a nagy kedvenc, a BME Egyetemi Napokon voltak már a legtöbben

Jegyvásárlással kapcsolatban a fiatalok zöme biztosra megy, vagyis csak azután váltanak bérletet, napijegyet, miután bejelentették a fellépőket.

Arra a kérdésre, hogy mi a fontos a fesztiválozóknak egy adott zenei rendezvényen, a következő válaszok érkeztek: a hangulat, amelyhez szorosan kapcsolódik, hogy kik lépnek fel rajta. Emellett a biztonság kérdése, úgy személyi mint anyagi szinten fontos tényező számukra, ezt többen kifejtették a nyitott kérdéseknél is, miszerint az a jó fesztivál, ahol egyedül is jól és biztonságban érezhetik magukat.

A BME Egyetemi Napok Fesztiválkutatásában azt is megkérdezték a fiataloktól, hogy hogyan vélekednek a magyarországi fellépőkről. A legtöbb válaszadó kedvence Krúbi volt, majd Dzsúdló, Halott Pénz, Valmar, Carson Coma és Wellhello. Megfigyelhető, hogy a top 6 névből négyen az utóbbi időkben tettek szert hatalmas népszerűségre, míg a másik két zenekar több éve vezeti a magyar top fellépők listáját, ráadásul a BME Egyetemi Napok szervezőinek komoly felkészültségét biztosítja az, hogy a 6 kiemelt fellépő közül négyen részt vesznek ezen a zenei fesztiválon.

A felmérésből kiderült, hogy a legtöbben a Sziget Fesztivált ismerik, majd a BME Egyetemi Napokat, EFOTT-ot, VOLT-ot és Balaton Soundot. A kitöltők közül a legtöbben a BME Egyetemi Napokon vettek részt, ezt követően a Szigeten, az EFOTT-on, a Strand Fesztiválon és a Balaton Soundon.

A BME Egyetemi Napokról a kitöltők 99,2 százaléka hallott már, és 69 százalékuk már részt is vett rajta legalább egyszer. Visszatérő fogyasztói bázis jellemzi, hiszen akik már voltak egyszer a fesztiválon, azok 65,3 százaléka idén is tervezi, hogy ellátogat.

A kitöltők a BME Egyetemi Napok kapcsán pozitívan értékelték az ár-érték arányt, a fellépőket, a könnyű megközelíthetőséget és a legfontosabbnak természetesen azt emelték ki, hogy a barátaik is erre a fesztiválra járnak.

A jubileumi, 15. BME Egyetemi Napokat 2022. szeptember 13 – 15. között rendezik meg. Budapest legnagyobb hallgatói fesztiválján 3 nap alatt 5 színpadon több mint 50 fellépő szórakoztatja majd a közönséget. A fesztivál szülinapi kiadására sikerült elhozni azokat a top előadókat, akik a kutatásban is az első helyeken szerepelnek, így fellép Krúbi, Carson Coma és Valmar is, mellettük pedig a Follow the Flow és Azahriah erősíti a line upot. A teljes programbontás az egyeteminapok.hu oldalon lesz elérhető.

A fesztivál rengeteg újítással készült, idén kedvezményes bérleteket biztosított nem csak a diákoknak de a pedagógusok és BME dolgozói számára. A környezet megóvása jegyében és a fesztivál terület könnyebb megközelítése érdekében idén roller és kerékpártárolóval is készülnek a rendezvényszervezők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...