- Hirdetés -

Egyéves az Invitech Solutions

|

- Hirdetés -

Az Invitel Csoport tavaly július elejével indította útjára a húsz év tapasztalataira építő új társaságot.

 

Egy év nagyon hosszú idő az informatika világában, és egyben elegendő is volt arra, hogy kiderüljön, helyes döntés volt az Invitel Csoport részéről, amikor a korábbi vállalati és nagykereskedelmi üzletágának alapjain, tavaly július 1-vel létrehozta az Invitech Solutions-t. Mára elmondható, hogy az eredmények visszaigazolták a várakozásokat. Az időközben tulajdonosváltáson is átesett Invitel Csoport több mint hatezer üzleti ügyfelet kiszolgáló leányvállalata számvetést készített működésének első évéről, amelyben a piaci trendekre is kitért.

 

A távközlés és az informatika rohamosan fejlődő világában tevékenykedő, több mint húszéves múltra visszatekintő Invitel Csoport az elmúlt években jelentős átalakításokat hajtott végre működésében és szervezeti felépítésében egyaránt. A stratégiai lépések célja egyrészt a gyorsan fejlődő technológiai lehetőségek minél hatékonyabb kihasználása, másrészt a szintén látványosan átalakuló ügyféligények még erősebb középpontba állítása volt. Az Invitech Solutions a tavalyi esztendőben fél év alatt, tehát júliusi alapításától év végéig 11,3 milliárd forintos árbevételt ért el.

 

„Napjainkban az üzleti világban is egyre inkább összemosódnak az informatika és a távközlés határai, emellett a vállalatok IT-igényei egyre komplexebbé válnak. Drasztikusan növekszik az ügyfelek által generált adatforgalom és ezzel együtt az igényelt sávszélesség is. Eközben mind komolyabb kihívást jelent az informatikai biztonság megvalósítása és fenntartása egy vállalat számára, amit tovább nehezít, hogy összességében is egyre bonyolultabb feladatot jelent számukra saját erőforrásból biztosítani a szükséges informatikus szakembergárdát. Az ilyen trendek miatt is jut mind több cég arra a következtetésre, hogy költséghatékonyabb, ha az infokommunikációs feladatokat kiszervezik, és komplex megoldások keretében egy kézből, szolgáltatás formájában veszik inkább igénybe azokat” – összegezte a piaci trendeket Javorniczky Áron, az Invitech Solutions operatív vezetője, aki néhány hete az Invitel Csoport technológiai és fejlesztési feladataiért is felel. „Ezeket a trendeket ugyanakkor szolgáltatóként nem elég lekövetni, hanem látni kell előre, és olyan módon kell átalakítani működésünket, kompetenciáinkat, hogy az elvárásokkal lépést tudjunk tartani, hatni tudjunk a piacra. Pontosan ezért hoztuk létre egy évvel ezelőtt az Invitech Solutions-t, és az eltelt idő igazolta, hogy jókor, jó irányba léptünk. Azonban ismerve a környezetet, amelyben működünk, nem állhatunk meg. Ezért a közeljövőben ismét számos új szolgáltatással, fejlesztési elképzeléssel és új megoldásokkal jelentkezünk, hogy ne csak lépést tartsunk az informatika világa által diktált tempóval, de ügyfeleink elsők között adaptálhassák azokat” – fogalmazott a cégvezető.

 

Az újonnan létrejött társaság kiváló infrastrukturális háttérrel indult anyavállalatának köszönhetően: országosan több mint 9000 kilométer optikai és azt kiegészítő rádiós gerinchálózattal, négy adatközponttal és 11 határkilépőponttal rendelkezik. A szolgáltató Magyarország száz legnagyobb településén és a TOP 500 vállalat szinte összes telephelyén saját hálózattal van jelen. Az Invitech Solutions üzleti távközlési szolgáltatóként és – az árbevételének negyedét kitevő – integrált IT-megoldásszállítóként, több mint ötszáz fős, magasan képzett szakembergárdára építhet.

 

A társaság még a tavalyi évben megkezdte vezető adatközpontjának, a „DC10” elnevezésű létesítményének jelentős mértékű, több mint nettó 1000 négyzetméterrel történő bővítését az erősödő ügyféligények miatt. Folyamatosan fejleszti a klasszikus, üzleti telefonos funkciókat megújító VoIP-alapú IP-Center szolgáltatását, amely a mindinkább terjedő egységes kommunikáció (UC – unified communications) első lépése egyben az azt használó vállalatoknál, továbbá nagyvállalati Call és Contact Center képességei is jelentősen bővültek. Az Invitech Solutions a növekvő vállalati és intézményi fenyegetettségre reagálva Intelligens Biztonsági Szolgáltatások néven újszerű IT-security megoldásokat fejlesztett ki, amelyek a társaság infrastrukturális adottságaira építve egyaránt képesek az ügyfelek hálózati, szerveroldali és végponti védelmének biztosítására is. Az ilyen innovatív megoldásokat a szintén újonnan létrehozott 7/24-ben elérhető, magasan képzett szakemberekkel rendelkező Operation Center-ből távmenedzselik, de a társaság szerteágazó hálózatának üzemfelügyeletét is innen látják el. Az Invitech Solutions saját ügyfeleinek egyedi igényeire szabható, rugalmas felhasználói felületet vezetett be, amelyen keresztül a cégek az általuk igénybe vett komplex szolgáltatások szinte minden elemét nyomon követhetik.

 

Az Invitel Csoport hagyományosan a hazai távközlési nagykereskedelmi piac egyik meghatározó szereplője, az újonnan alakult Invitech Solutions nemzetközi téren is elismert regionális szolgáltatóvá nőtte ki magát. A cég integrált megoldásokat ajánl globális nagykereskedelmi partnerei részére a közép-kelet-európai régió országaiban. Ezt a folyamatot tovább erősíti, hogy a nemzetközi hálózatfejlesztések keretében hamarosan jelentősen bővül az Invitel Csoport országhatáron túli infrastruktúrája.

 

Az Invitech Solutions ugyanakkor komoly hangsúlyt fektet nemcsak termékeinek és szolgáltatásainak fejlesztésére, hanem üzleti értékének, és szakmai kompetenciáinak további erősítésére is. A társaság újabb partneri minősítéseket szerzett meg az elmúlt időszakban. Ezek közül kiemelendő az év elején elért Microsoft Datacenter Competency tanúsítás. Az Invitech Solutions a már birtokában lévő Cisco Cloud and Managed Services Andvanced Partner és a felhőszolgáltatásaira érvényes Cisco Powered IaaS minősítések mellett nemrégiben megszerezte a vezető eszközgyártó Premier Certified Partner tanúsítását is. Szintén a legutóbbi időszak sikeres megmérettetését jelenti a neves üzleti szoftvermegoldás-szállító Avaya Sapphire Partners minősítésének elnyerése. Az Invitech Solutions IT-biztonsággal összefüggő szolgáltatási portfolióját tovább erősítette az idén tavasszal végrehajtott akvizíció, amelynek során megvásárolta az IT-biztonsági megoldásszállító Newco kapcsolódó üzletágát. Az IT-security terén ugyanakkor nemcsak lehetőséget, hanem felelősséget is érez a vállalat, ezért is indított májusban átfogó információbiztonsági edukációs programot üzleti partnerei számára.

 

A 2015 nyarán elindult folyamat – amelynek során az akkor még az Invitel vállalati üzletágaként létező szervezet az egyes üzleti szegmensek igényeire jobban fókuszáló működésre állt át –, egy éve új szintre lépett az Invitech Solutions, azaz az önálló társaság és márka megszületésével. A társaság egyik jelentős elismerése volt, amikor ez év elején az ITBusiness & Technology konferencián Javorniczky Áron átvehette a „2016 legsikeresebb ICT-cége” címet. Magyarország immár második legjelentősebb integrált infokommunikációs szolgáltatója továbbra is mindent megtesz azért, hogy működésének lendülete a következő évben is folytatódjék.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA