- Hirdetés -

Közösségi gazdaság: így alakulhat a jövő

|

- Hirdetés -

A bizalom és a hírnév biztosítása, a felhasználói élmény fokozása és az értékteremtés kulcsfontosságú tényezők a közösségi gazdaság fejlődésében – derül ki a Mastercard kutatásából. A sharing economy területén tapasztalható fejlődés alapjaiban változtatja meg az iparági folyamatokat.

 

A Mastercard a Money20/20 Europe konferencián mutatta be új fehér könyvét, amely a közösségi gazdaság (más szóval: megosztás alapú gazdaság, sharing economy) jövőbeli lehetőségeivel és kihívásaival foglalkozik. A kiadvány a Mastercard és a Future Agenda közös kutatásának megállapításain alapszik.

 

A „Közösségi gazdaság: a növekedés lehetőségei” című fehér könyv azt a társadalmi-gazdasági ökoszisztémát vizsgálja, amelyben a felhasználók megosztják embertársaikkal a szállásukat, az autójukat, a közösségen belül adnak, vesznek vagy kölcsönöznek termékeket, érnek el szolgáltatásokat.

 

„Rendkívüli mértékű fejlődést tapasztalhatunk a közösségi gazdaságban, amely új tapasztalatot jelent a felhasználóknak és alapjaiban változtatja meg az iparági folyamatokat” – mondta Mark Barnett, a Mastercard Egyesült Királyságért és Írországért felelős igazgatója. „A Mastercard jelentése azért készült, hogy segítsen megérteni napjaink kihívásait és lehetőségeit, így jobban kihasználható legyen az a potenciál, ami ebben a gyorsan fejlődő jelenségben rejlik. A kiadvány nem csak kitér a jövőben várható kihívásokra, hanem kézzelfogható megoldásokat is kínál ezekre, és fényt derít a közösségi gazdaság jövőjére.”

 

A tanulmány három olyan, egymással összefüggő témát azonosított, amelynek változásai hatással lesznek a közösségi gazdaságra.

 

 

1. Növekvő bizalom és átláthatóság

 

A közösségi gazdaságnak lételeme a bizalom, ami tovább erősödhet, ahogy a szektor bővül és az emberek egyre jobban hozzászoknak az így elérhető termékekhez és szolgáltatásokhoz.

 

Valós bizalom azonban csak akkor érhető el, ha a technológia és a szabályozás is fejlődik, és kifinomultabbá válnak azok a rendszerek, amelyek a szolgáltatást nyújtók és igénybevevők értékelésére szolgálnak. Ahogy a társadalom igazodik a kereskedelem új modelljeihez, a szabályozásnak át kell váltania a mostani reaktív módból proaktívba, hogy meg tudja védeni a fogyasztókat, a szolgáltatókat és a kereskedelmi platformokat is. Ez egyben egy szociális hálót is biztosít majd, és értéket teremt a folyamat minden résztvevője számára.

 

 

2. Fokozott vásárlói élmény

 

A közösségi gazdaság fejlődésének egy másik fontos eleme a még jobb felhasználói élmény biztosítása. A vezetőknek erre kell fókuszálniuk, így tudják elkötelezni vásárlóikat, így fejlődhetnek, érvényesülhetnek igazán a jövőben.

 

Ahhoz, hogy ez a fokozott vásárlói élmény létrejöhessen, a kereskedést szolgáló felületeknek meg kell szólítaniuk a tömegeket (lehetőséget adva a felhasználói visszajelzésre is), zökkenőmentes, biztonságos tranzakciót kell biztosítaniuk, és kiemelt figyelemmel kell kezelniük a személyes adatokat. Fontos továbbá, hogy a fogyasztók saját adataik felett még nagyobb kontrollt gyakorolhassanak. A technológiai fejlődés dacára soha sem szabad szem elől téveszteni az emberi tényezőt ezekben a folyamatokban.

 

 

3. Értékekhez való hozzáférés

 

A közösségi gazdasághoz való hozzáférés egyre több módon valósulhat meg, így növekszik a hozzáadott érték is mind a fogyasztók, mind a szervezetek számára. Ezt a folyamatot a technológia is ösztönzi, nagyobb kihasználtságot és kisebb költségeket eredményezve.

 

Példa lehet erre a Blockchain, a Dolgok Internete (Internet of Things) és a Mesterséges Intelligencia. Ha ezek előnyeit teljes mértékben kihasználjuk, láthatjuk, ahogy a felhasználók és az eszközök kapcsolatából létrejövő hálózatok növekedésével párhuzamosan a megosztási lehetőségek, és a hozzáférés nyújtotta előnyök is bővülnek.

 

 

A Mastercard jelentése azzal a megállapítással zárul, hogy a bizalom és a hírnév biztosítása, a felhasználói élmény fokozása és az értékteremtés mind kulcsfontosságú tényezők a közösségi gazdaság fejlődésében.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb díjat nyert a FleishmanHillard Café

Győzelmet aratott a FleishmanHillard Café projektje, a Liszt Ferenc Kamarazenekar teljes megújulását támogató integrált kampánya az Eventiada IPRA Awardon legjobb intézményi arculat kategóriában. A szakmai zsűri emellett a verseny különdíját is ennek a projektnek...

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA