- Hirdetés -

Közeleg a nagy fordulat, előz a streaming

|

- Hirdetés -

Pár éven belül többet költhetnek streaming videószolgáltatásokra az amerikaiak, mint tévéelőfizetésre – derül ki a Strategy Analytics prognózisából. Az előrejelzés szerint az előzés már 2024-ben megtörténhet.

A streaming videószolgáltatások előretörését jelentősen felgyorsította a COVID-járvány, ami hozzájárult ahhoz, hogy a vártnál jóval gyorsabban nőtt például a Disney+ előfizetők száma, de a Netflix is komoly fejlődést tudott felmutatni az elmúlt egy évben. Emellett sorra indultak el az előfizetésből, vagy reklámokból finanszírozott igény szerinti videószolgáltatások is és a folyamatnak még messze nincs vége, hiszen a tévétársaságok közül is egyre többen lépnek be erre a piacra.

A Strategy Analytics friss prognózisa szerint a folyamat pár éven belül arra a szintre juthat, hogy a streaming szolgáltatásokra többek költenek majd az amerikai fogyasztók, mint TV előfizetésre. A kutatócég szerint a múlt évben az Egyesült Államokban 90,7 milliárd dollárt fordított TV előfizetésekre, ez 8 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest. Az előrejelzés szerint 2024-re tovább csökken ez az összeg és már csak 74,5 milliárd dollár lesz.

Ezzel párhuzamosan dinamikusan nő a streaming megoldásokra szánt összeg. Tavaly 34 százalékos bővülést mértek ebben a szegmensben, a piac mérete pedig 39,5 milliárd dollár volt az Egyesült Államokban. Három év múlva, 2024-ben pedig már majdnem kétszer ekkora lesz az amerikai fogyasztók által streaming videószolgáltatásokra fordított összeg, 76,3 milliárd dolláros költéssel lehet akkor számolni.

Az előrejelzés készítői szerint 2026-ben a tévéelőfizetések részesedése a videó és tévészolgáltatásokra fordított összegből 40 százalék lesz, miközben tíz évvel ezelőtt még 81 százalékos piaci részesedéssel bírt ez a szegmens.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -