- Hirdetés -

Klímavédelmi akcióban a Mars

|

A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója új tervet jelentett be a klímaváltozás megfékezésére. A #PledgeForPlanet kezdeményezés részeként a vállalat tovább csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását a párizsi klímaegyezménnyel összhangban – annak érdekében, hogy a globális felmelegedés a meghatározott 1,5 °C-os határértéken belül maradjon.

A most bejelentett kezdeményezés része a Mars folyamatban lévő, egy évtizede közzétett tervének, mely szerint 2040-ig 100%-ban megújuló energiákat használ fel a működéséhez. Ma a Mars által felhasznált áram több mint fele származik megújuló energiaforrásból – az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Mexikóban és hamarosan Ausztráliában ez az arány pedig már 100%. A Mars nagy szerepet tulajdonít a vállalatoknak a klímaváltozás hatásainak megfékezésében, és a #PledgeForPlanet kezdeményezéssel azt is elismeri, hogy sokkal gyorsabban és többet kell tennünk ahhoz, hogy mindannyiunk számára egészséges feltételeket teremthessünk bolygónkon.

A kezdeményezés részeként a Mars nem csupán a vállalaton belül gyorsítaná fel a klímaváltozás elleni harcot, hanem Munkatársai, beszállítói és a teljes lakosság mozgósítását is tervezi a bolygó közös védelme és a klímaváltozás megfékezése érdekében.

“A klímaváltozás valós veszélyt jelent a társadalmunkra. Vállalatként mi már érezzük ennek a hatását, például az ellátási láncunkban lévő, nyersanyagaink nagy részét szolgáltató kistermelőkön keresztül, akiknek ez a megélhetését fenyegeti” – mondta Grant F. Reid, a Mars ügyvezető igazgatója.

“Az ellátási láncunk rugalmasságát és fenntartható voltát, valamint a velünk dolgozó termelők jövőjére leselkedő veszélyt kiemelten kezeljük. Ugyanakkor, mint egy olyan családi vállalkozás, amely generációkban gondolkodik, és pozitív változást kíván előidézni a világban, a felelősségünk és terveink túlmutatnak a kockázatcsökkentésen. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy minden tőlünk telhetőt megtegyünk a bolygó jólétéért” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.

Az új kezdeményezés a Mars korábban bejelentett 1 milliárd dolláros befektetését, a Sustainable in a Generation Plan-et követi, amelynek célja, hogy felgyorsítsa a globális fenyegetések elleni fellépéseket azáltal, hogy saját működésén túl a tágabb ellátási láncának működését is vizsgálja. A terv értelmében a Mars 2025-re 27%-kal, 2050-re pedig további 67%-kal csökkentené értékláncának ÜHG kibocsátását.

“A Fenntartható Fejlődési Célokkal összhangban ambiciózus terveink vannak működésünk megváltoztatására. Emellett nagy hatással van ránk a mielőbbi intézkedéseket sürgető fiatal generáció, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy mindenkinek részt kell vállalnia a klímaváltozás elleni harcban. A #PledgeForPlanet kezdeményezésünkkel mindenkit olyan egyszerű, mindennapi lépésekre biztatunk, amelyeket bárki könnyedén megtehet annak érdekében, hogy egy jobb holnapot teremtsünk.”

A Mars új kezdeményezése a vállalatok, a kormányok és a világ lakóinak közös felelősségére hívja fel a figyelmet, és arra sürgeti őket, hogy együtt lépjenek fel a klímaváltozás ellen.

A falfestmény, amelyet az elismert művész, Steven Harrington tervezett, azt mutatja be, milyen lenne a bolygó, ha mindannyian lépéseket a bolygó hőmérsékletének 1,5°C-os melegedése ellen. A falfestmény New York-I Klímahét ideje alatt a Bryant Park-ban lesz megtekinthető, majd az M&M’s World Times Square-re kerül.

Harrington, aki korábban már számos nagyvállalattal dolgozott együtt klímafellépésre és párbeszédre ösztönző művészeti alkotásokon, a következőket nyilatkozta: “A klímaváltozás kapcsán az ember könnyen érezheti tehetetlennek magát, de ennek nem kell így lennie. Ha mindannyian rászánjuk magunkat arra, hogy lépéseket tegyünk ellene – legyenek azok kicsik, vagy nagyok – akkor együtt hatalmas változást idézhetünk elő. A #PledgeForPlanet falfestményem célja, hogy arra inspirálja az embereket, hogy a klímaváltozáson gondolkodjanak, és hogy lássák: ha mindannyian összefogunk, van remény a bolygónk számára.”

Az ENSZ ActNow klímakampányából és a klímaaktivizmus élén járó fiatalokból inspirálódva, a #PledgeForPlanet egyéni lépésekre bátorít annak érdekében, hogy megvédjük a bolygót, és biztosíthassuk az egészséget és a jólétet a jövő generációi számára is. Az ActNow klímakampány egy interaktív eszköz, az ún. ActNow bot segítségével késztet mindenkit arra, hogy többet tudjon meg arról, hogyan csökkentheti az ökológiai lábnyomát – olyan lépéseken keresztül, mint kevesebb autózás, helyi és szezonális termények vásárlása, és 5 perces tusolás. A Mars az ActNow botot világszerte elérhetővé tette Munkatársai számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...