Közös fejlesztés, helyi aktiválás – interjú Juhász Péter Tiborral

Tömeges, mégis perszonalizált digitális marketing lehet a hatékony megoldás a sokszínű közönség elérésére – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Juhász Péter Tibor, a Magyar Telekom marketingkommunikációs vezetője, az idei Marketing Masters egyik előadója. A szakember kedvenc területe a tartalommarketing és beszélt arról is, hogy mi jelenti számára a legnagyobb kihívást, illetve miből meríthetnek erőt a marketingesek.

 

– Évek óta nagyon jól szerepel a Cannes-i reklámfesztiválon a Deutsche Telekom és a díjazott kampányokban a magyar szakemberek is komoly szerepet játszanak. Mikor jöhet el az az idő, hogy Magyar Telekom hoz el egy díjat magyar ügynökséggel együttműködve?

 

– Szerintem inkább arra kell törekednünk, hogy legyen minél több sikeres nemzetközi kampány, amiben mi magyarok is aktívan részt veszünk, de élvezzük a központi erőforrások adta lehetőségeket. Közös fejlesztés, helyi aktiválás lehet a jó modell.

 

– A digitális megoldásoknak, új technológiáknak köszönhetően hatalmas változások vannak a marketingpiacon is. A Telekom milyen eszközökkel tudja a leghatékonyabban elérni a nagyon sokszínű célközönségét?

 

– Erre a kérdésre nagyon röviden a tömeges, mégis perszonalizált digitális marketing a válasz. Kicsit hosszabban pedig csak közhelynek hangzó, de nagyon aktuális buzzwordöket tudnék puffogtatni. Hosszan meg nincs lehetőség itt válaszolni.

 

– Melyik a kedvenc marketing területed?

 

– Egyértelműen a contentmarketing.

 

– Mi jelenti a legnagyobb kihívást számodra a marketingben?

 

– Elfogadni azt, hogy nem tudok naprakész lenni. Képtelenség begyűjteni, szortírozni és elsajátítani a feldolgozhatatlan mennyiségű új tudást, ami keletkezik a szakmában naponta. Próbálkozni lehet.

 

– Milyen marketing aktivitásotokra vagy a legbüszkébb az elmúlt egy évből?

 

– Ha szabad, mondok inkább hármat. Az új mobilportfólió bevezetése, ami végül is egy egyszerű termékbevezető kampány, de az Isobar segítségével sikerült újszerűen megközelíteni a témát, és így minden célkitűzést túlteljesített. „Miattad.” Szeptemberben vezettük be a fiataloknak szóló Magenta 1 ajánlatot a Mitoval. Tartalom oldalról fogtuk meg a témát. Szakítottunk minden hagyományos kreatív fejlesztési és média tervezési gyakorlattal. Pont egy éve ért véget a sportkampányunk. A DDB javaslatára minden egy közösségi aktivitásra épült. Az egész országot megmozgattuk a valaha volt talán legsikeresebb magyar social aktivitással. Az emberek 10 százaléka dobbantotta meg a focistáknál és olimpikonoknál lévő szívet, miközben a márka megítélése sokat javult.

 

– Mit tanácsolnál a többi marketing döntéshozónak, hogyan kezeljék a kihívásokat?

 

– Töltsenek sok időt a családjukkal és a barátaikkal. Abból mindig lehet meríteni.

 

– Véleményed szerint miért érdemes eljönni a Marketing Masters-re, illetve az Országos Marketing Konferenciára?

 

– Még nem voltam, úgyhogy nem tudom, érdemes-e elmenni. De nagyon kíváncsi vagyok. Arra törekszem, hogy az én előadásom érdekes és hasznos legyen.

 

Az Országos Marketing Konferencia (november 15-17.) második napján ismét megrendezi a Marketing&Media magazin és a Magyar Marketing Szövetség a Marketing Masters konferenciát. Az érdeklődők 25 perces előadásokat hallgathatnak meg a legújabb marketingkommunikációs trendekről, valamint érdekes és friss esettanulmányokat ismerhetnek meg, az előadók között pedig ott lesz Juhász Péter Tibor is. A 28. Országos Marketing Konferenciát a Park Inn by Radisson Budapestben rendezik meg, regisztrálni itt lehet az eseményre.