- Hirdetés -

Kisáruszállítók is keresik az elektromos járműveket

|

- Hirdetés -

Közel 80 százalékkal többen teszteltek idén elektromos kisáruszállító járműveket az előző évhez képest a Wallis Automotive Europe adatai szerint. Számos szállítmányozó cég és vállalkozó 2022-re részben vagy teljes mértékben villanyautókra kívánja cserélni haszongépjárműveit. A személyre szabott, adatvezérelt logisztikai megoldásokat kínáló DoDo a nagyvárosi kiszállítások fenntarthatóságának további javítása érdekében kezdte meg elektromos áruszállító autók tesztelését.

A következő év fordulópontot hozhat a kisáruszállítási célokat szolgáló hazai járműpark összetételében. Erre utal, hogy látványosan, közel négyötödével megnőtt idén az elektromos áruszállító autók tesztelése iránti érdeklődés a gépjármű-nagykereskedelemmel foglalkozó Wallis Automotive Europe statisztikái alapján. A pozitív trend okai összetettek. Egyrészt évről évre fontosabbá válnak a szállítmányozó cégek számára is a fenntarthatósági szempontok. A károsanyag-kibocsátás visszaszorítása a nagyvárosokban kiemelt elvárást jelent, ezért elsőként a kisáruszállítással foglalkozó társaságok kezdték meg Magyarországon is széles körben a zéróemissziós járművek kipróbálását. A szállítmányozás ökolábnyomának csökkentése iránti igény fokozódását jól mutatja, hogy Hollandiában például már több település bejelentette a hagyományos, belsőégésű motorral rendelkező tehergépkocsik kitiltását egyes területekről. Az üzemanyagárak emelkedése is hozzájárul az elektromos haszonjárművek iránti kereslet növekedéséhez, hiszen ennek nyomán ezek üzemeltetése hosszabb távon egyre inkább költséghatékony megoldást jelent. Ösztönzőleg hat a kereslet növekedésére emellett a piacon elérhető elektromos szállítójárművek hatótávolságának növekedése is: már elérhető olyan modell a hazai vállalkozások számára is, amely egy töltéssel akár 330 kilométer megtételére képes, s akár 48 perc alatt újratölthető.

A járványhelyzet következtében jelentősen fellendülő e-kereskedelem hatására a kiszállítások iránti igény is jelentősen megnőtt, a DoDo saját adatai szerint például a koronavírus harmadik hulláma idején Magyarországon megduplázódott a házhoz rendelések száma. Ez számos futárcég számára a járműflotta bővítését teszi szükségessé, s az új gépkocsik beszerzésének tervezésekor egyre többen veszik fontolóra az elektromos szállítóautók beszerzését.

A zöld szempontokat a kezdetektől kiemelt prioritásként kezelő DoDo számos olyan innovatív megoldással járult hozzá az áruszállítás zöld megújításához, amelyeknek köszönhetően számottevő mértékben csökkenthető a házhoz szállítások környezeti hatása. Ehhez a cseh startup olyan adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló platformot fejlesztett, amely egyaránt lehetővé teszi az aktuális forgalmi adatok figyelembevételét és a különböző szállítási feladatok összehangolását. Így megelőzhetővé váltak a feleslegesen, sok esetben több futár által párhuzamosan megtett utak. Ez nemcsak a környezetterhelés de a kiszállítási idő csökkentéséhez is hozzájárul. „A környezetbarát logisztika irányába tett következő fontos lépést az elektromos szállítójárművek alkalmazása jelenti. Ezért döntöttünk úgy, hogy a zéróemissziós Opel Vivaro-e elektromos áruszállítóját tesztelve tervezzük meg járműflottánk frissítését és további bővítését” – mondta el Sáfár Károly, a DoDo magyarországi képviselője.

A „Nemzetközi Év Haszonjárműve 2021“ díjat elnyerő Opel Vivaro-e tesztelése során kiderült, hogy a szállítási feladatok ellátásának üzemanyagköltsége az elektromos átállással a hagyományos járművekhez képest mindössze a negyedére szorítható vissza. A nagyjából 350-400 kilogrammnyi rakományt szállító* járművek fogyasztása a teszt során átlagosan 24 kilowattóra volt 100 km-en.

Az elektromos szállítójárművek használatának leglátványosabb pozitív hatása természetesen a károsanyag-kibocsátás visszaszorításában, vagyis a környezetvédelmi szempontok érvényesítésében mutatkozik meg. A belsőégésű motorral rendelkező autókat elektromosra cserélve napi 200 km megtétele esetén járművenként havonta akár 1,1 tonnával csökkenthető a károsanyag-kibocsátás. Az átállás egy akkora, 80 gépkocsiból álló flotta esetén, mint amekkorával a DoDo Magyarországon rendelkezik, havi 88 tonnával csökkentheti a szállítmányozással járó CO2-emissziót.

*Az Opel Vivaro-e maximális terhelhetősége 925 kg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megugrott az új gépjárműértékesítés az AutoWallisnál

Az előrejelzésnek megfelelően jól teljesített az AutoWallis értékesítése az év első három negyedévében, a tavaly lezárt tranzakciók mellett az organikus növekedésnek is köszönhetően. A Nagykereskedelmi üzletág az év első felében tapasztalt növekedési ütemnél is...

Egyszerű módszerrel kivédhetők a kibertámadások

Az államokhoz köthető összes kibertámadás több mint felét, 58 százalékát Oroszországból hajtották végre az elmúlt évben – ez derül ki a Microsoft legfrissebb, éves Digital Defense Report jelentéséből. A legtöbb kibertámadást azonban nem az...

Díjat nyert a Radnóti Színház

A Design Management Díj történetében először díjaztak hazai színházat. A Radnóti életében a designmenedzsment nem innovatív termékeket és közvetlenül mérhető sikereket jelent, hanem egy több év alatt tudatosan megkonstruált, a design tekintetében az alapoktól...

Tovább keresik Az Év Honlapját

Meghosszabbított nevezési határidővel 2021. november 8. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, az idén 20 éves ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A legjobb honlapokat, applikációkat, rendezvény oldalakat, blockchain, digitális marketing- és technológiai...

Váratlanul lemondott az NMHH elnöke

Váratlan döntést hozott Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke, jóval mandátuma lejárta előtt lemondott pozíciójáról. Utódja Koltay András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora lehet. Karas Monika kinevezése 2022. augusztus 18-ig...

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, hogyan fizetnek a fiatalok

Általában kevesebb, mint a megkérdezett fiatalok fele alkalmazza a legújabb fizetési megoldásokat – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az okostelefonos érintéses alternatívát csak 26 százalékuk használja rendszeresen, a QR-kódos fizetést pedig 16 százalékuk....

Megugrott az új gépjárműértékesítés az AutoWallisnál

Az előrejelzésnek megfelelően jól teljesített az AutoWallis értékesítése az év első három negyedévében, a tavaly lezárt tranzakciók mellett az organikus növekedésnek is köszönhetően. A Nagykereskedelmi üzletág az év első felében tapasztalt növekedési ütemnél is...

Egyszerű módszerrel kivédhetők a kibertámadások

Az államokhoz köthető összes kibertámadás több mint felét, 58 százalékát Oroszországból hajtották végre az elmúlt évben – ez derül ki a Microsoft legfrissebb, éves Digital Defense Report jelentéséből. A legtöbb kibertámadást azonban nem az...

Díjat nyert a Radnóti Színház

A Design Management Díj történetében először díjaztak hazai színházat. A Radnóti életében a designmenedzsment nem innovatív termékeket és közvetlenül mérhető sikereket jelent, hanem egy több év alatt tudatosan megkonstruált, a design tekintetében az alapoktól...

Tovább keresik Az Év Honlapját

Meghosszabbított nevezési határidővel 2021. november 8. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, az idén 20 éves ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A legjobb honlapokat, applikációkat, rendezvény oldalakat, blockchain, digitális marketing- és technológiai...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA